Nowości na rynku franczyzy
Według raportu przygotowanego przez firmę Stava, rynek dowozów w gastronomii jest wart już 9,5 mld zł. I stabilnie rośnie. Firma przewiduje, że w tym roku jego wartość przekroczy 10,2 mld zł, a w ciągu najbliższych czterech lat osiągnie poziom 12,9 mld zł. Sukcesywnie wzrasta też wartość rynku zamówień online – aktualnie jest to ponad 4,4 mld zł.
Pomimo wysokiej inflacji, dwukrotnego podniesienia płacy minimalnej i wciąż sporych niedoborów kadrowych i rotacji pracowników – liczba lokali gastronomicznych wzrosła w 2023 roku o 3,4 proc. Jak wynika z danych raportu HoReCa – 22 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu przynajmniej raz w tygodniu. Dla wielu restauracji dania sprzedawane na wynos i z dowozem stanowią kluczową część biznesu. To właśnie logistyka dostaw, technologie usprawniające przyjmowanie, porządkowanie i dostarczanie zamówień są jednym z najważniejszych obszarów wspierających gastronomię.
Stava wykorzystując zaawansowaną technologię – w tym m.in. AI, machine learning, automatyzację - automatic dispatch, grupowanie zamówień - batching i pooling sprawia, że dowozy stają się jeszcze bardziej rentowne z perspektywy restauracyjnej. Podobnie dzieje się także w samych lokalach.
– Restauratorzy oczekują też narzędzi, które zautomatyzują procesy, w których często panuje chaos, a nie są widoczne na zewnątrz. Na przykład połączą wiele systemów m.in. do obsługi zamówień online, które w ferworze pracy kelnera po prostu giną czy opóźniają się. Naszym celem jest budowanie i dostarczanie rozwiązań, które to uporządkują – być może nawet scentralizują, dzięki czemu pracownik restauracji nawet już po krótkim wdrożeniu – będzie znał priorytety zamówień, a wówczas też ich realizacja przepłynie sprawniej – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stavy odpowiedzialny za technologie.
Xtreme Fitness Gyms przyjęła kodeks
Sieć Xtreme Fitness Gyms dołączyła do grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Kodeks powstał w ramach wspólnej inicjatywy franczyzodawców oraz franczyzobiorców, a także organizacji branżowych oraz ekspertów. Dokument ma na celu określenie zasad i standardów, którymi powinni kierować się franczyzobiorcy i franczyzodawcy we współpracy w ramach zawartej umowy franczyzy, a także przed jej zawarciem i bezpośrednio po jej rozwiązaniu.
– Jako Xtreme Fitness Gyms szczególną wagę przywiązujemy do najwyższych standardów w zakresie współpracy z franczyzobiorcami. Podzielamy zdanie twórców Kodeksu, że uzgodnienie dobrych praktyk leży w interesie zarówno franczyzodawców jak i franczyzobiorców, dlatego dołączyliśmy do grona sygnatariuszy dokumentu – komentuje James Cotton, CEO Xtreme Fitness Gyms. – Wierzymy, że współpraca branżowa oraz wzajemna wymiana doświadczeń ma duże znaczenie, dlatego od dawna należymy do Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Xtreme Fitness Gyms zrzesza pod swoim szyldem 64 obiekty i współpracuje z ponad 100 franczyzobiorcami. W pierwszym kwartale br. sieć zawarła aż 30 nowych umów franczyzowych. W ramach modelu franczyzowego Xtreme Fitness Gyms wskazuje franczyzobiorcom optymalną lokalizację klubu oraz zapewnia w pełni wyposażony lokal. Franczyzobiorcy są wspierani przez sieć na każdym etapie otwarcia i prowadzenia klubu, które poprzedza gruntowne szkolenie. Mogą także wziąć udział w cyklicznych szkoleniach, które pomagają w prowadzeniu biznesu.
Celem marki jest otwarcie 227 rentownych klubów do końca 2027 r.
Nowy koncept salonów Neonail
Marka Neonail zaprezentowała nowy format salonu sprzedaży, w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Założeniem było, aby nowy design był prosty i elegancki i oczywiście zachęcał do zakupów. Punktem wyjścia do aranżacji wnętrza był układ funkcjonalny, który w łatwy i czytelny sposób ma poprowadzić odbiorców przez ofertę sklepu. Wizualnie sklep jest podzielony na dwie części – na długich białych półkach swoje wyeksponowane zostały produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii NEO MAKE UP, które również zyskały nową oprawę wizualną.
Nową koncepcję dla salonu Neonail opracowało biuro architektoniczne FORMA4U Marcin Karaszowski.
– Wygląd lokalu stanowi istotny element wizerunkowy firmy, a oryginalnie zaprojektowane wnętrze przyciąga swoim wyglądem i zachęca do kolejnych odwiedzin. Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami NEONAIL i NEO MAKE UP, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – komentuje architekt Sylwia Słopak – Karaszowska.
Aktualnie marka Neonail posiada 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty Neonail można kupić w ponad 1 tys. punktów w całej Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach drogeryjnych, a także w e-sklepie.
Neonail oferuje produkty do stylizacji paznokci i codziennej pielęgnacji dłoni. Należy do firmy Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: MYLAQ, StayLAC i NEO MAKE UP.
Carrefour z Woltem
Carrefour Polska, po udanych testach w dwóch sklepach w Warszawie, w ciągu miesiąca rozszerzył współpracę z Wolt do 59 marketów. Od 23 kwietnia usługa szybkich i elastycznych dostaw dostępna jest na terenie całej Polski, w tym w Łodzi, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu.
Współpraca Carrefour z Wolt ma na celu zwiększenie zasięgu oraz rozwój sprzedaży internetowej sieci, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie klientów na elastyczne i szybkie opcje dostaw. Dzięki partnerstwu z Wolt, klienci Carrefour mogą liczyć na dostawy nawet w czasie do 35 minut od złożenia zamówienia. Opcja ta jest na razie dostępne w 15 miastach w całej Polsce, ale stopniowo będzie rozszerzana na kolejne lokalizacje. Dodatkowo, już teraz partnerzy wprowadzili możliwość zaplanowania zakupów na wybrany termin.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Wolt i z przyjemnością ogłaszamy dalsze jej poszerzenie. Partnerstwo z Wolt umożliwia nam dotarcie do szerszej grupy klientów, zapewniając im jeszcze większą wygodę i dostępność zakupów online – mówi Marek Garus, dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.
Współpraca z Wolt to element długofalowej strategii Carrefour Polska, której celem jest digitalizacja doświadczeń zakupowych oraz dalszy rozwój sprzedaży internetowej, dzięki współpracy z zewnętrznymi operatorami ecommerce. Ma ona na celu dostosowanie oferty i udogodnień około zakupowych do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują bowiem, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw, w zależności od ich Po szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...