Placówki partnerskie Biedronki stanowią mniej niż 2 proc. wszystkich dyskontów sieci.
Wtorek
09.08.2016
Zapytaliśmy Biedronkę o wyniki programu pilotażowego i czy planuje rekrutację partnerów na szeroką skalę.
 

Wieści o tym, że Biedronka romansuje z franczyzą pojawiają się na rynku już od kilku lat. Do tej pory jednak właściciel marki, portugalska spółka Jeronimo Martins, nie rozpoczął zakrojonej na szeroką skalę akcji rekrutowania franczyzobiorców. Wcześniej tłumaczył, że program partnerski ma formę pilotażową i jest wykorzystywany zaledwie w skromnej części sklepów. W związku ze sporym zainteresowaniem czytelników postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest z tą franczyzą w Biedronce. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy na nasze pytania.

– Projekt związany z rozwojem placówek partnerskich sieci Biedronka jest prowadzony od kilku lat – model funkcjonuje w wybranych mniejszych miejscowościach. Obecnie w tym systemie działa nieco ponad 50 sklepów. Jest on realizowany jako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej przede wszystkim na sklepach własnych. Na koniec drugiego kwartału tego roku sieć Biedronka liczyła 2693 sklepy, które są zlokalizowane w ponad tysiącu miejscowości w całej Polsce. Jak przekazywaliśmy wcześniej, współpraca z siecią bazuje na złożonym modelu partnerskim, który nie jest oparty na opłatach licencyjnych, ale na ustalonym schemacie rozliczeń. Z reguły oczekujemy, że przedsiębiorca, który chce rozpocząć współpracę z JMP, będzie dysponować obiektem z kilkusetmetrową salą sprzedaży. Nie udzielamy natomiast informacji na temat szczegółowych założeń i konstrukcji umów z partnerami – odpisali nam przedstawiciele biura prasowego Biedronki.

Wspomniane 50 sklepów z blisko 2,7 tys. placówek to niecałe 2 proc. całej sieci. Liczba Biedronek na licencji jest więc bardzo zbliżona do tej, która działała pod koniec 2014 roku. To jednoznacznie pokazuje marginalne miejsce placówek partnerskich w strategii Jeronimo Martins Polska. Sieć nie komentuje wyników sklepów partnerskich, ani nie informuje dlaczego nie rozszerza sieci partnerskiej. Nie mniej możemy się domyslać, że albo wyniki sklepów pilotażowych są poniżej oczekiwań albo Biedronka przez dwa lata nie była w stanie opracować systemu zarządzania sklepami partnerskimi. Z komunikatu sieci można też zrozumieć, że testowany był model franczyzy depozytowej.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022