Envy w katalogu firm
W lutym tego roku rozpoczęła w Polsce działalność spółka MSG Polska, spółka córka firmy MSG działającej w branży odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W Polsce firma koncentruje swoją działalność na sprzedaży dwóch własnych marek sportowych, marki sztandarowej Envy i marki promocyjnej Kix7. - Sprzedaż w Polsce jest prowadzona kilkoma równoległymi kanałami dystrybucji, począwszy od sprzedaży w pojedynczych sklepach sportowych, poprzez duże sieci sklepów sportowych, po najbardziej dla nas atrakcyjną sprzedaż we własnych sklepach firmowych i franchisingowych – mówi Zenon Raszyk, Poland Country Manager.
Marka Envy jest marką należącą do kategorii mody sportowej. Celem firmy jest połączenie najnowocześniejszych materiałów technicznych z ciekawym wzornictwem i modną kolorystyką, przy utrzymaniu przystępnej ceny. W przypadku marki Kix7 MSG produkuje sprawdzone wzory z materiałów o nieco niższych parametrach technicznych. Dzięki produkcji odzieży tej marki w dużych ilościach jest w stanie zaproponować niską cenę.
Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej, w sklepach franchisingowych, oprócz marki Envy i Kix7, proponowana będzie również marka Trespass, przeznaczona dla ludzi o bardziej konserwatywnym guście i zasobniejszym portfelu. - Z tego powodu udaje nam się do sklepów franchisingowych przyciągnąć docelową grupę ludzi aktywnych, od 15 roku życia wzwyż, ze specjalnym naciskiem na grupę wiekową od 20 do 40 lat– mówi Zenon Raszyk.
Od potencjalnych franchisobiorców MSG Polska wymaga przede wszystkim kapitału potrzebnego na rozpoczęcie działalności, choć preferowane jest też doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej (niekoniecznie w branży). Potencjalni franczyzobiorcy muszą mieć uregulowaną sytuację finansową i fiskalną. Wszystkim partnerom firma pomaga w wyborze dogodnej lokalizacji i negocjacjach dotyczących warunków najmu nieruchomości. Preferowane są miasta o wielkości powyżej 100.000 tys. mieszkańców na terenie całej Polski.
Kalkulacja inwestycji zależy od wybranej lokalizacji. Aby otworzyć sklep franchisingowy w nowoczesnym centrum handlowym o wielkości około 100 m2 potrzeba w przybliżeniu 150 tys. zł. MSG nie pobiera opłat wstępnych. Miesięczne opłaty franchisingowe są każdorazowo negocjowane. W ramach budżetu reklamowego (przeznaczanego na reklamę lokalną) firma pobiera opłatę w wysokości 3% od obrotu. - Cała koncepcja franchisingowa jest oparta na założeniu: "zarób i daj zarobić", w myśl której oferujemy partnerom franchisingowym niecodzienne warunki finansowe i traktujemy ich nie tylko jako partnerów, ale wręcz jako członków naszej rodziny Envy – mówi Zenon Raszyk.
Info: MSG
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...