Cafe decor w katalogu firm
Sieć Cafe decor powstała 4 lata temu. Ma jeden sklep własny w Warszawie (przy Al. Jana Pawła II 66) i dziewięciu biorców licencji. Są to sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz. W ofercie mają meble, lampy, tkaniny, ale też setki przedmiotów tworzących atmosferę wnętrza, jak szkło, ceramika, kosze czy sztuczne kwiaty. Cafe decor specjalizuje się w zestawianiu wyszukanych przedmiotów w oryginalne kompozycje w kilku wiodących gamach kolorystycznych. Współpracuje w tym celu z architektami wnętrz i stylistami. Właścicielom sieci zależy, aby sklepy kojarzone były z miłą atmosferą i indywidualnym podejściem do klienta. Dlatego w sklepach serwują klientom kawę, a czasami organizują różne formy poza-handlowej działalności, np. spotkania przy lampce wina czy konsultacje stylistek i wizażystek.
Szczegóły inwestycji
Na koszty inwestycji składają się opłaty licencyjne, adaptacja lokalu i 50% pierwszego zatowarowania. Adaptacja lokalu pochłania średnio od 10 do 20 tys. zł. Dodatkowo franczyzobiorca musi przeznaczyć około 40 tys. zł na pokrycie 50% wartości towaru. Wstępna opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł, a licencyjne opłaty bieżące – 300 zł miesięcznie.
W ramach umowy franchisingowej Cafe decor zapewnia całościową pomoc przy otwieraniu sklepu i zaopatrzenie w towar z hurtowni Cafe decor i od innych dostawców. Po otwarciu zaś - wspólne działania marketingowe. W ramach opłaty wstępnej firma zapewnia franczyzobiorcy:
- prawo do znaku
- konsultacje i projekt aranżacji wnętrza
- projekt zatowarowania, koordynację dostaw, rozłożenie towaru i stylizację wnętrza sklepu
- projekt i montaż stanowiska kasowego i pakowania prezentów
- szkolenia personelu w zakresie wiedzy o firmie, obsługi klienta, stylizacji, pakowania prezentów
- wdrożenie komputerowego systemu sprzedaży (kody towarowe, metkowanie towaru)
- negocjowanie warunków z dostawcami
Do podstawowych wymagań sieci należą: kapitał niezbędny na inwestycję oraz własny lub wynajmowany lokal. Lokal o powierzchni ok. 100 m2 powinien znajdować się przy prestiżowej ulicy w mieście powyżej 30 tys. mieszkańców. Franczyzodawca zastrzega sobie prawo do akceptacji lokalizacji. Dopuszcza możliwość otwierania mniejszych sklepów ze zmodyfikowaną ofertą (raczej prezenty niż artykuły wystroju wnętrz). Cafe decor preferuje wśród franczyzobiorców biznesy rodzinne i osobiste zaangażowanie biorcy w prowadzenie działalności.
Właścicielem Cafe decor jest firma STUDIO+ Anna Romaniuk Spółka Jawna. Głównym dostawcą towarów jest firma BRAGA.
Info: Cafe decor
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...