Costa Coffee

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Costa Coffee to brytyjska sieć kawiarni należąca do koncernu Coca-Cola. Jest obecna w Polsce od 2012 roku po przejęciu sieci kawiarni Coffee Heaven. Od lutego 2023 r. kawiarniami Costa Coffee w Polsce zarządza w ramach masterfranczyzy Lagardère Travel Retail – globalny operator powierzchni handlowych z siecią blisko 5 tys. sklepów w 42 krajach i regionach. Aktualnie Costa Coffee posiada 112 lokalizacji i jest największą siecią kawiarni w naszym kraju. Kawiarnie Costa Coffee usytuowane są w centrach handlowych oraz na ulicach dużych i średnich miast. Lagardère Travel Retail stawia znacząco na rozwój lokalizacji Costa Coffee w sektorze travel: na lotniskach i dworcach kolejowych.
JEDNOSTKI WŁASNE
7
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- 105 kawiarni w Polsce
- ponad 3000 kawiarni na świecie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Costa Coffee oferuje swoim Franczyzobiorcom pełne wsparcie mające na celu ułatwienie startu biznesu oraz zapewnienie stałego i zrównoważonego przychodu:
- Prowadzenie biznesu pod znaną na całym świecie marką Costa Coffee
- Sprawdzony know-how (wiedza, kompetencje, doświadczenie)
- Mocne wsparcie marketingowe dzięki ogólnopolskiej i światowej promocji.
- Wsparcie szkoleniowe – pełne szkolenie produktowe, sprzedażowe i administracyjne (28 dni), możliwość udziału w szkoleniach dodatkowych
- Opracowanie projektu budowlano-instalacyjnego (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Wyposażenie lokalu w potrzebny sprzęt – od autoryzowanych dostawców mebli i dekoracji, sprzętu (technologii), oświetlenia i możliwość skorzystania z usług generalnych wykonawców prac budowlanych
- Stały nadzór operacyjny i doradztwo w trakcie trwania Umowy Franczyzowej
- Atrakcyjne warunki handlowe u dostawców.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
- Przewidywana kwota inwestycji: min. 600 000 zł netto
- Miesięczna opłata franczyzowa: 6% sprzedaży netto
- Opłata wstępna 10 000 £ w ramach, której zapewniamy:
- Opracowanie aranżacji lokalu Projekty (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Podręcznik Operacyjny Dokumentacja i szkolenie z zakresu HACCP
- Szkolenie wstępne Franczyzobiorcy i pracowników z zakwaterowaniem – 28 dni
- Pomoc na otwarcie lokalu – Kierownik Regionalny, Trener lub wyznaczony pracownik Sieci (5 dni)
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Dysponowanie odpowiednią lokalizacją (własną lub wynajętą)
- Gotowość i zdolność do poniesienia nakładów finansowych na inwestycję
- Osoba fizyczna lub prawna
- Ambicja, przedsiębiorczość oraz motywacja do nauki
- Nie wymagamy doświadczenia w branży gastronomicznej – zapewniamy program szkolenia, który kompleksowo przygotowuje przyszłych Franczyzobiorców do prowadzenia lokalu
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Lagardere Travel Retail sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa
+48 22 572 32 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Grzegorz Łyczak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Lagardere Travel Retail sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Costa Coffee oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie lagardere-tr.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?

Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Najlepsze franczyzy 2025 to przegląd najciekawszych konceptów z różnych branż – od gastronomii i fitnessu, przez bankowość i sklepy spożywcze, aż po edukację i usługi. Sprawdź, jakie licencje otwierają dziś drogę do własnego biznesu i które marki warto mieć na oku.
Franczyza w branży usługowej to kierunek, który zyskuje na znaczeniu. Nic dziwnego, że coraz więcej sieci usługowych rozwija się w modelu franczyzowym, a przedsiębiorcy zaczynają w nich widzieć realną szansę na własny biznes.
Franczyza to nie samograj. To model współpracy, w którym sukces w dużej mierze zależy od ciebie. Zanim kupisz licencję na biznes, warto sprawdzić, czy odnajdziesz się w roli franczyzobiorcy i czy wybrana branża pasuje do twoich umiejętności i predyspozycji.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.