Firma na wyspach
Manicure hybrydowy szturmem zdobył serca Polek i stał się obecnie właściwie must have każdej kobiety. Jednym z liderów tego rynku jest marka NeoNail, produkująca lakiery i akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci. Ma w tej chwili w Polsce 150 punktów własnych i 71 franczyzowych. Do końca roku planuje rozbudować sieć do 250 placówek.
Agata Jabczyńska długo pracowała jako przedstawiciel handlowy, zaopatrując salony kosmetyczne w produkty do pielęgnacji twarzy.
– Odłożyłam trochę gotówki i chciałam zainwestować w jakiś biznes – opowiada obecna franczyzobiorczyni marki NeoNail. – Długo przeglądałam różne oferty franczyzowe. Koncept NeoNail wydał mi się po prostu najbardziej „ludzki”. Franczyzodawca wspiera licencjobiorców i pomaga im w bardzo wielu rzeczach, poza tym nie pobiera żadnych opłat.
Agata Jabczyńska wspomina, że gdy ponad dwa lata temu otwierała pierwsze stoisko, sama nie miała pojęcia, jak zrobić „hybrydę”.
– Teraz robię ją sobie, rodzinie i znajomym – śmieje się. – Franczyzodawca gwarantuje pakiet szkoleń, które pozwalają poznać produkty, nauczyć się stosować je w praktyce, uczą też metod efektywnej sprzedaży.
Trafiona inwestycja
Na początku franczyzobiorczyni próbowała łączyć dotychczasową pracę z prowadzeniem stoiska. Ale biznes szedł na tyle dobrze, że nie potrzebowała już pracować jako przedstawiciel handlowy. Po niespełna roku funkcjonowania wyspy w galerii handlowej w Głogowie zdecydowała się na otwarcie kolejnej, w Lesznie. Teraz ma już cztery stoiska NeoNail (dwa kolejne powstały w Gubinie i Jeleniej Górze) i myśli o otwarciu piątego.
– Każdy kolejny punkt otwierałam za gotówkę, czyli pieniądze, które wcześniej zarobiłam na prowadzeniu stoisk – podkreśla Agata Jabczyńska. – Inwestycja w pierwszą wyspę zwróciła mi się po niecałych czterech miesiącach. Uruchomiłam ją w dobrym momencie, w marcu, mając przed sobą najlepszy okres w roku czyli wiosnę i lato. Pamiętam, że byłam zaskoczona widząc, jak obroty rosną z miesiąca na miesiąc.
Główną drogą rozwoju NeoNail jest budowa sieci wysp w galeriach handlowych (możliwe jest też otwarcie salonu, ale tych jest na razie tylko kilka). Franczyzobiorca może zdecydować się na zakup wyspy, albo wynająć ją od centrali. Licencjodawca zastrzega, że koszty inwestycji podaje dopiero na indywidualnych spotkaniach z kandydatami na franczyzobiorców. Nie ma opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych.
– Ogromnym atutem franczyzy NeoNail jest fakt, że marka jest szeroko znana i rozpoznawalna. Dzięki temu nie potrzeba wielu starań, aby od początku przyciągnąć klientów – dodaje Agata Jabczyńska. – Równie cenne jest dla mnie bieżące wsparcie, jakie zapewnia mi regionalny opiekun ze strony franczyzodawcy. Mogę dzwonić w każdej chwili, jeśli tylko mam jakieś pytania czy wątpliwości. Zwłaszcza na początku współpracy jest to bardzo ważne.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
NEONAIL wprowadza nowy format wysp handlowych i planuje kolejne otwarcia. Ile trzeba zainwestować, aby otworzyć własny punkt z produktami do stylizacji paznokci?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Body Evolution proponuje franczyzobiorcom tańszą lub droższą opcję współpracy.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...