raporty
![](https://img.franchising.pl/pl/109/c64/raport_o_franczyzie_2022.jpg)
Więcej franczyzobiorców, choć przybywa ich wolniej
„Rynek mówi sprawdzam. Polacy wciąż ufają franczyzie” – to główne tezy raportu o rynku franczyzy przygotowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców i portal Franchising.pl.
„Rynek mówi sprawdzam. Polacy wciąż ufają franczyzie” – to główne tezy raportu o rynku franczyzy przygotowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców i portal Franchising.pl.
![](https://img.franchising.pl/pl/b31/caa/zdj_cie_na_pierwsz_stron_-1-2.jpg)
Otwarto 100 salon Kodano Optyk
W sobotę, 8 czerwca 2024 roku, w malowniczo położonym hotelu Warszawianka nad Zegrzem, odbyła się uroczysta gala z okazji otwarcia 100. lokalu sieci Kodano Optyk. / REKLAMA
![](https://img.franchising.pl/pl/b88/ae4/franchise.jpg)
Dojrzały rynek franczyzy
Franczyza to obecnie jeden z najważniejszych i najstabilniejszych sektorów polskiej gospodarki.
![](https://img.franchising.pl/pl/19f/85f/zdjdokwadratu.jpg)
Am Am Kebab stawia na silny marketing
Przepis na sukces franczyzy kebabów? Bezkompromisowy marketing. Właśnie dzięki przemyślanym, wielokanałowym działaniom promocyjnym Am Am Kebab skrada podniebienia fanów street foodu. / REKLAMA
![](https://img.franchising.pl/pl/059/78f/wykres.jpg)
Franczyza wciąż rozchwytywana
Polacy kupują coraz więcej licencji na biznes. Liczba placówek franczyzowych w 2017 roku wzrosła o ponad 4,3 tys.
![](https://img.franchising.pl/pl/dbd/462/raport.jpg)
Przybywa sprawdzonych franczyz
Poszukiwacze pomysłów na biznes mogą wybierać już spośród blisko 1,2 tys. konceptów franczyzowych.
![](https://img.franchising.pl/pl/43b/acd/portal-jedynka-1200x1200-wbf-subskrypcja.jpg)
Roczna subskrypcja w promocyjnej cenie
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
![](https://img.franchising.pl/pl/2ad/4ff/wykres1-s-1.jpg)
Rynek franczyzy rośnie
Według raportu „Rynek franczyzy 2016” firmy doradczej PROFIT system i portalu Franchising.pl na polskim rynku działa 1 114 systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych.
![](https://img.franchising.pl/pl/a43/902/bliska.jpg)
Po drodze z franczyzą
Już blisko co piąta stacja benzynowa należy do partnera lub agenta. Przedsiębiorcy wybierają franczyzę poszukując przewagi nad konkurencją.
![](https://img.franchising.pl/pl/80b/878/network.jpg)
Raport o rynku franczyzy 2015
W minionym roku na polskim rynku zadebiutował tysięczny koncept franczyzowy. Rynek dojrzał - rośnie nieco wolniej, ale jest bezpieczniejszy.
![](https://img.franchising.pl/pl/583/06f/haircut_express.jpg)
Uroda i fitness 2014
Rynek usług związanych z poprawianiem urody powoli wstaje z kolan. Największy ruch widać w branży fitness, ale gabinety kosmetyczne też łapią wiatr w żagle.
![](https://img.franchising.pl/pl/fdb/d70/bricomarche-ludzie.jpg)
Dom i ogród 2014
Sprzedaż na raty, poprzez sklep internetowy, realizacja nietypowych zamówień, bezpłatna pomoc architekta wnętrz. Właściciele sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz co rusz testują nowe rozwiązania, których celem jest pozyskanie klienta.
![](https://img.franchising.pl/pl/12c/6cc/polka_artykuly_spozywcze.jpg)
Sklepy spożywcze 2014
Jeśli sklep spożywczy, to tylko w sieci. Prowadzenie biznesu w pojedynkę w tej branży może skończyć się szybkim wywieszeniem białej flagi.
![](https://img.franchising.pl/pl/d84/f66/top_secret_kolekcja.jpg)
Sklepy odzieżowe i obuwnicze 2014
Po kilku latach zamieszania firmy działające w branży odzieżowej mogą trochę odetchnąć – sytuacja na rynku nie jest może idealna, ale jest w miarę stabilna.
![](https://img.franchising.pl/pl/619/f40/szkola_matematyki_horyzonty.jpg)
Edukacja 2014
Do tej pory na rynku prywatnej edukacji rządziły szkoły językowe. Jednak zmiany w publicznym systemie nauczania sprawiły, że do głosu dochodzą franczyzodawcy oferujący zajęcia z przedmiotów ścisłych.
![](https://img.franchising.pl/pl/e36/7ea/bzwbk_krzysztof_wasowski1.jpg)
Franczyza bankowa 2014
Rynek bankowej franczyzy się ustabilizował. Po pierwszych latach podsycanego koniunkturą euforycznego rozwoju i ostrym hamowaniu w okresie najsilniejszego kryzysu franczyza w sektorze finansowym weszła na ścieżkę stabilnego wzrostu.
![](https://img.franchising.pl/pl/b32/d2b/toy_planet_male.jpg)
Artykuły dziecięce 2014
Podobno na dzieciach się nie oszczędza. Potwierdzają to właściciele sklepów z artykułami dla dzieci, którzy na brak klientów nie narzekają.
![](https://img.franchising.pl/pl/fe6/c8b/stoisko_refan_perfumy.jpg)
Branża jubilerska i kosmetyczna 2014
Firmy kosmetyczne i jubilerskie chętnie decydują się na uruchomienie wysp handlowych albo wstawienie stoiska z produktami do drogerii lub innego sklepu.
![](https://img.franchising.pl/pl/848/269/biznesmen_z_teczka_s.jpg)
Usługi dla biznesu, internet, doradztwo 2014
Niska kwota inwestycji w biznes, brak konieczności wynajmowania biura w drogiej lokalizacji i niewymagane doświadczenie to tylko niektóre atuty firm usługowych.
![](https://img.franchising.pl/pl/f99/74c/domki_monopol_nieruchomosci.jpg)
Nieruchomości 2014
Uwolnienie zawodu pośrednika nieruchomości i nowy program Mieszkanie dla Młodych – to najważniejsze wydarzenia w branży nieruchomości w mijającym roku.
![](https://img.franchising.pl/pl/e20/abf/telepizza_obsluga_zaplecze.jpg)
Gastronomia 2014
W minionym roku coraz więcej sieci gastronomicznych decydowało się na otwieranie lokali w małych miastach. Konkurencja jest tu na razie niewielka, a koszty prowadzenia biznesu niższe.