Niepowtarzalność wystroju Piotra i Pawła
W lutowym wydaniu Wiadomości Handlowych zamieszczono wywiad z Panem Krzysztofem Wygryzowskim, prezesem firmy Wanzl, producenta mebli sklepowych. Poniższy artykuł stanowi skrót rozmowy.
Coraz częściej od wyglądu i estetyki mebli zależy, czy klient zwróci uwagę na dany produkt. Meble w dużym stopniu decydują jak klient postrzega zarówno sam produkt, jak i cały sklep. Jeśli sklep będzie kojarzył się z miłą atmosferą, wróci do niego, odrzucając ofertę konkurencji.
Przytulność, schludność i estetyka to domena sieci Piotr i Paweł. Jako jedni z pierwszych na rynku dostrzegli wpływ ładnego wyglądu sklepów spożywczych na wysokość sprzedaży oferowanych w nim produktów. Klient, zdecydowanie jest wzrokowcem i jeśli widzi, że coś jest estetyczne, ładne, nowe – zachęca go to do zakupu. To właśnie robi Piotr i Paweł. Ładny wygląd placówek i udana aranżacja wnętrza według własnego patentu to ich sposób na przyciągnięcie klientów.
Przed otwarciem każdej placówki przeprowadzany jest kapitalny remont. Jeśli nawet, sieć Piotr i Paweł przejmują gotowe obiekty handlowe, to zmieniają w nich wszystko; podłogi, ściany, sufity, oświetlenie. Następnie, każdemu stoisku nadawana jest nowa, indywidualna aranżacja. Odpowiednia ekspozycja, system luster i optymalne, intensywne oświetlenie stoiska np. owocowo – warzywnego nadaje produktowi niepowtarzalny wygląd. Intensywne kolory stendu z gazetami również przyciągają wzrok klienta, podobnie jest z regałami delikatesowymi i alkoholem. Również meble na stoisku piekarniczym, wykonane z drewna, sprawiają wrażenie ciepła i przytulności wnętrza, a rozchodzący się zapach z piekarni dodatkowo kusi klienta do zakupów.
Aranżacja sklepów Piotr i Paweł to współgranie ze sobą mebli, światła, luster, kolorów ścian i podłóg. Taki wygląd wnętrza dodaje również walorów sprzedawanym produktom. Ciekawą rzeczą w wystroju sklepów Piotr i Paweł jest wysokość regałów. Firma, skupiająca sklepy średniej wielkości jako pierwsza na rynku zastosowała niskie gondole, o wysokości zaledwie 1,40 m, zlokalizowane przy regałach chłodniczych. Pomysł przetestowania niższych regałów wziął się najprawdopodobniej z chęci zrobienia wrażenia „oddechu i przestrzeni”. Klient zdecydowanie lepiej czuje się w sklepie, gdzie stoją niskie regały, w którym wszystkie towary są w zasięgu wzroku.
Wygląd sklepu stanowi obecnie bardzo ważny element w handlu. Estetyka wnętrz zwiększa konkurencyjność na rynku. Trzeba jednak uważać. Jeśli obiekt sklepowy postrzegany jest jako zbyt ekskluzywny, klienci mogą zakładać, że oferowane tam produkty są drogie, a to nie skłania ich nie tylko do zakupów, ale nawet do wejścia. Piotr i Paweł uniknął tego, łącząc optymalne ceny z estetycznym wyglądem wnętrza.
Więcej: Grzegorz Szafraniec, Wiadomości Handlowe, luty 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Centra rozrywki VR to oferta nowego franczyzodawcy HeroVR. Gdzie się sprawdzi taki biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...