Szybki rozwój sieci Groszek
Spółka Groszek, operator sieci sklepów spożywczych Groszek istnieje od września 2000 roku - pisze Supermarket Polska. Od początku, rozwój sieci sklepów odbywał się bardzo szybko. Każdego roku rośnie liczba otwieranych sklepów. Na koniec 2001 roku w skład sieci wchodziło 150 sklepów, a na koniec 2002 roku ich liczba wzrosła do 211, czyli o blisko 40 proc.
Do sieci Groszek mogą należeć sklepy o powierzchni sprzedaży minimum 80 mkw., docelowo powinny być one samoobsługowe i z optymalnie szerokim asortymentem, zaspokajającym potrzeby niemal każdego konsumenta. Oprócz artykułów spożywczych powinna znajdować się w nich prasa, alkohole oraz podstawowe produkty chemii gospodarczej i kosmetyków.
Wśród kryteriów doboru partnerów do sieci bardzo ważna jest również osobowość właściciela sklepu. – Tak naprawdę wszystko zależy od ludzi – mówi dla Supermarket Polska Dariusz Bożek, prezes firmy. – Projekt może być nawet najlepszy, ale jeżeli uczestnik nie ma do niego przekonania, to i tak zakończy się on fiaskiem. Do pozostałych kryteriów zalicza się też dogodną lokalizację, najlepiej na osiedlu, w centrum lub innym punkcie o dużym natężeniu ruchu. – Dobra lokalizacja to przynajmniej połowa sukcesu – mówi.
Wsparcie marketingowe
Warunki, jakie Groszek oferuje swoim partnerom, to poza spójnym systemem identyfikacji wizualnej i korzystnym pakietem warunków handlowych (co oferują niemal wszystkie sieci) także profesjonalne wsparcie marketingowe, szkolenia, doradztwo specjalistyczne, system zarządzania i organizacji sklepów oraz nowoczesny system informatyczny. – Sklepy Groszek niemal połowę wszystkich towarów zamawiają drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej e–Hurtownia, co obu stronom zaoszczędza sporo czasu i pieniędzy – mówi dla Supermarket Polska prezes Bożek.
Nakłady, jakie sklep musi ponieść, chcąc wejść do sieci, to: koszt dostosowania wizualizacji sklepu wraz z ewentualnym uzupełnieniem wyposażenia, koszt zakupu materiałów eksploatacyjno – reklamowych oraz zryczałtowany koszt rocznej opłaty franczyzowej i miesięcznej opłaty administracyjnej.
W 2002 roku przeciętna wysokość kosztów uczestnictwa w sieci była dwa razy niższa od sumy różnego rodzaju bonusów, które sklepy Groszek otrzymały od spółki. Za co? Na przykład za udział w promocjach gazetkowych. Producenci płacą za uczestnictwo w tych promocjach, a środki te trafiają do sklepów w zależności od zaangażowania i efektów końcowych promocji. - Łącznie wszystkie dodatkowe środki, jakie otrzymują nasze sklepy, przewyższają koszty uczestnictwa. Wygląda to więc tak, jakbyśmy płacili sklepom za uczestnictwo w sieci - powiedział dla Supermarket Polska Dariusz Bożek.
Więcej: Supermarket Polska, luty 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Klienci kupują oczami. Zanim zobaczą produkt, najpierw widzą jego opakowanie. Im atrakcyjniejsze, tym bardziej skłania do zakupu? Otóż niekoniecznie. Sukces tkwi w zupełnie innych szczegółach.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...