Pod szyldem SPAR działa około 12 tys. sklepów zlokalizowanych w 36 krajach. W Polsce pierwsze sklepy SPAR pojawiły się w 1996 roku - głównie w południowej Polsce. W 2014 roku firma chce działać na terenie całego kraju.
Niedziela
12.05.2013
50 nowych sklepów Spar i nowa sieć hurtowni franczyzowych – to plan minimum grupy Bać-Pol.
 

Podkarpacka grupa kapitałowa Bać-Pol zarządza sieciami sklepów Słoneczko i Spar. Tych ostatnich jest w Polsce 123. Tylko w maju zostanie uruchomionych kolejnych 5. W 2013 roku zaplanowano około 50 nowych otwarć.
– Naszym marzeniem jest ponad 1000 sklepów w Polsce. Wzorem, który chcielibyśmy powielić w naszym kraju jest to, co udało się zrobić Spar w Austrii, gdzie po 50 latach ekspansji, na dużo mniejszym rynku niż polski, osiągnięto liczbę ok. 1,5 tys. sklepów – mówi Wojciech Bystroń, prezes zarządu Spar Polska. – Na rozwój w tempie 50 sklepów rocznie potrzebujemy ok. 18 lat, jednak patrząc na to, jak długo trwała ekspansja na rynku austriackim, to nie jest wcale długi okres.

Dotychczas Spar rozwijał sieć w pasie południowej Polski. Po połączeniu z firmą Ango, Bać-Pol jest w stanie zapewnić sieci obsługę logistyczną na terenie całego kraju, co zamierzają wykorzystać zarządzający Spar Polska.
- Na przełomie 2013/2014 będziemy w stanie osiągnąć status sieci ogólnopolskiej – mówi prezes zarządu Spar Polska.

Kolejnym filarem działalności grupy ma być rozwój sieci hurtowni Cash&Carry na licencji pod szyldem Bać-Pol. Pierwszą franczyzową hurtownię uruchomiła we Włocławku firma Max Trade.
- Wypracowaliśmy taką formułę współpracy, która zachowując niezależność naszego partnera, pozwala nam mieć merytoryczny wpływ na wszelkie działania związane ze sprzedażą – mówi Leszek Bać, prezes zarządu grupy kapitałowej Bać-Pol. - Zamierzamy wprowadzać ten system również w innych regionach kraju. Jest to oferta skierowana do istniejących lokalnych hurtowni, posiadających rozwiniętą lokalnie sieć aktywnych klientów, szczególnie w obszarze mniejszych sklepów.

Swoim partnerom Bać-Pol oferuje m.in. dostęp do technologii dystrybucji, zaplecze logistyczne z systemem dostaw, wsparcie ze strony dostawców i włączenie w system promocyjny grupy.

(awh)