raporty
Więcej franczyzobiorców, choć przybywa ich wolniej
„Rynek mówi sprawdzam. Polacy wciąż ufają franczyzie” – to główne tezy raportu o rynku franczyzy przygotowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców i portal Franchising.pl.
„Rynek mówi sprawdzam. Polacy wciąż ufają franczyzie” – to główne tezy raportu o rynku franczyzy przygotowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców i portal Franchising.pl.
Postawiłem wszystko na jedną kartę. I nie zawiodłem się.
Był jednym z pierwszych franczyzobiorców McDonald's w Polsce. Kiedy otwierał swoją pierwszą restaurację, nie spodziewał się, że zwiąże się z marką na kolejne 30 lat. / REKLAMA
Dojrzały rynek franczyzy
Franczyza to obecnie jeden z najważniejszych i najstabilniejszych sektorów polskiej gospodarki.
Jak ograniczać ryzyko kursowe?
Prowadzenie międzynarodowego biznesu wymusza wykonywanie operacji walutowych. Kontrakty z zagranicznymi kontrahentami rozliczane w walutach obcych narażają firmy na straty związane z ryzykiem kursowym. / REKLAMA
Franczyza wciąż rozchwytywana
Polacy kupują coraz więcej licencji na biznes. Liczba placówek franczyzowych w 2017 roku wzrosła o ponad 4,3 tys.
Przybywa sprawdzonych franczyz
Poszukiwacze pomysłów na biznes mogą wybierać już spośród blisko 1,2 tys. konceptów franczyzowych.
Roczna subskrypcja w promocyjnej cenie
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Rynek franczyzy rośnie
Według raportu „Rynek franczyzy 2016” firmy doradczej PROFIT system i portalu Franchising.pl na polskim rynku działa 1 114 systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych.
Po drodze z franczyzą
Już blisko co piąta stacja benzynowa należy do partnera lub agenta. Przedsiębiorcy wybierają franczyzę poszukując przewagi nad konkurencją.
Raport o rynku franczyzy 2015
W minionym roku na polskim rynku zadebiutował tysięczny koncept franczyzowy. Rynek dojrzał - rośnie nieco wolniej, ale jest bezpieczniejszy.
Uroda i fitness 2014
Rynek usług związanych z poprawianiem urody powoli wstaje z kolan. Największy ruch widać w branży fitness, ale gabinety kosmetyczne też łapią wiatr w żagle.
Dom i ogród 2014
Sprzedaż na raty, poprzez sklep internetowy, realizacja nietypowych zamówień, bezpłatna pomoc architekta wnętrz. Właściciele sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz co rusz testują nowe rozwiązania, których celem jest pozyskanie klienta.
Sklepy spożywcze 2014
Jeśli sklep spożywczy, to tylko w sieci. Prowadzenie biznesu w pojedynkę w tej branży może skończyć się szybkim wywieszeniem białej flagi.
Sklepy odzieżowe i obuwnicze 2014
Po kilku latach zamieszania firmy działające w branży odzieżowej mogą trochę odetchnąć – sytuacja na rynku nie jest może idealna, ale jest w miarę stabilna.
Edukacja 2014
Do tej pory na rynku prywatnej edukacji rządziły szkoły językowe. Jednak zmiany w publicznym systemie nauczania sprawiły, że do głosu dochodzą franczyzodawcy oferujący zajęcia z przedmiotów ścisłych.
Franczyza bankowa 2014
Rynek bankowej franczyzy się ustabilizował. Po pierwszych latach podsycanego koniunkturą euforycznego rozwoju i ostrym hamowaniu w okresie najsilniejszego kryzysu franczyza w sektorze finansowym weszła na ścieżkę stabilnego wzrostu.
Artykuły dziecięce 2014
Podobno na dzieciach się nie oszczędza. Potwierdzają to właściciele sklepów z artykułami dla dzieci, którzy na brak klientów nie narzekają.
Branża jubilerska i kosmetyczna 2014
Firmy kosmetyczne i jubilerskie chętnie decydują się na uruchomienie wysp handlowych albo wstawienie stoiska z produktami do drogerii lub innego sklepu.
Usługi dla biznesu, internet, doradztwo 2014
Niska kwota inwestycji w biznes, brak konieczności wynajmowania biura w drogiej lokalizacji i niewymagane doświadczenie to tylko niektóre atuty firm usługowych.
Nieruchomości 2014
Uwolnienie zawodu pośrednika nieruchomości i nowy program Mieszkanie dla Młodych – to najważniejsze wydarzenia w branży nieruchomości w mijającym roku.
Gastronomia 2014
W minionym roku coraz więcej sieci gastronomicznych decydowało się na otwieranie lokali w małych miastach. Konkurencja jest tu na razie niewielka, a koszty prowadzenia biznesu niższe.