Alternatywa dla palaczy i biznesu
Smooke.pl od ponad trzech lat zajmuje się sprzedażą e-papierosów w Polsce. Pierwszy sklep powstał w czerwcu 2010 roku w Krakowie. Dziś marka ma cztery sklepy własne oraz osiemnaście franczyzowych.
- Działamy od samego początku pojawienia się elektronicznych papierosów na rynku. Mamy duże doświadczenie w doborze asortymentu, ponieważ współpracujemy z największymi producentami e-papierosów, liquidów i akcesoriów - mówi Piotr Zieliński, właściciel Smooke.pl.
Przedstawiciele firmy przekonują, że e-papierosy to szansa na rzucenie tradycyjnych papierosów.
- Nasze produkty są alternatywą dla tradycyjnych papierosów. Do tej pory przeprowadzono wiele badań jednoznacznie stwierdzających ich mniejszą szkodliwość - dodaje Piotr Zieliński.
W październiku 2013 roku Parlament Europejski zadecydował, że e-papierosów nie będzie można sprzedawać w aptekach. To dobra wiadomość dla franczyzodawców i franczyzobiorców Smooke.pl.
- Największymi przeciwnikami wolnej sprzedaży elektronicznych papierosów jest przemysł tytoniowy i farmaceutyczny (tzw. Big Tobacco i Big Pharma), ponieważ uderza to w ich interesy. Od początku naszej działalności firmy farmaceutyczne prowadzą bardzo silny lobbing mający na celu uznanie tych produktów za produkty medyczne i przejęcie kontroli nad rynkiem, lakonicznie tłumacząc to dbałością o zdrowie konsumentów – wyjaśnia Piotr Zieliński.
Franczyzodawca uważa, że dyrektywa tytoniowa, która ma zniechęcać do palenia, m.in. poprzez wycofanie papierosów aromatyzowanych oraz zmianę wyglądu opakowań, nie wpłynie negatywnie na rynek e-papierosów.
- Nie prowadziliśmy analiz dotyczących wpływu zakazu sprzedaży mentoli na spadek ogólnej sprzedaży e-papierosów, ale uważamy, że klienci powinni mieć wolny wybór. Z punktu widzenia naszej działalności nie powinno to mieć większego znaczenia – zapewnia Piotr Zieliński.
Koszty inwestycji, z jakimi musi się liczyć franczyzobiorca marki Smooke.pl, to 30 tys. zł. Kwota potrzebna jest na wyposażenie lokalu (wystrój sklepu, sprzęt IT z oprogramowaniem, reklama internetowa) oraz 15 tys. tytułem kaucji za lokal o powierzchni 20-30 m2, który to lokal franczyzodawca wynajmuje partnerowi. Smooke.pl deklaruje, że zwrot z inwestycji następuje po 3-4 miesiącach od podpisania umowy.
(jt)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)