12.05.2013

Licencja w hurcie

50 nowych sklepów Spar i nowa sieć hurtowni franczyzowych – to plan minimum grupy Bać-Pol.

Podkarpacka grupa kapitałowa Bać-Pol zarządza sieciami sklepów Słoneczko i Spar. Tych ostatnich jest w Polsce 123. Tylko w maju zostanie uruchomionych kolejnych 5. W 2013 roku zaplanowano około 50 nowych otwarć.
– Naszym marzeniem jest ponad 1000 sklepów w Polsce. Wzorem, który chcielibyśmy powielić w naszym kraju jest to, co udało się zrobić Spar w Austrii, gdzie po 50 latach ekspansji, na dużo mniejszym rynku niż polski, osiągnięto liczbę ok. 1,5 tys. sklepów – mówi Wojciech Bystroń, prezes zarządu Spar Polska. – Na rozwój w tempie 50 sklepów rocznie potrzebujemy ok. 18 lat, jednak patrząc na to, jak długo trwała ekspansja na rynku austriackim, to nie jest wcale długi okres.

Sklep Spożywczy Spar

Pod szyldem SPAR działa około 12 tys. sklepów zlokalizowanych w 36 krajach. W Polsce pierwsze sklepy SPAR pojawiły się w 1996 roku - głównie w południowej Polsce. W 2014 roku firma chce działać na terenie całego kraju.

Dotychczas Spar rozwijał sieć w pasie południowej Polski. Po połączeniu z firmą Ango, Bać-Pol jest w stanie zapewnić sieci obsługę logistyczną na terenie całego kraju, co zamierzają wykorzystać zarządzający Spar Polska.
- Na przełomie 2013/2014 będziemy w stanie osiągnąć status sieci ogólnopolskiej – mówi prezes zarządu Spar Polska.

Kolejnym filarem działalności grupy ma być rozwój sieci hurtowni Cash&Carry na licencji pod szyldem Bać-Pol. Pierwszą franczyzową hurtownię uruchomiła we Włocławku firma Max Trade.
- Wypracowaliśmy taką formułę współpracy, która zachowując niezależność naszego partnera, pozwala nam mieć merytoryczny wpływ na wszelkie działania związane ze sprzedażą – mówi Leszek Bać, prezes zarządu grupy kapitałowej Bać-Pol. - Zamierzamy wprowadzać ten system również w innych regionach kraju. Jest to oferta skierowana do istniejących lokalnych hurtowni, posiadających rozwiniętą lokalnie sieć aktywnych klientów, szczególnie w obszarze mniejszych sklepów.

Swoim partnerom Bać-Pol oferuje m.in. dostęp do technologii dystrybucji, zaplecze logistyczne z systemem dostaw, wsparcie ze strony dostawców i włączenie w system promocyjny grupy.

(awh)