Mexx w katalogu firm
Koncepcja odzieży obejmuje kolekcje damską i męską, również kolekcję sportową, dziecięcą i młodzieżową. W odróżnieniu od innych marek Mexx oferuje 12 kolekcji na 12 miesięcy, które są dostępne w sprzedaży u schyłku sezonu poprzedzającego. Firma proponuje 6 rodzajów serii skierowanych do różnych grup docelowych – Mexx Women i Mexx Men, przeznaczone dla kobiet i mężczyzn w wieku 20 – 40 lat, XX by Mexx – to kolekcja przeznaczona dla awangardowych, młodych kobiet i mężczyzn w wieku 16 – 30 lat, Mexx Sport – odzież i akcesoria sportowe dla kobiet w wieku 20 – 40 lat, Mexx boys and girls – ubranka dla dzieci od 3 do 12 lat, MiniMexx i BabyMexx – to ubranka dla maluchów od 6 miesięcy do 3 lat i noworodków do pierwszych 6 miesięcy życia.
Odzież Mexx jest obecnie dostępna w 48 krajach na całym świecie. W Polsce ubrania z kolekcji damskiej i męskiej są dostępne już od 1998 roku w sklepach Royal Collection w ramach tzw. shop-in-shop (część powierzchni sklepu jest wyłącznie przeznaczona na ekspozycję kolekcji Mexx). W Warszawie jest obecnie 4 takie sklepy i jeden w Krakowie. Firma Mexx rozpoczęła oficjalną działalność na rynku polskim w lipcu 2002 roku. Z początkiem marca zostały otwarte dwa sklepy franchisingowe w Warszawie i Gdańsku.
-Mexx to nie tylko ubrania, to również styl życia i bycia. Klienci poza kupowaniem ubrań i akcesoriów firmy, mniej lub bardziej świadomie - biorą również udział w kreowaniu filozofii marki, z którą się utożsamiają- mówi Magdalena Fedorowicz, dyrektor rozwoju sieci Mexx. – Filozofia marki Mexx odzwierciedla postawę niezależnego indywidualisty. Kampanie reklamowe firmy Mexx przedstawiają kobiety i mężczyzn o różnym pochodzeniu i wieku, o różnych doświadczeniach, zajęciach, aspiracjach i korzeniach kulturowych. Są ludźmi wnoszącymi coś znaczącego w życie społeczeństwa. – dodaje pani Fedorowicz.
Firma planuje dynamiczny rozwój franchisingowy w Polsce. Sklepy powinny znajdować się w galeriach handlowych lub przy głównych ciągach komunikacyjnych w największych aglomeracjach miejskich.
Pierwszy w Polsce sklep franchisingowy został otwarty w marcu w Parku Wola w Warszawie. Współudziałowcem jest pan Jacek Pasiewicz.
- Szukałem marki z tzw. „górnej półki”, firmy która chciałaby zaistnieć w Polsce. Często spotykałem się z odmownymi odpowiedziami. Dużo zachodnich firm nie chce inwestować w naszym kraju, lub zamierza uczynić to dopiero po roku 2004. Mexx jest firmą, która chętnie nawiązała kontakt z Polakami - uważa pan Pasiewicz.
Info: MexxPRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...