Najpierw rozpoznawalność, potem franczyza

Według firmy badawczej ACNielsen specjalistyczne sklepy zoologiczne sprzedają 10-12 proc. karm dla zwierząt.
Poniedziałek
12.05.2014
Maxi Zoo, sieć sklepów zoologicznych, pracuje nad rozpoznawalnością swojej marki w Polsce. Franczyza może pomóc jej w rozwoju.
 

W Polsce działa ponad 3 tys. sklepów zoologicznych. W województwie mazowieckim jest ich ponad 400, zaś w świętokrzyskim ponad 50. Trudno spodziewać się dużych wzrostów, ponieważ, jak podaje firma badawcza ACNielsen, hipermarkety i supermarkety generują 70 proc. ogólnej wartości sprzedaży karm dla zwierząt. Mimo to nadal powstają sklepy specjalistyczne, takie jak Kakadu, pod logo którego działa ok. 40 punktów sprzedaży. Chrapkę na udział w polskim rynku ma także sieć Maxi Zoo. Ta niemiecka sieć posiada obecnie ponad 1,3 tys. sklepów w 12 europejskich krajach. Cztery z nich działają w Polsce. Po Warszawie i Poznaniu przyszła pora na podwarszawski Milanówek, a konkretnie centrum handlowe Vendo Park. Do końca roku firma planuje otworzyć jeszcze 7 sklepów w naszym kraju, głównie w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

-  Widzimy ogromny potencjał na polskim rynku. Szacujemy go docelowo na ponad 100 sklepów. Proces oceny lokalizacji jest bardzo dokładny i uwzględnia takie czynniki jak struktura demograficzna w otoczeniu sklepu, potencjał ekonomiczny, a przede wszystkim liczba zwierzaków, które posiadają mieszkańcy – mówi Wojciech Kamiński, menedżer ds. rozwoju Maxi Zoo na Polskę.

Sklepy Maxi Zoo zlokalizowane są na terenie dużych obiektów handlowych. Mimo że w innych krajach sklepy są prowadzone głównie przez franczyzobiorców, w Polsce firma planuje otwierać na razie tylko placówki własne.
-  Dopiero wchodzimy do Polski, dlatego na początku musimy popracować nad rozpoznawalnością. Wiąże się to z bardzo dużymi nakładami finansowymi, które dla franczyzobiorców stanowiłyby zapewne dużą barierę. Franczyza pozbawiłaby nas kontroli nad marką w tak ważnym etapie działalności, dlatego też nie decydowaliśmy się na razie na  tę formę współpracy  - tłumaczy Wojciech Kamiński. - Być może w przyszłości zdecydujemy się na franczyzę, ale zrobimy to dopiero gdy uznamy, że jesteśmy już naprawdę silną i atrakcyjną marką, która zaoferuje duże korzyści, a nie tylko pracę pod wspólnym szyldem.
(mt)

 


Profil kobiety
Małgorzata Tomczak
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Twarda woda

Much obliged for sharing this awesome information! You should post more perspectives in regards to various subjects moreover. I'm getting Law Essay Help amped up for this sort...

36 wypowiedzi
ostatnia 21.10.2018
Twarda woda

[url]https://eofficemedia.pl[/url]

36 wypowiedzi
ostatnia 20.10.2018
Twarda woda

A perfectly composed article, if just all bloggers take a gander Professional Academic Writing Services at your substance and gain from it than the web would be a far superior...

36 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Zarabianie przez internet

Instagram is a social media app that allows users to share photos and videos from their lives, add captions, edit filters, tweak settings and engage with others.Click ...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Giving your daughter a unique name can be a bit of a challenge. You want a name that helps her stand out but not one that she'll hate. Read this for more details unique girl...

13 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Zarabianie przez internet

Custom Invitation boxes you want to make your events or parties more memorable and also try to inspire your dear and loved ones with your priceless gifts.

11 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site my gmail login

13 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
E-papierosy na cenzurowanym

Thankyou for sharing the data which is beneficial for me and others likewise to see. traffic flow seo

5 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018