Zarabiamy na organizacji ślubów
Usługi wedding plannerek stały się ostatnio bardzo modne. Wiele panien młodych chce mieć takie śluby, jak internetowe influencerki – które często korzystają właśnie z usług agencji wedding plannerskich.
– Wiele wedding plannerek to dziewczyny, które organizowały po prostu własne śluby. Stwierdziły: kurczę, całkiem to jest przyjemne i fajne i może zacznę wykonywać to jako zawód – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka, właścicielka Grzymała Weddings & Events. – No i później się okazuje, że jest to dużo trudniejsze niż się wydaje (…) Nie zawsze jest tak, że jak jest 50 osób na szkoleniu, to wszystkie będą później wedding plannerkami. Większość po prostu stwierdzi: fajnie, ale zweryfikowałam swoje założenia i jednak to nie dla mnie.
Organizacja i emocje
Wedding plannerka to osoba, która – mówiąc w uproszczeniu – zorganizuje nam wesele. Załatwi wszelkie formalności, pomoże w znalezieniu odpowiedniego miejsca, zajmie się dekoracjami, doborem menu, umówi fotografa, florystę, makijażystkę, fryzjer itd. Nawet dopilnuje, aby sukienki i obrączki były na czas i w dobrym rozmiarze.
– Makijaż, dekorator, fotograf, film, oświetlenie, przebieg ceremonii, tłumaczenie tej ceremonii, jeżeli to jest para międzynarodowa, dzień poprzedzający czy jakaś kolacja powitalna, poprawiny czy brunch poprawinowy, jak pary to lubią nazywać. Wszystko, wszystko co się dzieje – wylicza Justyna Grzymała. – Oprócz tego, że to jest praca taka stricte organizacyjna i tu trzeba przenieść, tu postawić, tu sprawdzić, to w tym wszystkim jest duża ilość emocji. I różne osoby mają różne emocje. Bo czasami jest tak, że panna młoda jest totalnie wyluzowana. Zdarza się, rzadko, ale się zdarza. Ale np. panikuje pan młody albo panikuje mama. I to jest zupełnie inny sposób relacji, jak, że tak powiem, okiełznać emocje na tyle, żeby źle nie działały na parę młodą, czyli żeby cudze nerwy nie udzieliły się głównym gwiazdom naszego wydarzenia. No i od tego jestem ja.
Z rozmowy Justyny Grzymały z Moniką Wojniak-Żyłowską dowiecie się też m.in.
- Czy da się zorganizować perfekcyjne wesele?
- Czym zajmuje się wedding plannerka i czy także gaszeniem pożarów?
- Czy warto znaleźć swoją niszę w tej branży?
- Ile ślubów rocznie organizuje wedding plannerka?
- Jak zbudować harmonogram przygotowań do ślubu?
- Co jest w scenariuszu dnia ślubu?
- Jaką bazę usługodawców powinna mieć każda wedding plannerka?
- Ile kosztują usługi wedding plannerki?
- Jak zostać wedding plannerką?
Po więcej ciekawych pomysłów na biznes zapraszamy na nasz kanał na YouTubie. Zachęcamy do subskrypcji!
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka znalazła sposób jak utrzymać zarobki w siłowniach na stałym poziomie, mimo wyjazdów urlopowych klubowiczów.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
Świat Podologii buduje sieć centrów podologicznych i szuka partnerów. W branży, która startuje, ale ma duży potencjał.
Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...