Słownik franczyzy i biznesu
elektroniczne instrumenty płatnicze
Elektroniczny instrument płatniczy to każdy instrument płatniczy, w tym z dostępem do środków pieniężnych na odległość, umożliwiający posiadaczowi dokonywanie operacji przy użyciu elektronicznych nośników informacji lub elektroniczną identyfikację posiadacza niezbędną do dokonania operacji, w szczególności kartę płatniczą lub instrument pieniądza elektronicznego.
Umowę o elektroniczny instrument płatniczy pomiędzy wydawcą a posiadaczem zawiera się w formie pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o instrument pieniądza elektronicznego na okaziciela.
Umowa o elektroniczny instrument płatniczy powinna określać w szczególności:
- strony umowy;
- rodzaj udostępnianego elektronicznego instrumentu płatniczego i urządzeń, z których może korzystać posiadacz, dokonując operacji przy użyciu tego instrumentu;
- rodzaje operacji, których można dokonywać przy użyciu elektronicznego instrumentu płatniczego;
- terminy wykonywania przez wydawcę zleceń posiadacza;
- określenie ograniczeń w dokonywaniu operacji, jeżeli umowa je przewiduje;
- terminy wykonywania przez posiadacza zobowiązań z tytułu operacji dokonanych przy użyciu elektronicznego instrumentu płatniczego oraz z tytułu należnych wydawcy opłat i prowizji lub spłaty należności;
- rodzaj i wysokość opłat i prowizji oraz warunki ich zmian;
- zasady rozliczeń z tytułu operacji w walutach obcych oraz wskazanie stosowanych kursów walut;
- zasady obliczania odsetek;
- zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
- okres, na jaki została zawarta umowa, i warunki jej przedłużania;
- sposób, termin i ważne powody wypowiedzenia warunków umowy przez wydawcę;
- sposób postępowania w przypadku utraty elektronicznego instrumentu płatniczego.
źródło: www.skarbiec.biz