Niedziela
28.04.2024
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
 

Według raportu przygotowanego przez firmę Stava, rynek dowozów w gastronomii jest wart już 9,5 mld zł. I stabilnie rośnie. Firma przewiduje, że w tym roku jego wartość przekroczy 10,2 mld zł, a w ciągu najbliższych czterech lat osiągnie poziom 12,9 mld zł. Sukcesywnie wzrasta też wartość rynku zamówień online – aktualnie jest to ponad 4,4 mld zł.

Pomimo wysokiej inflacji, dwukrotnego podniesienia płacy minimalnej i wciąż sporych niedoborów kadrowych i rotacji pracowników – liczba lokali gastronomicznych wzrosła w 2023 roku o 3,4 proc. Jak wynika z danych raportu HoReCa – 22 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu przynajmniej raz w tygodniu. Dla wielu restauracji dania sprzedawane na wynos i z dowozem stanowią kluczową część biznesu. To właśnie logistyka dostaw, technologie usprawniające przyjmowanie, porządkowanie i dostarczanie zamówień są jednym z najważniejszych obszarów wspierających gastronomię.

Stava wykorzystując zaawansowaną technologię – w tym m.in. AI, machine learning, automatyzację - automatic dispatch, grupowanie zamówień - batching i pooling sprawia, że dowozy stają się jeszcze bardziej rentowne z perspektywy restauracyjnej. Podobnie dzieje się także w samych lokalach.

– Restauratorzy oczekują też narzędzi, które zautomatyzują procesy, w których często panuje chaos, a nie są widoczne na zewnątrz. Na przykład połączą wiele systemów m.in. do obsługi zamówień online, które w ferworze pracy kelnera po prostu giną czy opóźniają się. Naszym celem jest budowanie i dostarczanie rozwiązań, które to uporządkują – być może nawet scentralizują, dzięki czemu pracownik restauracji nawet już po krótkim wdrożeniu – będzie znał priorytety zamówień, a wówczas też ich realizacja przepłynie sprawniej – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stavy odpowiedzialny za technologie.

Xtreme Fitness Gyms przyjęła kodeks

Sieć Xtreme Fitness Gyms dołączyła do grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Kodeks powstał w ramach wspólnej inicjatywy franczyzodawców oraz franczyzobiorców, a także organizacji branżowych oraz ekspertów. Dokument ma na celu określenie zasad i standardów, którymi powinni kierować się franczyzobiorcy i franczyzodawcy we współpracy w ramach zawartej umowy franczyzy, a także przed jej zawarciem i bezpośrednio po jej rozwiązaniu.

– Jako Xtreme Fitness Gyms szczególną wagę przywiązujemy do najwyższych standardów w zakresie współpracy z franczyzobiorcami. Podzielamy zdanie twórców Kodeksu, że uzgodnienie dobrych praktyk leży w interesie zarówno franczyzodawców jak i franczyzobiorców, dlatego dołączyliśmy do grona sygnatariuszy dokumentu – komentuje James Cotton, CEO Xtreme Fitness Gyms. – Wierzymy, że współpraca branżowa oraz wzajemna wymiana doświadczeń ma duże znaczenie, dlatego od dawna należymy do Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Xtreme Fitness Gyms zrzesza pod swoim szyldem 64 obiekty i współpracuje z ponad 100 franczyzobiorcami. W pierwszym kwartale br. sieć zawarła aż 30 nowych umów franczyzowych. W ramach modelu franczyzowego Xtreme Fitness Gyms wskazuje franczyzobiorcom optymalną lokalizację klubu oraz zapewnia w pełni wyposażony lokal. Franczyzobiorcy są wspierani przez sieć na każdym etapie otwarcia i prowadzenia klubu, które poprzedza gruntowne szkolenie. Mogą także wziąć udział w cyklicznych szkoleniach, które pomagają w prowadzeniu biznesu.

Celem marki jest otwarcie 227 rentownych klubów do końca 2027 r.

Nowy koncept salonów Neonail

Marka Neonail zaprezentowała nowy format salonu sprzedaży, w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Założeniem było, aby nowy design był prosty i elegancki i oczywiście zachęcał do zakupów. Punktem wyjścia do aranżacji wnętrza był układ funkcjonalny, który w łatwy i czytelny sposób ma poprowadzić odbiorców przez ofertę sklepu. Wizualnie sklep jest podzielony na dwie części – na długich białych półkach swoje wyeksponowane zostały produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii NEO MAKE UP, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Nową koncepcję dla salonu Neonail opracowało biuro architektoniczne FORMA4U Marcin Karaszowski.

– Wygląd lokalu stanowi istotny element wizerunkowy firmy, a oryginalnie zaprojektowane wnętrze przyciąga swoim wyglądem i zachęca do kolejnych odwiedzin. Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami NEONAIL i NEO MAKE UP, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – komentuje architekt Sylwia Słopak – Karaszowska.

Aktualnie marka Neonail posiada 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty Neonail można kupić w ponad 1 tys. punktów w całej Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach drogeryjnych, a także w e-sklepie.

Neonail oferuje produkty do stylizacji paznokci i codziennej pielęgnacji dłoni. Należy do firmy Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: MYLAQ, StayLAC i NEO MAKE UP.

Carrefour z Woltem

Carrefour Polska, po udanych testach w dwóch sklepach w Warszawie, w ciągu miesiąca rozszerzył współpracę z Wolt do 59 marketów. Od 23 kwietnia usługa szybkich i elastycznych dostaw dostępna jest na terenie całej Polski, w tym w Łodzi, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu.

Współpraca Carrefour z Wolt ma na celu zwiększenie zasięgu oraz rozwój sprzedaży internetowej sieci, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie klientów na elastyczne i szybkie opcje dostaw. Dzięki partnerstwu z Wolt, klienci Carrefour mogą liczyć na dostawy nawet w czasie do 35 minut od złożenia zamówienia. Opcja ta jest na razie dostępne w 15 miastach w całej Polsce, ale stopniowo będzie rozszerzana na kolejne lokalizacje. Dodatkowo, już teraz partnerzy wprowadzili możliwość zaplanowania zakupów na wybrany termin.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Wolt i z przyjemnością ogłaszamy dalsze jej poszerzenie. Partnerstwo z Wolt umożliwia nam dotarcie do szerszej grupy klientów, zapewniając im jeszcze większą wygodę i dostępność zakupów online – mówi Marek Garus, dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.

Współpraca z Wolt to element długofalowej strategii Carrefour Polska, której celem jest digitalizacja doświadczeń zakupowych oraz dalszy rozwój sprzedaży internetowej, dzięki współpracy z zewnętrznymi operatorami ecommerce. Ma ona na celu dostosowanie oferty i udogodnień około zakupowych do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują bowiem, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw, w zależności od ich Po szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego.


Po nowemu / Marka Neonail zaprezentowała nowy format salonu sprzedaży, w Galerii Wroclavia we Wrocławiu.

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023