13.03.2013

Odido dobija do 2 tysięcy

Od początku roku sieć sklepów spożywczych powiększyła się o ponad 130 punktów.

Sieć Odido, rozwijana przez Makro Cash & Carry Polska, działa na rynku od dwóch lat. W tym czasie uruchomiła 1,8 tys. sklepów, z czego 130 przybyło w tym roku. Ostatnie otwarcie miało miejsce w Łodzi. Jej właściciel, Wojciech Michalak, prowadzi już trzy punkty Odido. Do placówek wprowadza własne rozwiązania – w łódzkim punkcie są to kącik kawowy i stoisko z hot-dogami.

Wnętrze sklepu Odido w Łodzi Fot. Odido, Makro Cash & Carry Polska

Przystąpienie do sieci Odido wymaga zakupu pakietu startowego, na który składają elementy m.in. wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej. Koszt pakietu to ok. 2-3 tys. zł.

Do Odido mogą przystąpić właściciele sklepów spożywczych na terenie całej Polski, którzy chcą skorzystać z dostępu do kompleksowego pakietu doradczego Makro, a przy tym pragną zachować niezależność. Detaliści mają do swojej dyspozycji nie tylko usługi, takie jak szkolenia, doradztwo przy doborze asortymentu, rabaty na zaopatrzenie w Makro, dostęp do tańszych źródeł energii, ale także szerokie wsparcie marketingowe – reklamy telewizyjne i prasowe, bezpłatne gazetki promocyjne oraz wsparcie przy otwarciu placówki. W 2012 roku uruchomiony został również system dostaw do sklepów sieci Odido, który jest systematycznie rozwijany.

Pod koniec ubiegłego roku na czele grupy Makro w Polsce stanął David Boner, który zastąpił na tym stanowisku Sylweriusza Farugę. Zdaniem nowego prezesa grupy rok 2013 upłynie pod znakiem wzrostów w spożywczych sieciach franczyzowych. Trend ma dotyczyć również marki Odido, która ma ambicje, by gonić rynkowego lidera – należącą do Eurocashu sieci abc, liczącą obecnie ponad 5,3 tys. sklepów.

(gum)