Sklep pod szyldem Giant
Giant to znana na rynku międzynarodowym rowerowa marka premium. Rozwija sieć swoich sklepów na całym świecie, w tym także w Polsce. W tej chwili ma u nas jeden własny Giant Store oraz 15 franczyzowych. Oprócz rowerów i akcesoriów marki Giant dostępna jest też w nich dedykowana kobietom marka Liv.
Miejsce na sklep
Giant zamierza otwierać sklepy w miastach liczących ok. 100 tys. mieszkańców. Na pewno chce zbudować sieć w 49 byłych miastach wojewódzkich (tych, gdzie były siedziby województw do 1998 roku).
– Formalnie nasz system to system partnerski, nie franczyzowy – wyjaśnia Magdalena Stańczak, dyrektor generalny Giant Polska. – Szukamy osób, które będą zaangażowane w prowadzony biznes, zaś w samym sklepie – osób, dla których kolarstwo jest pasją. Giant Polska, jako firma oferująca produkty marek premium, przykłada ogromną wagę do jakości oraz sposobu, w jaki są one oferowane na rynku. Nasze produkty mają charakter techniczny, w związku z tym wymagają odpowiedniej prezentacji, a także przed- i posprzedażowych usług, aby zapewnić najlepsze doświadczenie klienta z marką.
Do sieci mogą też dołączyć już działające sklepy rowerowe, jeśli spełnią m.in. wymagania lokalowe. A potrzebny jest nowoczesny, przeszklony lokal o powierzchni min. 250 m2 (nie licząc zaplecza i pomieszczeń gospodarczych) i wysokości 3,5-4,5 m. W sklepie musi zmieścić się część sprzedażowa, powierzchnia dla serwisu oraz dla Bike Performance Studio. Ta ostatnia może spełniać różne funkcje: można tu dopasować kupiony rower do użytkownika (np. odpowiednie parametry do proporcji ciała), w spokoju omówić warunki zakupu (np. raty kredytu), ale też organizować virtual cycling (np. wypróbować rower wpięty w specjalny trenażer, z komputerową symulacją jazdy).
Wydatki na starcie
Przygotowanie projektu aranżacji lokalu jest w gestii Giant Polska. Wszystkie sklepy są aranżowane według jednakowych standardów. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, to w przypadku lokalu wielkości 300 m2 należy się liczyć z wydatkiem rzędu 500 tys. zł netto, przy stanie deweloperskim. To wydatki na adaptację lokalu (prace budowlano-wykończeniowe) oraz sprzętu jaki trzeba kupić (wyposażenie serwisu, ekrany TV, kasę fiskalną, terminal płatniczy, komputery etc.).
– Centrala zapewnia meble, ladę sklepową, serwisową, stojaki ekspozycyjne, system identyfikacji wizualnej wewnątrz i na zewnątrz – wylicza Magdalena Stańczak.
Zatowarowanie sklepu w rowery i akcesoria na starcie to koszt 750 tys. zł netto.
– Jesteśmy na etapie przygotowania rozwiązań obniżających barierę wejścia – dodaje Magdalena Stańczak.
Giant Polska oferuje partnerom opiekę doradcy biznesowego, wsparcie przy tworzeniu oferty produktowej i zatowarowaniu sklepu, szkolenia dla załogi, promocję, spójny system komunikacji marketingowej, rozwiązania dla sprzedaży internetowej.
Czas na rowery
Przygotowanie sklepu do otwarcia trwa ok. 9 miesięcy, licząc od znalezienia lokalizacji. Zdaniem franczyzodawcy, najlepiej wykorzystać na to czas jesienno-zimowy.
– Tak, aby otworzyć sklep z początkiem marca, bo właśnie wtedy zaczyna się wysoki sezon – wyjaśnia Magdalena Stańczak.
Ten wysoki sezon trwa mniej więcej do czerwca – na wakacje wszyscy chcą już mieć sprawne rowery.
– Istotną sprawą jest budowanie wokół sklepu społeczności kolarskiej – podkreśla Magdalena Stańczak. – Można np. organizować różne eventy, zawody virtual cycling. Chodzi o to, aby budować grupę klientów, którzy czują się związani z tym miejscem, wracają na kolejne zakupy, do serwisu, ale też po to, aby wpaść na kawę, spotkać się z osobami o podobnych pasjach.
WIZYTÓWKA GIANT
Sieć sklepów rowerowych.
- 16 sklepów
- inwestycja w lokal ok. 500 tys. zł netto
- zatowarowanie 750 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Giant chce otwierać sklepy franczyzowe w miastach liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców. Ile trzeba zainwestować na starcie?
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Catering coraz częściej pojawia się nie tylko na imprezach firmowych, ale też na zwykłych domówkach czy uroczystościach typu komunia czy chrzciny. Jak zarabiać na cateringu okolicznościowym?
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...