Sprzedaż powoli idzie w górę
Wśród badanych przedsiębiorstw 19 proc. sygnalizuje poprawę koniunktury, a 21 proc. - jej pogorszenie (w kwietniu odpowiednio 19 proc. i 22 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
Bieżąca sprzedaż oceniana jest pozytywnie, a w najbliższych miesiącach przewidywany jest niewielki wzrost sprzedaży towarów. Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, dyrektorzy firm sygnalizują umiarkowany wzrost bieżących i przyszłych cen towarów. Nadal należy oczekiwać redukcji zatrudnienia, na poziomie zbliżonym do prognozowanego przed miesiącem.
Handel się poprawia
Przedstawiciele branży obuwniczej i odzieżowej sygnalizują znaczny wzrost bieżącej sprzedaży w maju i prognozują szybki wzrost w kolejnych miesiącach. Wzrost bieżącej i przyszłej sprzedaży wpływa na zmniejszenie nadmiernego poziomu zapasów, a przyszłe zamówienia na towary u dostawców mogą wzrosnąć. W maju przedsiębiorcy notują wolniejszy niż w ubiegłym miesiącu spadek cen oferowanych towarów. Na najbliższe miesiące przewiduje się ich dalsze obniżenie. Inaczej jest w przypadku sektora mebli, RTV i AGD, gdzie odnotowuje się w maju znacznie mniejszy wzrost sprzedaży aniżeli w kwietniu.
Spośród badanych jednostek handlowych 4,8 proc. deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu bieżącej działalności. W pozostałych przedsiębiorstwach największe bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 73 proc. jednostek), koszty zatrudnienia (55proc. jednostek), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (53 proc. jednostek) i niedostateczny popyt (49 proc. jednostek). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom.
Usługi pełne optymizmu
Optymistycznie i lepiej niż w kwietniu oceniają koniunkturę majową przedstawiciele sektora pośrednictwa finansowego. Poprawę sygnalizuje 54 badanych firm, jej pogorszenie - 3 proc. (w kwietniu odpowiednio: 49 proc. i 2 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach popyt na ten typ usług będzie nadal znacząco rosnąć. Oczekuje się też dalszego wzrostu sprzedaży usług. W konsekwencji przyszła sytuacja finansowa tych firm może być nadal bardzo korzystna, choć przewidywania są ostrożniejsze niż w ubiegłym miesiącu.
Przedstawiciele branży hotelowej i gastronomicznej oceniają koniunkturę korzystnie, lepiej niż przed miesiącem (plus 19 wobec plus 6 w kwietniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 25% badanych firm, a jej pogorszenie - 6 proc. (w kwietniu odpowiednio: 22% i 16%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie i lepiej niż w kwietniu. Lepsze niż przed miesiącem są też oceny bieżącej sytuacji finansowej. Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach popyt i sprzedaż będą rosły szybciej niż prognozowano w kwietniu. Sygnalizowany jest również wzrost bieżących i przyszłych cen oferowanych usług.
Info: Główny Urząd Statystyczny
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach masażu Orient Massage i Thai Organic.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
Założenie pracowni ceramiki artystycznej może przynieść zyski i połączyć przyjemność tworzenia z zarabianiem. Jak to zrobić w praktyce opowiada Dominika Dybowska, właścicielka pracowni ceramiki artystycznej NicDwaRazyArt.
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.