Żabka
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Żabka Polska jest właścicielem największej sieci sklepów convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu 25 lat działalności sieć zdobyła pozycję lidera tego segmentu sprzedaży i obecnie posiada ponad 10 000 sklepów w całej Polsce.
Funkcjonowanie placówek oparte jest o model franczyzowy, bazujący na współpracy sieci (franczyzodawcy) z indywidualnymi przedsiębiorcami (franczyzobiorcami). Nowoczesny system bazuje na idei franczyzocentryczności, tj. koncentracji sieci na potrzebach franczyzobiorców i tworzeniu rozwiązań ułatwiających im prowadzenie sklepów. Od samego początku Żabka oferuje współpracującym z nią przedsiębiorcom szerokie wsparcie szkoleniowe, marketingowe i logistyczne. Franczyzobiorcy korzystają z zalet dużej organizacji, w tym jej siły zakupowej, atrakcyjnego asortymentu produktowo-usługowego, logistyki czy marketingu.
Franczyza Żabka - dla kogo?
Aktualnie swoje biznesy prowadzi z Żabką ponad 9000 franczyzobiorców, którzy są aktywnie wspierani przez sieć w rozwoju zawodowym i osobistym. Oferta franczyzowa sieci skierowana jest do osób o różnym doświadczeniu zawodowym, wykształceniu czy pochodzeniu. Sklepy prowadzą osoby zarówno z, jak i bez wcześniejszego doświadczenia w handlu czy własnej działalności gospodarczej. W gronie przedsiębiorców współpracujących z Żabką jest także ponad 300 obcokrajowców.
Osoby, które chciałaby otworzyć swój biznes pod szyldem sieci powinny charakteryzować się przede wszystkim przedsiębiorczą postawą, dużą motywacją, pracowitością, umiejętnością nawiązania relacji z klientami i pracownikami, a także chęcią rozwoju.
Sklepy franczyzowe Żabka prowadzone są przez franczyzobiorców na zasadach własnej działalności gospodarczej, w oparciu o podpisaną umowę współpracy z firmą Żabka Polska. Jako pełnoprawni przedsiębiorcy działają na własny zysk, samodzielnie zatrudniają pracowników, regulują zobowiązania podatkowe i ubezpieczeniowe, a także prowadzą niezależną księgowość. W przeciwieństwie do sklepów działających poza systemem franczyzowym, franczyzobiorcy Żabki otrzymują szerokie wsparcie od sieci ułatwiające im prowadzenie biznesu, w tym m.in. w pełni wyposażony i zatowarowany sklep (m.in.: meble, sprzęt AGD, systemy informatyczne, towar), szereg nieodpłatnych szkoleń, narzędzia technologiczne, wsparcie IT czy serwisowe. Objęci są również unikatowym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Korzystają również z narzędzi (m.in. aplikacja Cyberstore i portal Managera) pozwalających im na kontrolę przepływów finansowych, prowadzenia sprzedaży i gospodarki magazynowej, a nawet pozwalające na estymację przyszłych zobowiązań podatkowych. Franczyza z Żabką charakteryzuje się również jednym z najniższych na rynku handlu wkładów własnych wynoszącym ok. 5 tys. zł.
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
Ponad 10 000 sklepów sieci w całej Polsce
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Dlaczego warto wybrać franczyzę w naszej sieci. Osoby otwierające swój biznes z Żabką zyskują:
- na mocy umowy franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i umeblowany sklep, który jest również w pełni zatowarowany, a jego wartość sięga kilkuset tysięcy złotych. Towary handlowe, które otrzymuje przedsiębiorca, zgodnie z przyjętym modelem współpracy, mają odroczony termin płatności;
- bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy (w tym 3-tygodniowe szkolenia wprowadzające, dostęp do Platformy edukacyjnej, programu Akademia Przedsiębiorczości);
- “Polisa na biznes” - zbiorowe ubezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo finansowe współpracujących z siecią franczyzobiorców;
- rozwój finansowy – ponad 86% franczyzobiorców osiągnęło 27.000 zł lub więcej przychodu miesięcznie w okresie od stycznia do maja 2024 r. Przychód uzależniony jest od osiągniętego przez franczyzobiorcę obrotu ze sprzedaży towarów handlowych (marży), ilości lub wartości zawartych umów na świadczenie usług Okołohandlowych, oraz naliczonych rabatów. Więcej na www.zabka.pl/franczyza;
- nowoczesne narzędzia technologiczne, ułatwiające prowadzenie sklepów, takie jak aplikacja Cyberstore, pakiet Optiplan, tablet czy kolektor danych;
- bezpośrednie dostawy towaru ‘pod drzwi’;
- opieka lokalnego przedstawiciela sieci – Partnera ds. sprzedaży;
- ogólnopolskie i lokalne kampanie marketingowe;
- wsparcie serwisowe czy IT;
- samochód w ramach programu ‘Auto na start’ czy pakiet relokacyjny w niewielkich miejscowościach;
- dodatkowe benefity w tym ubezpieczenie LuxMed, karta Mikroflota Orlen czy Multisport
- marka rozpoznawalna przez 93 proc. Konsumentów.
Franczyzę Żabka charakteryzuje niewielki wkład własny - otwierając swój biznes pod szyldem sieci potrzebna jest inwestycja wynoszące jedynie ok. 5 tys. zł (kwota wydatkowane jest na kasę fiskalną czy koncesję).
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Koszty leżące po stronie Żabki:
- koszt adaptacji lokalu,
- bieżące remonty i serwis urządzeń,
- kompleksowe wyposażenie sklepu,
- darmowe dostawy towaru pod drzwi,
- koszt najmu lokalu na rzecz właściciela.
Koszty pokrywane przez przedsiębiorcę:
- ok. 5 tys. wkładu własnego (zakup kasy fiskalnej, koncesji),
- koszt zatrudnienia pracowników,
- ZUS,
- opłata licencyjna.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Od kandydata na franczyzobiorcę wymagane jest:
- przedsiębiorcze podejście,
- gotowość do prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
- umiejętności kierowania zespołem,
- pozytywne nastawienie do klienta,
- zaangażowanie i motywacja do pracy,
- podstawowa znajomość obsługi komputera (m.in. Pakiet Office),
- wkład własny wynoszący ok. 5 tys. zł - przeznaczany na zakup koncesji (refundowanej po 3 miesiącach współpracy), kasy fiskalnej czy produktów regionalnych.
Niezbędne jest także pomyślne przejście procesu rekrutacji i szkoleń.
5 kroków do biznesu z Żabką
- wypełnienie formularza online – poprzez stronę internetową (www.zabka.pl/franczyza). Kontakt ze strony przedstawiciela sieci w celu przedstawienia sieci i ogólnych zasad współpracy,
- przedstawienie/zaprezentowanie oferty - bliższa weryfikacja kandydata pod kątem możliwości nawiązania współpracy i poprowadzenia własnego sklepu pod jej szyldem. Odpowiedzi na pytania kandydata.
- szczegółowe omówienie zasad współpracy - podczas spotkania z managerem ds. sprzedaży.
- szkolenia i dokumenty - przejście niezbędnych szkoleń praktycznych i teoretycznych w sklepie trenerskim, zakończone egzaminem. Podpisanie wszystkich koniecznych dokumentów, w tym umowy franczyzowej (kandydat otrzymuje ją na co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem współpracy).
- rozpoczęcie działalności - po przygotowaniu sklepu, w tym jego zatowarowaniu. Przekazanie kluczy.
Chcesz posłuchać co mówią franczyzobiorcy o współpracy z siecią? Posłuchaj 25 wywiadów z przedsiębiorcami, które prowadzi Jarosław Kuźniar. To inspirujące i ciekawe rozmowy z osobami, które dzielą się swoimi sukcesami, mówią, co jest ważne w prowadzeniu własnej działalności i zdradzają swój przepis na osiągnięcie sukcesu pod szyldem Żabki (www.zabka.pl/podcasty)
Dowiedz się więcej: www.zabka.pl/franczyza
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Żabka Polska Sp. z o.o. (ul. Matyi 8, 61-586 Poznań). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Żabka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie zabka.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
Nadchodzi największe w tej części Europy wydarzenie na rynku franczyzy - Targi Franczyza w Warszawie!
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Daniel Piotrowski niedawno otworzył stoisko pod szyldem Dr Konopny. Jak mu idzie biznes?
Partner grupy Chorten z Białegostoku prowadzi osiem sklepów i myśli o kolejnych. Czemu zawdzięcza sukces w jednej z najbardziej konkurencyjnych branż?
Sieć stawia na nowe technologie i przyciąganie do siebie właścicieli niezależnych sklepów. Jak jeszcze chce się rozwijać?
Przedsiębiorcy, którzy otworzą sklep w sierpniu i wrześniu, otrzymają dodatkowe środki do 14 tys. zł. Sieć gwarantuje też w pełni wyposażony sklep, szkolenia i inne wsparcie.
W sieci Unikat działa pięć placówek, ale w tym roku chce otworzyć kolejnych dwadzieścia. Czym przekona do siebie partnerów?
Żabka łączy zakupy z gastronomią i konsumpcją. Pierwszy tego typu sklep powstał w Poznaniu w centrum handlowym Avenida, w którym testowane są nowe rozwiązania.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
– Okres spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej – mówi Bartłomiej Tarłowski z Grupy Muszkieterów.
Marka Pierrot niedługo uruchomi nowy zakład produkcyjny. Czy zwiększenie mocy pozwoli na szybszy rozwój we franczyzie?
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
W ostatnich latach rozwój sieci franczyzowej Sensi Hemp zwolnił. Ale firma nie stała w miejscu.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Nadchodzi największe w tej części Europy wydarzenie na rynku franczyzy – Targi Franczyza w Warszawie. Przyjdź do PKiN 24-26 października i wybierz biznes dla siebie! W numerze bilet wstępu gratis!
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać i sprzedaje licencję franczyzową na swój biznes.
Umowa franczyzy - dobra, czyli jaka? Na rynku franczyzowym funkcjonuje ponad tysiąc systemów franczyzowych i tyleż też wzorców umów. Jednak co decyduje o tym, że umowa jest dobra i jak to ocenić?
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.