Fryzjerzy w sieci
Zagraniczne sieci to na razie tylko ułamek polskiego rynku usług fryzjerskich. Na kilkadziesiąt tysięcy zakładów działających w kraju tylko niespełna 60 reprezentuje sieci. Jeżeli wierzyć zapewnieniom ich właścicieli, wkrótce nowoczesnych salonów będzie więcej. Plany rozwoju deklarują niemal wszystkie obecne na rynku sieci. W branży mówi się też, że o wejściu na polski rynek myślą następne firmy.
Plany budowy kolejnej sieci fryzjerskiej ma, obecna u nas od ubiegłego roku, grupa Jacques Dessange. Jej przedstawicielem w Polsce jest Elżbieta Krawczyk, która w ubiegłym roku uruchomiła przy al. Jana Pawła II salon Jacques Dessange, reprezentujący jedną z najbardziej prestiżowych marek fryzjerskich. Usługi tej placówki skierowane są do najzamożniejszej grupy klientów. W tym samym czasie firma rozpoczęła też budowę sieci salonów fryzjersko-kosmetycznych Camille Albane. Ta marka, należąca również do Jacques Dessange, jest rozwijana na zasadach franchisingu i kieruje swoje usługi do średnio zamożnych klientów. W przyszłym roku planuje wprowadzenie na polski rynek, w ramach grupy, trzeciej marki – Frédéric Moréno. - Na początku 2004 roku otworzymy pierwsze salony na terenie całego kraju. Dzięki temu będziemy obecni w trzech najważniejszych segmentach usług fryzjerskich – tłumaczy Biznesowi Warszawskiemu Wiesław Flis, dyrektor generalny odpowiedzialny za rozwój marek Jacques Dessange w Polsce.
Liderem rynku wśród zagranicznych sieci pod względem liczby placówek jest Jean Louis David. Na stołecznym rynku działają też Jean-Claude Biguine, Frank Provost oraz Hair Coif. Rynek nie jest łatwy, nie tylko z powodu rosnącej konkurencji. Niekorzystne dla branży było wprowadzenie ponad dwa lata temu 22-procentowego podatku VAT na usługi fryzjerskie. To stawka wyższa niż obowiązujące w krajach Unii Europejskiej. - U nas podniesienie podatku zaowocowało spadkiem liczby klientów, bo ceny wzrosły o 16 procent. Jednocześnie zmniejszyła się też zyskowność prowadzenia tego biznesu– twierdzi Jaromir Matonóg, dyrektor generalny sieci Jean Louis David w Polsce, obecnej na rynku od 9 lat.
Choć rynek sieci fryzjerskich jest jeszcze w fazie rozwoju, to i tak mamy się czym pochwalić. W żadnym innym kraju z naszego regionu Europy nie działa tak silna reprezentacja sieci zagranicznych. Dla przykładu, francuska sieć Hair Coif prowadzi około 100 salonów we Francji, a poza nią 10. Wszystkie w Polsce. Sieci fryzjerskie wybierają różne drogi rozwoju. Jedne otwierają tylko swoje własne placówki. Inne stawiają na franchising, jak w przypadku grupy Jacques Dessange i Jean Louis David.
W Polsce działa zaledwie kilka firm, które organizują kursy dla fryzjerów. We wrześniu ruszył program pod nazwą Klub Jean Louis David skierowany do salonów niezależnych. Za kwotę 2,9 tys. złotych firma oferuje dziesięciodniowe szkolenie i materiały reklamowe w postaci ulotek oraz katalog fryzur. Na początku przyszłego roku rozpocznie działalność Akademia Camille Albane.
Więcej: Biznes Warszawski, 8-14 września 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...