Costa Coffee

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Costa Coffee to brytyjska sieć kawiarni należąca do koncernu Coca-Cola. Jest obecna w Polsce od 2012 roku po przejęciu sieci kawiarni Coffee Heaven. Od lutego 2023 r. kawiarniami Costa Coffee w Polsce zarządza w ramach masterfranczyzy Lagardère Travel Retail – globalny operator powierzchni handlowych z siecią blisko 5 tys. sklepów w 42 krajach i regionach. Aktualnie Costa Coffee posiada 112 lokalizacji i jest największą siecią kawiarni w naszym kraju. Kawiarnie Costa Coffee usytuowane są w centrach handlowych oraz na ulicach dużych i średnich miast. Lagardère Travel Retail stawia znacząco na rozwój lokalizacji Costa Coffee w sektorze travel: na lotniskach i dworcach kolejowych.
JEDNOSTKI WŁASNE
7
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- 105 kawiarni w Polsce
- ponad 3000 kawiarni na świecie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Costa Coffee oferuje swoim Franczyzobiorcom pełne wsparcie mające na celu ułatwienie startu biznesu oraz zapewnienie stałego i zrównoważonego przychodu:
- Prowadzenie biznesu pod znaną na całym świecie marką Costa Coffee
- Sprawdzony know-how (wiedza, kompetencje, doświadczenie)
- Mocne wsparcie marketingowe dzięki ogólnopolskiej i światowej promocji.
- Wsparcie szkoleniowe – pełne szkolenie produktowe, sprzedażowe i administracyjne (28 dni), możliwość udziału w szkoleniach dodatkowych
- Opracowanie projektu budowlano-instalacyjnego (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Wyposażenie lokalu w potrzebny sprzęt – od autoryzowanych dostawców mebli i dekoracji, sprzętu (technologii), oświetlenia i możliwość skorzystania z usług generalnych wykonawców prac budowlanych
- Stały nadzór operacyjny i doradztwo w trakcie trwania Umowy Franczyzowej
- Atrakcyjne warunki handlowe u dostawców.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
- Przewidywana kwota inwestycji:ok. 600 000 zł netto
- Miesięczna opłata franczyzowa: 6% sprzedaży netto
- Opłata wstępna 10 000 £ w ramach, której zapewniamy:
- Opracowanie aranżacji lokalu Projekty (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Podręcznik Operacyjny Dokumentacja i szkolenie z zakresu HACCP
- Szkolenie wstępne Franczyzobiorcy i pracowników z zakwaterowaniem – 28 dni
- Pomoc na otwarcie lokalu – Kierownik Regionalny, Trener lub wyznaczony pracownik Sieci (5 dni)
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Dysponowanie odpowiednią lokalizacją (własną lub wynajętą)
- Gotowość i zdolność do poniesienia nakładów finansowych na inwestycję
- Osoba fizyczna lub prawna
- Ambicja, przedsiębiorczość oraz motywacja do nauki
- Nie wymagamy doświadczenia w branży gastronomicznej – zapewniamy program szkolenia, który kompleksowo przygotowuje przyszłych Franczyzobiorców do prowadzenia lokalu
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Lagardere Travel Retail sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa
+48 22 572 32 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Grzegorz Łyczak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Lagardere Travel Retail sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Costa Coffee oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie lagardere-tr.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.

Franczyza to rodzaj współpracy między niezależnymi przedsiębiorcami. Franczyzodawca udostępnia swoje „know-how” oraz markę, ale w zamian pobiera opłatę od franczyzobiorcy, który może korzystać ze sprawdzonego pomysłu na biznes.
Wśród najważniejszych przepisów regulujących umowę franczyzy należy wymienić kodeks cywilny i szereg przepisów prawa polskiego i międzynarodowego.
Umowa franczyzy jest podstawą, w oparciu o którą budowane są stosunki między franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jakie postanowienia powinna zawierać?
Rekrutacja franczyzobiorców to złożony proces. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, gdzie szukać i jak rekrutować franczyzobiorców.
Chcesz mieć własny biznes? Myślisz o zakupie franczyzy, a rodzina przestrzega Cię, abyś zbyt wiele nie ryzykował? Sprawdź więc, czy poradzisz sobie z prowadzeniem firmy franczyzowej.

Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie? Praca od świtu, trudne decyzje, czasem kryzysy – i sprawdzony model biznesowy, który pomaga przetrwać. Oto historie przedsiębiorców, którzy osiągnęli wielomilionowe obroty dzięki wytrwałości i dobrze dobranej franczyzie.
Edukacyjne warsztaty, pracownia peruk, butiki odzieżowe, sklepy z wyposażeniem wnętrz, pralnie, sklep Stokrotki, a nawet hodowla ślimaków – to pomysły na biznes, które różnią się branżą i skalą, ale łączy je jedno, każdy z nich przynosi realne dochody.
Od salonów masażu po gabinety depilacji, przez butikowe siłownie i studia treningu EMS – franczyzy z branży beauty i fitness rosną w siłę. Pokazujemy, kto je buduje, ile kosztuje wejście do sieci, jakie wsparcie oferują franczyzodawcy i co realnie zyskują partnerzy.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.