Niepowtarzalność wystroju Piotra i Pawła
W lutowym wydaniu Wiadomości Handlowych zamieszczono wywiad z Panem Krzysztofem Wygryzowskim, prezesem firmy Wanzl, producenta mebli sklepowych. Poniższy artykuł stanowi skrót rozmowy.
Coraz częściej od wyglądu i estetyki mebli zależy, czy klient zwróci uwagę na dany produkt. Meble w dużym stopniu decydują jak klient postrzega zarówno sam produkt, jak i cały sklep. Jeśli sklep będzie kojarzył się z miłą atmosferą, wróci do niego, odrzucając ofertę konkurencji.
Przytulność, schludność i estetyka to domena sieci Piotr i Paweł. Jako jedni z pierwszych na rynku dostrzegli wpływ ładnego wyglądu sklepów spożywczych na wysokość sprzedaży oferowanych w nim produktów. Klient, zdecydowanie jest wzrokowcem i jeśli widzi, że coś jest estetyczne, ładne, nowe – zachęca go to do zakupu. To właśnie robi Piotr i Paweł. Ładny wygląd placówek i udana aranżacja wnętrza według własnego patentu to ich sposób na przyciągnięcie klientów.
Przed otwarciem każdej placówki przeprowadzany jest kapitalny remont. Jeśli nawet, sieć Piotr i Paweł przejmują gotowe obiekty handlowe, to zmieniają w nich wszystko; podłogi, ściany, sufity, oświetlenie. Następnie, każdemu stoisku nadawana jest nowa, indywidualna aranżacja. Odpowiednia ekspozycja, system luster i optymalne, intensywne oświetlenie stoiska np. owocowo – warzywnego nadaje produktowi niepowtarzalny wygląd. Intensywne kolory stendu z gazetami również przyciągają wzrok klienta, podobnie jest z regałami delikatesowymi i alkoholem. Również meble na stoisku piekarniczym, wykonane z drewna, sprawiają wrażenie ciepła i przytulności wnętrza, a rozchodzący się zapach z piekarni dodatkowo kusi klienta do zakupów.
Aranżacja sklepów Piotr i Paweł to współgranie ze sobą mebli, światła, luster, kolorów ścian i podłóg. Taki wygląd wnętrza dodaje również walorów sprzedawanym produktom. Ciekawą rzeczą w wystroju sklepów Piotr i Paweł jest wysokość regałów. Firma, skupiająca sklepy średniej wielkości jako pierwsza na rynku zastosowała niskie gondole, o wysokości zaledwie 1,40 m, zlokalizowane przy regałach chłodniczych. Pomysł przetestowania niższych regałów wziął się najprawdopodobniej z chęci zrobienia wrażenia „oddechu i przestrzeni”. Klient zdecydowanie lepiej czuje się w sklepie, gdzie stoją niskie regały, w którym wszystkie towary są w zasięgu wzroku.
Wygląd sklepu stanowi obecnie bardzo ważny element w handlu. Estetyka wnętrz zwiększa konkurencyjność na rynku. Trzeba jednak uważać. Jeśli obiekt sklepowy postrzegany jest jako zbyt ekskluzywny, klienci mogą zakładać, że oferowane tam produkty są drogie, a to nie skłania ich nie tylko do zakupów, ale nawet do wejścia. Piotr i Paweł uniknął tego, łącząc optymalne ceny z estetycznym wyglądem wnętrza.
Więcej: Grzegorz Szafraniec, Wiadomości Handlowe, luty 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...