Z Malezji nad Wisłę

Malezyjskie jedzenie / Papparich to sieć restauracji działających w Malezji.
Środa
15.08.2018
W Malezji działa 65 konceptów franczyzowych. Czy któryś z nich opłaca się ściągnąć do Polski?
 

Franczyza w Malezji jest jednym z motorów napędowych gospodarki. Jednocześnie umożliwia dywersyfikację eksportu malezyjskich produktów i usług. Sektor jest obecnie na dobrej drodze, aby osiągnąć poziom 9 miliardów USD w malezyjskim PKB do roku 2020. Biorąc pod uwagę stały i zrównoważony wzrost franczyzy w Malezji na przestrzeni ostatnich 5 lat, plan wydaje się być możliwy do zrealizowania. W 2017 roku sektor franczyzy osiągnął poziom 7 miliardów USD w PKB. Od 2018 wzrost powinien wynieść 5 proc. każdego roku.

Obecnie na rynku franczyzy w Malezji funkcjonuje 65 brandów, które są obecne w ponad 66 krajach na świecie. Wśród popularnych branży można wymienić usługi gastronomiczne (Food &Bevarage), usługi edukacyjne i opiekę nad dziećmi, usługi związane z pielęgnacją urody i opieką zdrowotną oraz odzież i akcesoria. Malezyjskie marki we franczyzie to m.in.: Marrybrown, Manhattan Fish Market, Papparich, OldTown White Coffee, Secret Recipe, D’Tandoor, Chicken Rice Shop, Nelson’s, Global Art & Creative, Smart Reader, Tomei, Poney and Q-dees.

Polska gościnność

Dobrym kierunkiem rozwoju malezyjskich firm franczyzowych jest Polska. Nasz kraj zamieszkuje ponad 38 milionów ludzi. Możemy pochwalić się dobrymi wskaźnikami ekonomicznymi i coraz wyższym dochodem. Polacy bardzo szybko otwierają się na inne kraje i kultury. W połączeniu z międzynarodowym uznaniem dla malezyjskiej kuchni daje to solidne podstawy do zbudowania silnej malezyjskiej marki sektora F&B w Polsce. Firmy takie jak Marrybrown, PappaRich, OldTown White Coffee, Secret Recipe and Manhattan Fish Market D’Tandoor, Chicken Rice Shop and Nelson’s miałyby szanse odnaleźć swoje miejsce na polskiej mapie kulinarnej.

Oprócz sektora F&B w Polsce mogłyby zaistnieć również malezyjskie marki oferujące kosmetyki i preparaty pielęgnujące. Polska jest ważnym graczem na światowym rynku kosmetyków, niemniej jednak kosmetyki z Malezji również mogą spotkać się z pozytywnym odbiorem polskiego konsumenta. Malezyjskie firmy kosmetyczne wykorzystują zarówno innowacyjne, jak i ,,wschodnie’’ składniki, takie jak zielona herbata, korzeń żeń szenia czy śluz ślimaka.

W celu uzyskania dalszych informacji na temat ofert franczyzowych z rynku malezyjskiego można skontaktować się z biurem MATRADE. Jest to rządowa agencja ds. promocji eksportu, która pomaga malezyjskim franczyzodawcom w rozszerzaniu ich działalności poza granicami kraju. Wsparcie odbywa się w zgodności z narodowym planem rozwoju Malezji. Celem jest osiągnięcie przez ten kraj statusu regionalnego hubu franczyzowego w Azji Południowo-Wschodniej do roku 2020.


Nauka według Azjatów / Smart Reader to malezyjski koncept z branży edukacyjnej.