Costa Coffee
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Costa Coffee to brytyjska sieć kawiarni należąca do koncernu Coca-Cola. Jest obecna w Polsce od 2012 roku po przejęciu sieci kawiarni Coffee Heaven. Od lutego 2023 r. kawiarniami Costa Coffee w Polsce zarządza w ramach masterfranczyzy Lagardère Travel Retail – globalny operator powierzchni handlowych z siecią blisko 5 tys. sklepów w 42 krajach i regionach. Aktualnie Costa Coffee posiada 112 lokalizacji i jest największą siecią kawiarni w naszym kraju. Kawiarnie Costa Coffee usytuowane są w centrach handlowych oraz na ulicach dużych i średnich miast. Lagardère Travel Retail stawia znacząco na rozwój lokalizacji Costa Coffee w sektorze travel: na lotniskach i dworcach kolejowych.
JEDNOSTKI WŁASNE
7
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- 105 kawiarni w Polsce
- ponad 3000 kawiarni na świecie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Costa Coffee oferuje swoim Franczyzobiorcom pełne wsparcie mające na celu ułatwienie startu biznesu oraz zapewnienie stałego i zrównoważonego przychodu:
- Prowadzenie biznesu pod znaną na całym świecie marką Costa Coffee
- Sprawdzony know-how (wiedza, kompetencje, doświadczenie)
- Mocne wsparcie marketingowe dzięki ogólnopolskiej i światowej promocji.
- Wsparcie szkoleniowe – pełne szkolenie produktowe, sprzedażowe i administracyjne (28 dni), możliwość udziału w szkoleniach dodatkowych
- Opracowanie projektu budowlano-instalacyjnego (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Wyposażenie lokalu w potrzebny sprzęt – od autoryzowanych dostawców mebli i dekoracji, sprzętu (technologii), oświetlenia i możliwość skorzystania z usług generalnych wykonawców prac budowlanych
- Stały nadzór operacyjny i doradztwo w trakcie trwania Umowy Franczyzowej
- Atrakcyjne warunki handlowe u dostawców.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
- Przewidywana kwota inwestycji: min. 600 000 zł netto
- Miesięczna opłata franczyzowa: 6% sprzedaży netto
- Opłata wstępna 10 000 £ w ramach, której zapewniamy:
- Opracowanie aranżacji lokalu Projekty (architektoniczny, technologiczny, instalacji elektrycznej, sanitarnej), z wyłączeniem instalacji SAP, DSO, tryskaczy
- Podręcznik Operacyjny Dokumentacja i szkolenie z zakresu HACCP
- Szkolenie wstępne Franczyzobiorcy i pracowników z zakwaterowaniem – 28 dni
- Pomoc na otwarcie lokalu – Kierownik Regionalny, Trener lub wyznaczony pracownik Sieci (5 dni)
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Dysponowanie odpowiednią lokalizacją (własną lub wynajętą)
- Gotowość i zdolność do poniesienia nakładów finansowych na inwestycję
- Osoba fizyczna lub prawna
- Ambicja, przedsiębiorczość oraz motywacja do nauki
- Nie wymagamy doświadczenia w branży gastronomicznej – zapewniamy program szkolenia, który kompleksowo przygotowuje przyszłych Franczyzobiorców do prowadzenia lokalu
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Lagardere Travel Retail sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa
+48 22 572 32 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Grzegorz Łyczak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Lagardere Travel Retail sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 174, 02-486 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Costa Coffee oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie lagardere-tr.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Sfinks poprawia rentowność dzięki franczyzie
/21.11.2025
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Najlepsze franczyzy 2025 to przegląd najciekawszych konceptów z różnych branż – od gastronomii i fitnessu, przez bankowość i sklepy spożywcze, aż po edukację i usługi. Sprawdź, jakie licencje otwierają dziś drogę do własnego biznesu i które marki warto mieć na oku.
Franczyza w branży usługowej to kierunek, który zyskuje na znaczeniu. Nic dziwnego, że coraz więcej sieci usługowych rozwija się w modelu franczyzowym, a przedsiębiorcy zaczynają w nich widzieć realną szansę na własny biznes.
Franczyza to nie samograj. To model współpracy, w którym sukces w dużej mierze zależy od ciebie. Zanim kupisz licencję na biznes, warto sprawdzić, czy odnajdziesz się w roli franczyzobiorcy i czy wybrana branża pasuje do twoich umiejętności i predyspozycji.
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.