24.11.2013

Kup pan biznes

Pomysły na biznes można prezentować w różnych miejscach – w gazecie, internecie i na targach. Z ostatniego rozwiązania korzysta coraz większa grupa franczyzodawców.

 

Odwiedzający Targi Franczyza 2013. Fot. Marek Relich

Przez trzy dni trwania imprezy do Pałacu Kultury i Nauki przyszło ponad 7 tys. osób zainteresowanych franczyzą.

Na Polskim rynku działa blisko tysiąc firm rozwijających się we franczyzie. Każda z nich na różne sposoby stara się dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych franczyzobiorców, a metod promocji systemu franczyzowego jest naprawdę wiele - poczynając od branżowej prasy, poprzez internet, spotkania z niewielkimi grupami potencjalnych biorców licencji, aż do olbrzymich imprez targowych, które przyciągają tysiące odwiedzających. Największą imprezą targową, na której franczyzobiorcy mogą prezentować swoje pomysły na biznes są Targi Franczyzy. To jedyna impreza w Polsce, która gromadzi w jednym miejscu tak wielu przedstawicieli systemów franczyzowych - w tym roku o uwagę potencjalnych franczyzobiorców zabiegało aż 115 marek z całego świata. To dla nich doskonałe miejsce do zaprezentowania swojego biznesu szerokiemu gronu potencjalnych partnerów, którzy niejednokrotnie pokonują kilkaset kilometrów, żeby w jednym miejscu spotkać się z przedstawicielami wszystkich branż.

Wiele firm wybiera Targi Franczyzy na miejsce swojego rynkowego debiutu i poprzez obecność na tej imprezie informuje, że właśnie zaczyna rozwijać się przez franczyzę.

Stoisko firmy Formy Kolory na Targach Franczyza 2013

Jednym z tegorocznych debiutantów na Targach Franczyza 2013 była firma Formy Kolory. To sklep i jednocześnie pracownia rękodzieła, gdzie młodzi jak i nieco starsi mogą własnoręcznie przygotować biżuterię, np. korale.

W gronie debiutantów znalazła się także restauracja S’poco Loco, której współwłaścicielem jest Tomasz Jakubiak, znany z programów kulinarnych w kanale Kuchnia TV.

Tomasz Jakubiak, właściciel sieci S'poco Loco na Targach Franczyza 2013.

Oprócz biznesowych rozmów z właścicielem sieci Tomaszem Jakubiakiem, potencjalni franczyzobiorcy mogli też spróbować smakołyków z sieci S'poco Loco.

Przedstawiciele wielu firm uważają Targi Franczyzy za sprawdzoną metodę promocji swojego systemu franczyzowego i poszukują franczyzobiorców w ten sposób już od kilku lat. Do tego grona należy m.in. Grupa Muszkieterów, która na swoim stoisku zachęcała do otwarcia supermarketów Intermarche i Bricomarche.

Janusz Bartkowiak, Grupa Muszkieterów, na Targach Franczyza 2013.

Co dziesiąty rozmówca z zeszłorocznych targów spośród 80, zdecydował się na współpracę z nami - mówi Janusz Bartkowiak członek zarządu spółki ITM Polska

Wśród wystawców prezentujących na Targach Franczyza 2013 swój pomysł na biznes obecne są również ikony franczyzy, które teoretycznie nie muszą szukać franczyzobiorców, bo ci sami zabiegają o to, żeby stać się właścicielem restauracji spod znaku złotych łuków.

Monika Dąbrowska podczas Targów Franczyza 2013.

Na Targach Franczyzy w Warszawie pojawiliśmy się już kolejny raz z rzędu. Jest to miejsce, gdzie udało nam się pozyskać kilkunastu franczyzobiorców, którzy dzisiaj z sukcesem prowadzą więcej niż jedną restaurację - mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. franczyzy McDonald’s Polska.

Wystawcy obecni na Targach Franczyza 2013 prześcigali się w walce o zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców. Każdy starał się przyciągnąć uwagę w charakterystyczny dla swojego biznesu sposób. Jedni stawiali na spokojną rozmowę w stonowanym otoczeniu...

Sylwia Nowak z BZWBK podczas Targów Franczyza 2013.

Najwięcej rozmów biznesowych przeprowadziliśmy w piątek. Wielu pracowników etatowych wychodziło wcześniej z pracy, żeby przyjść na targi. Wśród nich byli także pracownicy banków, którzy mają już doświadczenie przydatne w prowadzeniu własnej placówki bankowej - wyjaśnia Sylwia Nowak z Banku Zachodniego WBK.

...inni pokazywali, jak będzie wyglądała przyszły punkt franczyzowy.

Stoisko sieci Odido na Targach Franczyza 2013.

Makro Cash&Carry, właściciel sieci sklepów convenience Odido, przygotowało stoisko wyglądem przypominające sklep.

Franczyza z całego świata

Od wielu lat na Targach Franczyzy prezentują się firmy z całego świata. Dla przyszłych franczyzobiorców to niepowtarzalna szansa, żeby spotkać się z przedstawicielami zagranicznych marek, które dopiero planują wejście na nasz rynek. Korzystają na tym również franczyzodawcy, którzy mogą poznać konkurentów zanim ci zaczną rozwój w Polsce.

Stoisko La Pateteria na Targach Franczyza 2013

W tym roku w Pałacu Kultury i Nauki pojawiło się wiele firm franczyzowych z Francji, m.in. La Pateteria.

Targi to również szansa dla wystawców, którzy chcą nawiązać współpracę z przedstawicielami innych firm i organizacji. Co roku na Targach obecna jest Polska Organizacja Franczyzodawców zrzeszająca rzetelne firmy franczyzowe. W tym roku obecni byli również przedstawiciele targów franczyzowych w Wiedniu oraz Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

Wieloletnia obecność w kalendarzu imprez biznesowych, prestiżowa lokalizacja, doskonała organizacja, a przede wszystkim wysoka frekwencja - wszystko to sprawia, że każdego roku Targi Franczyzy odwiedzają tysiące osób szukających pomysłu na własny biznes. Dlatego już dziś serdecznie zapraszamy na przyszłoroczne XII Targi Franczyza 2014, które odbędą się w dniach 16-18 października.

(mak)