Niepowtarzalność wystroju Piotra i Pawła
W lutowym wydaniu Wiadomości Handlowych zamieszczono wywiad z Panem Krzysztofem Wygryzowskim, prezesem firmy Wanzl, producenta mebli sklepowych. Poniższy artykuł stanowi skrót rozmowy.
Coraz częściej od wyglądu i estetyki mebli zależy, czy klient zwróci uwagę na dany produkt. Meble w dużym stopniu decydują jak klient postrzega zarówno sam produkt, jak i cały sklep. Jeśli sklep będzie kojarzył się z miłą atmosferą, wróci do niego, odrzucając ofertę konkurencji.
Przytulność, schludność i estetyka to domena sieci Piotr i Paweł. Jako jedni z pierwszych na rynku dostrzegli wpływ ładnego wyglądu sklepów spożywczych na wysokość sprzedaży oferowanych w nim produktów. Klient, zdecydowanie jest wzrokowcem i jeśli widzi, że coś jest estetyczne, ładne, nowe – zachęca go to do zakupu. To właśnie robi Piotr i Paweł. Ładny wygląd placówek i udana aranżacja wnętrza według własnego patentu to ich sposób na przyciągnięcie klientów.
Przed otwarciem każdej placówki przeprowadzany jest kapitalny remont. Jeśli nawet, sieć Piotr i Paweł przejmują gotowe obiekty handlowe, to zmieniają w nich wszystko; podłogi, ściany, sufity, oświetlenie. Następnie, każdemu stoisku nadawana jest nowa, indywidualna aranżacja. Odpowiednia ekspozycja, system luster i optymalne, intensywne oświetlenie stoiska np. owocowo – warzywnego nadaje produktowi niepowtarzalny wygląd. Intensywne kolory stendu z gazetami również przyciągają wzrok klienta, podobnie jest z regałami delikatesowymi i alkoholem. Również meble na stoisku piekarniczym, wykonane z drewna, sprawiają wrażenie ciepła i przytulności wnętrza, a rozchodzący się zapach z piekarni dodatkowo kusi klienta do zakupów.
Aranżacja sklepów Piotr i Paweł to współgranie ze sobą mebli, światła, luster, kolorów ścian i podłóg. Taki wygląd wnętrza dodaje również walorów sprzedawanym produktom. Ciekawą rzeczą w wystroju sklepów Piotr i Paweł jest wysokość regałów. Firma, skupiająca sklepy średniej wielkości jako pierwsza na rynku zastosowała niskie gondole, o wysokości zaledwie 1,40 m, zlokalizowane przy regałach chłodniczych. Pomysł przetestowania niższych regałów wziął się najprawdopodobniej z chęci zrobienia wrażenia „oddechu i przestrzeni”. Klient zdecydowanie lepiej czuje się w sklepie, gdzie stoją niskie regały, w którym wszystkie towary są w zasięgu wzroku.
Wygląd sklepu stanowi obecnie bardzo ważny element w handlu. Estetyka wnętrz zwiększa konkurencyjność na rynku. Trzeba jednak uważać. Jeśli obiekt sklepowy postrzegany jest jako zbyt ekskluzywny, klienci mogą zakładać, że oferowane tam produkty są drogie, a to nie skłania ich nie tylko do zakupów, ale nawet do wejścia. Piotr i Paweł uniknął tego, łącząc optymalne ceny z estetycznym wyglądem wnętrza.
Więcej: Grzegorz Szafraniec, Wiadomości Handlowe, luty 2003PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Usługi równoległe to nasz wyróżnik. Dzięki temu zarabiamy więcej i oszczędzamy czas klientów – tłumaczy Maryia Terekhova, współzałożycielka salonów urody Fast Line Studio.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...