Nowa marka pizzerii we franczyzie
Daniel Szczypek pierwszą pizzerię neapolitańską Salsiccia otworzył na warszawskiej Pradze pięć lat temu. Wcześniej dużo jeździł we Włoszech i koncept neapolitańskiej pizzy bardzo mu przypadł do gustu.
– Wyróżnia się ona wysoką jakością składników oraz ciasta – zapewnia.
Postanowił zgłębić temat i okazało się, że taka pizza w Polsce też ma wielu zwolenników. Zapragnął otworzyć neapolitańską pizzerię z prawdziwego zdarzenia, gdzie wszystko będzie smakować tak, jak we Włoszech.
– Jeździłem po tym kraju w poszukiwaniu idealnych produktów i w końcu się udało. Wszystko sami importujemy z Włoch – ciasto, pomidory, przyprawy i pozostałe składniki. Dla uzyskania jak najlepszej jakości pizze wypiekamy w piecach opalanych drewnem – mówi Daniel Szczypek.
Przy tym Salsiccia ma dwa certyfikaty AVPN.
– Jest to certyfikat prawdziwej pizzy neapolitańskiej. Przyznają go Włosi i świadczy on o tym, że wszystko robimy zgodnie odpowiednią procedurą i z użyciem najwyższej jakości składników. Co jakiś czas jesteśmy kontrolowani – mówi Daniel Szczypek.
Jego zdaniem neapolitańska pizza cieszy się coraz większym uznaniem Polaków. Pizzerii oferujących ją otwiera się w naszym kraju coraz więcej. Salsiccia ma już trzy lokale własne w Warszawie i, jak zapewnia właściciel marki, każdy był rentowny od momentu otwarcia.
– Inflacja nam nie przeszkadza w funkcjonowaniu. Tegoroczny lipiec był najlepszym miesiącem w naszej historii pod względem sprzedaży – mówi Daniel Szczypek.
Dużym wyróżnikiem Salsicci jest także to, że oferuje ona neapolitańską pizzę w dowozie.
– Byliśmy jedną z pierwszych pizzerii tego typu, która oferuje dowóz. To się bardzo dobrze sprawdziło pomimo, że neapolitańską pizzę najlepiej spożywać na miejscu – mówi właściciel.
Kolejny koncept
Salsiccia szuka partnerów w całej Polsce, oprócz Warszawy.
– Stolicę chcemy zagospodarować własnymi placówkami – mówi Daniel Szczypek.
Ocenia on potencjał w Polsce na około 20 lokali. Inwestycja w pizzerię pod szyldem Salsiccia to kwota rzędu 300-400 tys. zł. Na zwrot można liczyć po roku albo dwóch. Opłaty należne w trakcie współpracy są negocjowane indywidualnie. To średnio kilka tysięcy złotych miesięcznie i niewielki procent od obrotu. Potencjalni partnerzy nie muszą mieć doświadczenia gastronomii.
– Wszystkiego nauczymy. Wystarczy zaangażowanie – zapewnia Daniel Szczypek.
Firma do nowo otwieranego lokalu wysyła swoich najlepszych pracowników, którzy nadzorują jej działanie, dopóki pizzeria nie zacznie działać zgodnie z wytycznymi. Franczyzodawca może też pomóc w doborze, zatrudnieniu i przeszkoleniu odpowiednich pracowników. Zapewnia również import większości produktów niezbędnych do zrobienia pizzy.
– Dzięki temu możemy liczyć na gwarancję jakości i stabilność smaku naszych produktów – mówi Daniel Szczypek.
Partnerzy mogą otworzyć lokal typowo na wynos. Wtedy metraż to minimum 50 m2. W przypadku pizzerii ze stolikami potrzeba już co najmniej 80 m2.
Salsiccia w najbliższym czasie otworzy jeszcze jeden lokal w Warszawie. Lada chwila startuje też z nowym konceptem – włoskich kanapek na ciepło. Będzie on dostępny również dla zainteresowanych otwarciem własnego lokalu. W tym przypadku inwestycja zaczyna się od 150 tys. zł, a minimalna powierzchni lokalu to 40 m2.
WIZYTÓWKA SALSICCIA PIZZERIA NAPOLETANA
Sieć pizzerii neapolitańskich
- Kwota inwestycji: 300-400 tys. zł
- Lokal – min. 50 m2 w przypadku lokalu na wynos i 80 m2 w lokalu ze stolikami
- Zwrot z inwestycji – 1-2 lata


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
We franczyzowe pizzerie Da Grasso zainwestowało prawie 200 franczyzobiorców i norweski koncern Orkla. Co zobaczyli w tym biznesie? Rozmawiamy z Magdaleną Piróg, prezes zarządu sieci Da Grasso.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Zachód Nieruchomości notuje wzrost zainteresowania kupujących zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Franczyzodawca coraz prężniej działa też za granicą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....