Na trzech frontach
Sieć Traf Press w 2013 roku powiększy się o 200 punktów – taką deklarację złożył Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za departament dystrybucji prasy. Koncept powstał 1 lutego 2012 roku i do końca grudnia rozrósł się do 263 placówek. Rok po jego utworzeniu szefowie Kolportera deklarują plany dalszej ekspansji.
– Traf Press jest ofertą kierowaną do właścicieli prywatnych punktów sprzedaży – mówi Fibakiewicz. – To przedsiębiorcy, którzy siłą rzeczy mają ograniczone możliwości organizacyjne, ich punkty są niewielkie, nie mogą więc konkurować z placówkami zrzeszonymi w innych sieciach handlowych. Tymczasem obecność w Traf Pressie daje im szanse na lepsze funkcjonowanie, a także, dzięki naszemu wsparciu marketingowemu i udziałowi w programach konsumenckich, na osiągnięcie dodatkowych przychodów. Nic dziwnego, że zainteresowanie współpracą jest duże.
Oprócz Traf Pressu Kolporter zarządza jeszcze sieciami Saloników Prasowych, a także punktami marki Top-Press. Asortyment dostępny we wszystkich trzech jest bardzo podobny, co rodzi pytanie, czy marki nie będą konkurować ze sobą nawzajem. Kolporter jednak ich wzajemnej kanibalizacji się nie boi i wyjaśnia, że obecność trzech konceptów stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony franczyzobiorców.
- Saloniki prasowe oraz salony Top-Press funkcjonują w oparciu o ten sam model, który określany jest nazwą system partnerski. Stanowi on udoskonalenie franchisingu, w oparciu o który była pierwotnie tworzona sieć saloników. Kolporter ponosi tu większość kosztów, na które składają się m.in. adaptacja lokalu, zakup mebli i ekspozytorów, zakup towaru, system komputerowy, a także koszty najmu, czynszu i mediów – tłumaczy Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera. - Partner prowadzący salonik prasowy lub salon Top-Press zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu Kolportera. W przypadku tego modelu współpracy partnerzy mają też zagwarantowany minimalny poziom wynagrodzenia.
Traf Press ma być alternatywą dla niezależnych przedsiębiorców.
- Traf Press funkcjonuje na zasadzie miękkiej franczyzy i jest ofertą dla prywatnych przedsiębiorców, niezrzeszonych w żadnej sieci handlowej, a posiadających własne punkty typu kiosk czy salonik prasowy - tłumaczy Maciągowski.
Właściciele punktów Traf Press sprzedają w nich prasę oraz usługi terminalowe (doładowania prepaid, akceptacja kart płatniczych, opłacanie rachunków) dostarczane wyłącznie przez Kolportera. Również i on zaopatruje ich w takie produkty, jak artykuły tytoniowe, karty telefoniczne czy artykuły spożywcze. Opłata wstępna w sieci wynosi 399 zł netto. Właściciel pokrywa też koszty wizualizacji kiosku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....