Forum o artykule: SMS - spam, czy reklama? 1475
Czy jest na forum osoba, która ma jakieś dowiądczenie w marketingu sieci detalicznych i by mogła się odnieść do problemu jaki mam do rozwiązania, czy łączyć program lojalnościowy sieci detalicznej z programem do wysyłki SMS do klientów? Chodzi mniej więcej o takie rozwiązanie jakie mają w TideMobile czyli informacja do klientów o ilości punktów 30 minut po zakupie, informacje z promocjami, jakie aktualnie są etc. (o samym narzędziu można przeczytać tutaj)
Mi chodzi głównie o ocenę czy tego typu rozwiązanie może podnieść spedaż w segmencie objętym promocjami czy programem lojalnościowym?
P.s. Opinie potencjalnych klientów też są bardzo cenne, dla nas.
Moim zdaniem duża popularność urządzeń przenośnych takich jak smartfony, tablety, telefony komórkowe, sprawia, że marketing mobilny, to dobra forma reklamy. U nas sprawdziły się powiadomienia SMS, takie wiadomości mogą służyć na przykład do utrzymywania stałego kontaktu z klientem, w ten sposób można go informować też o aktualnych promocjach. My korzystamy z serwersms.pl, to dobre zautomatyzowane rozwiązanie. Koszty nie są wysokie, do wyboru są różne pakiety, które można dopasować do swoich potrzeb, system można przetestować bezpłatnie.
Ja jestem zdania, że warto inwestować we wszystkie nowoczesne formy reklamy, a marketing mobilny bez wątpienia do takich należy. Jeżeli chodzi o system serwersms.pl, to daje naprawdę dużo możliwości. Za jego pośrednictwem można tworzyć kampanie, zlecić wysyłkę powaidomień, uruchomić płatności sms. Każdy klient otrzymuje pomoc indywidualnego doradcy. Moim zdaniem warto przetestować tą platformę tymbardziej, że można zrobić to bezpłatnie.
SMS to dobry kanał komunikacji, lepszy od internetu, tylko trzeba znaleźć pewne granice. Reklama ok, ale warto też iformować i niekomercyjnych wydarzeniach i newsach. Budować relacje.
Dla mnie wiadomości sms to lepsze rozwiązanie, niż mailing, chociaż kiedyś byłam innego zdania. Jeżeli wiadomości nie są wysyłane zbyt często i mają odpowiednią treść to będą skuteczne. Przynajmniej mamy pewność, że sms zostanie odczytany.
W moim przypadku taka forma "reklamy" działa przeciwnie do zamierzeń. Jeżeli dostaję takiego smsa to tracę ochotę na to, aby współpracować z taką firmę. Nie wiem czy wszyscy tak maja czy tylko ja, ale lepiej jeżeli nie dostaję żadnych zbędnych wiadomości. Dotyczy to również e-maila.
Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie, ale dopiero dla pozyskanych klientów, bo potencjalni odbiorcy mogliby uznać takie smsy za zwykły spam, chociaż nie musi nim być w rzeczywistości.
A tak to stałym klientom można by proponować promocje, rabaty, itd., np. za okazaniem smsa przy kasie czy coś. I lepiej nie opierać całej kampanii marketingowej na SMS-ach, a korzystać też z innych źródeł reklamowania się.
Popieram, że taka "reklama" działa wręcz odwrotnie.
Pozyskanie bazy danych w przypadku takich działań nie jest łatwe, dlatego taka forma promocji powinna być kierowana, tak dobrze ktoś zazwyczył do klientów, którzy już korzystali z naszych usług. Poza tym wysyłkę smów należy traktować jako wsparcie strategii marketingowej.
Jak Wasi klienci reagowali na takie wiadomości? Może ktoś z Was mógłby się wypowiedzieć? Korzystacie ze wsparcia doradców, czy sami wszystko ogarniacie?
Sama odbieram smsy reklamowe od firm, gdzie wyraziłam zgodę na taką formę otrzymywania informacji. Ale czasem jest to męczące - osobiście wolę otrzymać maila niż smsa.
jeżeli tylko dana osoba wyrazila zgodę - pewnie, ze reklama! i to dobra!
SMS - spam, czy reklama?
Start własnego biznesu i początek aktywnych działań na rzecz pozyskania pierwszych klientów to dla każdego przedsiębiorcy czas wytężonej pracy. Wbrew pozorom ta aktywność niekoniecznie musi generować wysokich kosztów. Coraz częściej zamiast tradycyjnych form reklamy, wybór pada na kanał mobilny, mailing czy social media, a nierzadko udane kampanie stanowią połączenie tych elementów. Krótko i treściwiePozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 428
USŁUGI 558
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 25
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.