Mam duże doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i jestem zdania, że pracownicy to najważniejszy zasób firmy. Handel to obszar, w którym obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu.
Liliana Kostka-Majewska, franczyzobiorczyni Change Lingerie
Piątek
04.12.2015
Liliana Kostka-Majewska otworzyła pierwszy salon z bielizną Change w Warszawie. Lokalizacja? Od razu z górnej półki.
 

Liliana Kostka-Majewska i jej mąż uznali, że ich dotychczasowa droga zawodowa predysponuje ich do przejścia na swoje. Otwarcie salonu Change było debiutem w branży modowej, ale nie w biznesie w ogóle.
– Oboje z mężem mamy długą ścieżkę zawodową za sobą. Jestem z wykształcenia ekonomistą z dyplomem podyplomowych studiów z zakresu zarządzania w sektorach mody . W swojej karierze zawodowej między innymi współtworzyłam od podstaw przedsiębiorstwo produkcyjne. Mój mąż to doświadczony menedżer z obszaru IT – opowiada franczyzobiorczyni.

Sklep odzieżowy Majewskich otworzył swoje drzwi dla klientów w tym samym dniu, w którym na warszawskiej mapie centrów handlowych pojawiło się MODO Domy Mody, czyli 17 października.  Sami franczyzobiorcy przekonują, że obiekt ten różni się od dotychczas powstających galerii. Centrum podzielone jest na strefy dopasowane do potrzeb różnych grup klientów.
– My wybraliśmy lokalizację w strefie Brand Fashion czyli tzw. strefie marek. Salon Change Lingerie sąsiaduje z Monnari – mówi Liliana  Kostka-Majewska.

Przed otwarciem franczyzobiorczyni długo przyglądała się rozwojowi duńskiej marki w Polsce. Ostatecznie sieci przekonała ją jakość produktów,  różnorodność oferty i szeroka gama rozmiarów. Nie bez znaczenia było też tempo rozwoju – od marca koncept powiększył się o 20 sklepów (część z nich została przejętych od upadającego Atlantica). Poza tym w Warszawie salonu Change jeszcze nie było. Remont lokalu i dostosowanie go do standardów sieci zajęły trzy miesiące.
– Change nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci ani też kaucji. Inwestycja wiąże się przede wszystkim z kosztami aranżacji salonu według standardów marki, ok. 2 tys. zł za metr kwadratowy – mówi Kostka-Majewska.

W ramach umowy franczyzowej partner Change ma zapewniony system informatyczno-kasowy,  a także szkolenia z zakresu obsługi klienta i profesjonalnego brafittingu, czyli dopasowywania biustonoszy. Franczyzodawca zajmuje się działaniami promocyjnymi oraz visual merchandisingiem, ale sukces sklepu zależy od tego, jak skutecznie zarządza nim właściciel.
– Nie wierzę, że można osiągnąć sukces finansowy bez zbytniego zaangażowania, a już w szczególności na początku prowadzenia biznesu. Trzeba dopilnowywać wielu kwestii, prawidłowej obsługi klienta, sposobu komunikacji z klientem, realizacji wytycznych wizerunkowych, kontroli zatowarowania – wylicza Liliana Kostka-Majewska. – Mam duże doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i jestem zdania, że pracownicy to najważniejszy zasób  firmy. Handel to obszar, w którym obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu. To pozytywnie nastawiony, otwarty na potrzeby klienta i wykwalifikowany personel często stanowi o tym, czy klient wróci akurat do nas. I te postawy trzeba stale kształtować u pracowników.

Właścicielka przyznaje, że na razie trudno jeszcze mówić o zwrocie zainwestowanych środków, ale wraz z mężem oczekuje, że nastąpi on między 12 a 18 miesiącem od otwarcia sklepu. Change to koncept depozytowy, toteż franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem towaru i ryzyka niesprzedanego towaru.
– Optymizmem napawa fakt, że już w tej krótkiej historii działalności naszego salonu można zaobserwować powroty klientek. Można wywnioskować, że spodobała się zarówno oferta Change, jak i obsługa klienta, co w sposób bezpośredni przekłada się na obroty – mówi franczyzobiorczyni. – Z wielu raportów na temat handlu detalicznego odzieżą w Polsce wynika, że sytuacja w branży odzieżowej z roku na rok poprawia się. Większa jest skłonność do zakupów, chociaż konsument wciąż chce kupować mądrze, a więc dobry produkt w rozsądnej cenie. I taka jest właśnie propozycja Change.


POPULARNE NA FORUM

Top Secret

A ja jak zaglądałam na stronę https://www.topsecret.pl/ to widziałam tyle super ciuchów a poszłam do sklepu w radomiu i nic z tego nie było :(

2 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

o i zapomniałam mają też online sklep http://www.reserved.com/ tu można zobaczyć sobie

15 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

mój mąż zazwyczaj się w reserved ubiera, ładne ciuchy tam mają i cenowo całkiem spoko.

15 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
GPoland

Dzień Dobry, Szukam właścicieli sklepów, które współpracują lub współpracowały z GPoland. Jakie doświadczenia ze współpracy? Czy możecie się podzielić?

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Również bardzo bym prosila o wiecej informacji na temat współpracy z firmą Esotiq, będę wdzieczna Mój e-mail martusia5465@gmail.com

26 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Emporio Armani czy Armani Exchange który sklep się opłaca?

Witam czy ktoś z Państwa już otworzył sklep z tą marka ? Która marka się opłaca i jak wyglada franczyzna z tą marka?

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

26 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019