Wakacyjna praca
Sieć Tutti Santi otworzyła drugi lokal w Warszawie. Nowa restauracja powstała w Forcie Wola (pierwsza działa przy ul. Królewskiej). W restauracjach Tutti Santi pizza wytwarzana jest metoda rzemieślniczą, na podstawie autorskich przepisów mistrza Włoch, Europy i wicemistrza świata – pizzaiolo Valerio Valle. Proces przygotowania ciasta jest precyzyjnie kontrolowany, aby zapewnić, że serwowana pizza jest lekkostrawna i delikatna. Większość składników sprowadzana jest bezpośrednio z Włoch. Goście restauracji mogą na żywo oglądać pizzaiolo w trakcie przygotowywania pizzy. Nowa restauracja marki w Warszawie to jeden z pięciu lokali Tutti Santi, o które sieć planuje powiększyć się w tym roku.
Sfinks zwiększa sprzedaż w II kwartale 2024
Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2024 r. wzrosła o 14 proc. r/r - do 52,02 mln zł. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 99,5 mln zł, co oznacza wzrost o 10,8 proc. r/r. Obroty sieci porównywalnej zwiększyły się o 11,5 proc. r/r do 47,63 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż like for like wzrosła o 10,5 proc.
– Wyniki II kwartału jasno pokazują, jak dużą wartością jest dla nas nowa sieć. Znaczna część wzrostu sprzedaży gastronomicznej została osiągnięta właśnie dzięki nowym lokalom, które w bardzo krótkim czasie dochodzą do oczekiwanego poziomu wyników. Uruchomione w I półroczu restauracje, jak np. SPHINX w Gliwicach czy w Toruniu, już w pierwszym miesiącu osiągnęły docelowy poziom sprzedaży i utrzymują go w kolejnych miesiącach. To pokazuje, jak duże znaczenie ma nasza systematyczna praca zapewniająca utrzymanie odpowiedniego stosunku ceny do jakości. Na razie przyrost nowych restauracji statystycznie nie jest duży, bo średniomiesięcznie mamy zaledwie pół restauracji więcej niż w ubiegłym półroczu, ale kolejne nowe otwarcia będą powiększać bazę coraz wydajniej pracującej sieci, dając efekt kuli śnieżnej. Szczególnie cieszy, że sprawdziła się nasza strategia na I półrocze tego roku i wzrost L4L jest realizowany głównie poprzez wzrost liczby gości, a nie cen, których w pierwszym półroczu generalnie nie podnosiliśmy. To pokazuje, że nasza oferta jest atrakcyjna i coraz więcej osób z niej korzysta. Niestety rosnące koszty zmuszają nas do korekty cen na II półrocze, ale według naszych badań i tak zostaną one na atrakcyjnym poziomie w stosunku do oferty konkurencji. Pozwoli to nam utrzymać wzrost sprzedaży znacznie powyżej inflacji, co komunikowaliśmy w naszej strategii na najbliższe sześć lat – komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale, własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży systemów informatycznych Sfinksa. Na koniec czerwca Spółka zarządzała 74 lokalami SPHINX, The Burgers, Chłopskie Jadło i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.
Żabka w plenerze
Tego lata w Polskę ruszy sześć mobilnych sklepów Żabka. Swoją ofertę zaprezentują podczas koncertów Męskiego Grania oraz na festiwalach, np. Polish Hip-Hop Festival w Płocku. Po raz pierwszy mobilna Żabka zawita także na Campus Polska Przyszłości w Olsztynie.
– Największym atutem mobilnej Żabki jest elastyczność tego formatu. Sklep jest montowany na czas eventu i demontowany po jego zakończeniu, dzięki czemu łatwo i sprawnie możemy przemieszczać się z nim po całej Polsce. Natomiast dzięki zastosowaniu zmiennych, łatwo adaptowalnych elementów wyposażenia, asortyment w mobilnych Żabkach podczas kolejnych eventów jest dobierany indywidualnie, na podstawie profilu wydarzenia oraz profilu klienta. Uczestnikom koncertów jesteśmy w stanie zapewnić bogaty wybór ciepłych przekąsek z oferty PROSTO z PIECA, uczestnikom festiwali – asortyment dań gotowych naszych marek własnych oraz akcesoria przydatne na polu namiotowym, a w gorące dni – ofertę lodów i napojów. Niezależnie od lokalizacji, priorytetem jest dla nas szybkość obsługi i jakość oferowanych produktów – mówi Aldona Kupracz, head of range floor and space management w Żabka Polska.
Sieć Żabka dzięki mobilnym sklepom zapewnia uczestnikom wydarzeń wygodny dostęp do produktów w miejscach, gdzie nie ma tradycyjnych sklepów lub są one trudno dostępne. W mobilnych Żabkach sieć oferuje głównie produkty food-to-go, które można łatwo zabrać ze sobą.
W 2023 roku z oferty mobilnych Żabek skorzystało prawie 36 tys. klientów, podczas 44 dni wyjazdowych. Kupili ponad 7 tys. hot dogów amerykańskich, ponad 3,6 tys. kubków z lodem, ponad 3,6 tys. panini z kurczakiem i blisko 3,5 tys. butelek wody mineralnej.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysłodawca konceptów Agro Sklepomat i Witaminki Sklepomat wprowadza nowe rozwiązania – m.in. automaty do sprzedaży alkoholu.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Automaty vendingowe Pharmashop24 mogą stać w przeróżnych lokalizacjach. Marża na sprzedawanych w nich produktach jest bardzo wysoka.
Coraz więcej franczyzobiorców Mini Melts decyduje się na inwestycję w maszyny vendingowe. Można je kupić lub wydzierżawić.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...