Fryzjerzy w sieci
Zagraniczne sieci to na razie tylko ułamek polskiego rynku usług fryzjerskich. Na kilkadziesiąt tysięcy zakładów działających w kraju tylko niespełna 60 reprezentuje sieci. Jeżeli wierzyć zapewnieniom ich właścicieli, wkrótce nowoczesnych salonów będzie więcej. Plany rozwoju deklarują niemal wszystkie obecne na rynku sieci. W branży mówi się też, że o wejściu na polski rynek myślą następne firmy.
Plany budowy kolejnej sieci fryzjerskiej ma, obecna u nas od ubiegłego roku, grupa Jacques Dessange. Jej przedstawicielem w Polsce jest Elżbieta Krawczyk, która w ubiegłym roku uruchomiła przy al. Jana Pawła II salon Jacques Dessange, reprezentujący jedną z najbardziej prestiżowych marek fryzjerskich. Usługi tej placówki skierowane są do najzamożniejszej grupy klientów. W tym samym czasie firma rozpoczęła też budowę sieci salonów fryzjersko-kosmetycznych Camille Albane. Ta marka, należąca również do Jacques Dessange, jest rozwijana na zasadach franchisingu i kieruje swoje usługi do średnio zamożnych klientów. W przyszłym roku planuje wprowadzenie na polski rynek, w ramach grupy, trzeciej marki – Frédéric Moréno. - Na początku 2004 roku otworzymy pierwsze salony na terenie całego kraju. Dzięki temu będziemy obecni w trzech najważniejszych segmentach usług fryzjerskich – tłumaczy Biznesowi Warszawskiemu Wiesław Flis, dyrektor generalny odpowiedzialny za rozwój marek Jacques Dessange w Polsce.
Liderem rynku wśród zagranicznych sieci pod względem liczby placówek jest Jean Louis David. Na stołecznym rynku działają też Jean-Claude Biguine, Frank Provost oraz Hair Coif. Rynek nie jest łatwy, nie tylko z powodu rosnącej konkurencji. Niekorzystne dla branży było wprowadzenie ponad dwa lata temu 22-procentowego podatku VAT na usługi fryzjerskie. To stawka wyższa niż obowiązujące w krajach Unii Europejskiej. - U nas podniesienie podatku zaowocowało spadkiem liczby klientów, bo ceny wzrosły o 16 procent. Jednocześnie zmniejszyła się też zyskowność prowadzenia tego biznesu– twierdzi Jaromir Matonóg, dyrektor generalny sieci Jean Louis David w Polsce, obecnej na rynku od 9 lat.
Choć rynek sieci fryzjerskich jest jeszcze w fazie rozwoju, to i tak mamy się czym pochwalić. W żadnym innym kraju z naszego regionu Europy nie działa tak silna reprezentacja sieci zagranicznych. Dla przykładu, francuska sieć Hair Coif prowadzi około 100 salonów we Francji, a poza nią 10. Wszystkie w Polsce. Sieci fryzjerskie wybierają różne drogi rozwoju. Jedne otwierają tylko swoje własne placówki. Inne stawiają na franchising, jak w przypadku grupy Jacques Dessange i Jean Louis David.
W Polsce działa zaledwie kilka firm, które organizują kursy dla fryzjerów. We wrześniu ruszył program pod nazwą Klub Jean Louis David skierowany do salonów niezależnych. Za kwotę 2,9 tys. złotych firma oferuje dziesięciodniowe szkolenie i materiały reklamowe w postaci ulotek oraz katalog fryzur. Na początku przyszłego roku rozpocznie działalność Akademia Camille Albane.
Więcej: Biznes Warszawski, 8-14 września 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Polska Organizacja Franczyzodawców wraz ze Światową Radą Franczyzy po raz pierwszy obchodzi Światowy Dzień Franczyzy – inicjatywę, która ma na celu podkreślenie znaczenia franczyzy dla lokalnych społeczności i gospodarki.
Nie trzeba być siłaczem, żeby prowadzić firmę przeprowadzkową. Ale bez odporności na stres, umiejętności logistycznych i zmysłu do pracy z ludźmi – trudno będzie ją utrzymać. Obejrzyj wywiad z Maciejem Rzepińskim, założycielem firmy Duży Wóz.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...