Zapłacą więcej / Badania trendów i zwyczajów zakupowych Polaków pokazują, że w podejmowaniu decyzji coraz bardziej istotne stają się tzw. czynniki pozacenowe. Większość respondentów uważa, że cena towarów może wzrosnąć aż o 25 proc., jeśli sklep zaoferuje poszukiwaną przez klienta wartość dodaną, np. wysoką jakość produktów.
Sobota
26.05.2018
69 proc. polskich klientów woli małe sklepiki spożywcze ze względu na zaufanie, jakim darzą pracujących w nich sprzedawców.
 

Wbrew obiegowym opiniom Polacy posiadają silny sentyment do tzw. mikroprzedsiębiorstw handlowych i opowiadają się za ich ochroną. Dlaczego? Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę MAM, Polacy cenią w małych sklepach wyższą jakość oferowanych produktów,  osobistą relację, bliską lokalizację oraz fachową wiedzę sprzedawcy. Dane te mogą być wskazówką dla małych detalistów, którzy chcą stawiać na specjalizację i jakość.

Według najnowszych badań platformy MAM Polacy wybierają małe sklepy, głównie ze względu na budowanie zaufania opartego na osobistej relacji ze sprzedawcą (wskazania 69 proc. respondentów), dogodną lokalizację (63 proc.) oraz znajomość personalnych potrzeb klienta (61 proc.). Nie bez znaczenia pozostają: jakość obsługi klienta (58 proc.) czy fachowa wiedza sprzedawcy (55 proc.).

Zdaniem autorów raportu, polski rynek handlu detalicznego jest coraz mniej różnorodny. Co rok rośnie ekspansja dyskontów i wielkich sieci handlowych, które dyktują ceny, mordercze dla małych detalistów. Ale obniżają jakość dostępnych na rynku produktów. Okazuje się, że ta przykra rzeczywistość znacząco odbiega od potrzeb współczesnego konsumenta. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, aż 50 proc. Polaków uważa, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty. Co więcej, aż 82 proc.badanych stwierdziło, że właśnie jakość jest drugim najważniejszym kryterium wyboru sklepu stacjonarnego. Czego zatem oczekuje dzisiejszy konsument?

– Dzisiejszy świat handlu to świat ceny. To samonapędzający się mechanizm, który doprowadził do tego, że praktycznie w każdej branży podstawowym czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest najniższa cena. Powstanie gigantów, którzy bez pardonu zajmują każdą dostępną połać rynku, eliminuje mniejszą konkurencję, która dzięki różnorodności dawała rynkowi równowagę i satysfakcję klientom. Nadzieją na przywrócenie zdrowej różnorodności są oczekiwania nowego konsumenta – świadomego, wymagającego, stawiającego na odpowiednią jakość oferty oraz poziom obsługi. A to są w stanie zaoferować nie rynkowi dominatorzy, a mali, elastyczni sprzedawcy, którzy dają konsumentom znacznie więcej niż giganci – specjalizację, profesjonalizm i relacje – mówi Marcin Walaszczyk, dyrektor zarządzający platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM.

Co więcej, badania trendów i zwyczajów zakupowych Polaków pokazują, że w podejmowaniu decyzji coraz bardziej istotne stają się tzw. czynniki pozacenowe. Większość respondentów uważa, że cena towarów może wzrosnąć aż o 25 proc., jeśli sklep zaoferuje poszukiwaną przez klienta wartość dodaną.
Ponadto 51 proc. badanych otwarcie zadeklarowała, że jest w stanie zapłacić więcej, jeśli będzie miała do dyspozycji wyjątkowy, niedostępny nigdzie indziej asortyment.

Mikroprzedsiębiorcy mogą też pokusić się o połączenie sił. Według badania MAM konsolidacja małych księgarni, sklepów sportowych lub drogerii, podobna do „miękkich franczyz” w branży spożywczej, może być sposobem na zdobycie rozpoznawalności i zaufania konsumentów. Społeczna odpowiedzialność lokalnych sklepów może zatem nie tylko wywołać pozytywne zmiany społeczne w otoczeniu detalisty, ale także posłużyć za potężne narzędzie marketingowe i budowanie przewagi rynkowej.

– Dzisiejszy świat handlu to świat ceny. To samonapędzający się mechanizm, który doprowadził do tego, że praktycznie w każdej branży podstawowym czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest najniższa cena. Powstanie gigantów, którzy bez pardonu zajmują każdą dostępną połać rynku, eliminuje mniejszą konkurencję, która dzięki różnorodności dawała rynkowi równowagę i satysfakcję klientom. Nadzieją na przywrócenie zdrowej różnorodności są oczekiwania nowego konsumenta – świadomego, wymagającego, stawiającego na odpowiednią jakość oferty oraz poziom obsługi. A to są w stanie zaoferować nie rynkowi dominatorzy, a mali, elastyczni sprzedawcy, którzy dają konsumentom znacznie więcej niż giganci – specjalizację, profesjonalizm i relacje – mówi Marcin Walaszczyk.

 


Dobry sprzedawca przyciągnie klientów / Według badań platformy MAM Polacy wybierają małe sklepy, głównie ze względu na budowanie zaufania opartego na osobistej relacji ze sprzedawcą, dogodną lokalizację oraz znajomość personalnych potrzeb klienta.
Joanna Konieczna

POPULARNE NA FORUM

Twarda woda

[url]https://eofficemedia.pl[/url]

35 wypowiedzi
ostatnia 20.10.2018
Twarda woda

A perfectly composed article, if just all bloggers take a gander Professional Academic Writing Services at your substance and gain from it than the web would be a far superior...

35 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Zarabianie przez internet

Instagram is a social media app that allows users to share photos and videos from their lives, add captions, edit filters, tweak settings and engage with others.Click ...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Giving your daughter a unique name can be a bit of a challenge. You want a name that helps her stand out but not one that she'll hate. Read this for more details unique girl...

13 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Zarabianie przez internet

Custom Invitation boxes you want to make your events or parties more memorable and also try to inspire your dear and loved ones with your priceless gifts.

11 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site my gmail login

13 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
E-papierosy na cenzurowanym

Thankyou for sharing the data which is beneficial for me and others likewise to see. traffic flow seo

5 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Alma Market powiększa sieć

I am always searching online for articles that can help me. There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in Features also. Keep working, great...

6 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018