Początki firmy sięgają 1994 roku, a pierwszy sklep własny został otwarty 10 lat później w Warszawie. Dziś sieć Żółty Cesarz liczy 2 sklepy własne i 5 franczyzowych.
Niedziela
07.10.2012
Właścicielka sieci sklepów Żółty Cesarz twierdzi, że sukces w branży odniosą osoby, których styl życia zgodny jest z ideą biznesu.
 

- Aby rozumieć rynek trzeba być w tym nurcie osobiście. Nie ma szans dobrze prosperować biznes, w którym właściciel sklepu ze zdrową żywnością jedzenie z fastfoodu zagryza suplementami diety z apteki, pali jak smok, a klientom proponuje zdrową żywność – mówi Olędzka.

Rozwojowi sieci nie przeszkadzają doniesienia o spowolnieniu gospodarczym. We wrześniu został otwarty franczyzowy sklep Żółty Cesarz w Toruniu, a w listopadzie dołączy do niego placówka własna w Warszawie.

- Liczba osób chcących żyć zdrowo i zdrowo się odżywiać ciągle rośnie. Zważywszy na intensywny rozwój rynku żywności ekologicznej za granicą, Polska również powinna doczekać się boomu na tego rodzaju produkty. Cały czas zgłaszają się nowi chętni na franczyzę, a liczba klientów utrzymuje się na stałym poziomie. Ludzie myślą, że skoro instrumenty finansowe nie są pewnym i bezpiecznym sposobem na inwestowanie, to założenie sklepu pozwoli im bezpiecznie zainwestować gotówkę oraz zapewnić utrzymanie dla siebie i członków rodziny – wyjaśnia Agnieszka Olędzka, właścicielka sieci Żółty Cesarz.

Koszt uruchomienia własnego sklepu ze zdrową żywnością z logo Żółtego Cesarza to ok. 70 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 8 tys. zł, zaś opłata marketingowa to 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorca samodzielnie poszukuje lokalu o powierzchni 60-100 m2.

(mak)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.