10.10.2012

Eurocash zdobył pięciotysięcznik

Po 13 latach działalności sieć abc otwiera jubileuszowy sklep. Rabaty w hurtowniach Eurocashu kuszą coraz więcej przedsiębiorców.

Eurocash kontynuuje batalię w obronie tradycyjnych sklepów spożywczych. Jego flagowy okręt – abc – ma już 5 tys. sklepów i jest największą siecią w Polsce.
- Wszystko co robimy ma się przyczynić do wzmocnienia sklepów i podniesienia ich rentowności. Jako Grupa Eurocash wiemy, że nasza przyszłość zależy właśnie od przyszłości sklepów „po sąsiedzku” – mówi Łukasz Chady, kierownik sieci abc.

Zdjęcie punktu systemu ABC Fot. Eurocash

Sieci należące do Eurocashu (oprócz abc m.in. Groszek i Delikatesy Centrum) rozwijają się w modelu tzw. miękkiej franczyzy. Jej istotą jest elastyczny sposób kształtowania współpracy pomiędzy dawcą i biorcą licencji.

- Oferujemy naszym partnerom szeroki wachlarz usług i rozwiązań, pozostawiając decyzję dotyczącą korzystania z nich właścicielowi sklepu – tłumaczy Łukasz Chady. – Wynika to z przekonania, że właściciel sklepu najlepiej zna swoje otoczenie konkurencyjne i żadna centrala jakiejkolwiek sieci nigdy nie będzie znała lokalnego rynku tak dobrze, jak funkcjonujący w tym otoczeniu przedsiębiorca. Dlatego w naszej sieci nic nie narzucamy.

Grupa Eurocash w ramach sieci abc oferuje swoim partnerom wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkoleniowe. Uczestnictwo w sieci wiąże się z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł, nie jest natomiast związane z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci. W ramach oferty franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry oraz mogą uczestniczyć w programie lojalnościowym.

- Małe sklepy tradycyjne muszą ciągle rozwijać swoją ofertę – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które umożliwiają zdobycie wyraźniej przewagi konkurencyjnej, nawet nad poważnymi konkurentami – komentuje Łukasz Chady.

(gum)