Pan American Pizza: 150 restauracji do końca 2004 roku
W Polsce jest ok. 45 tys. całorocznych punktów gastronomicznych. Ciągle o prawie połowę mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Nie mogą dziwić plany małych sieci gastronomicznych, które chcą wykorzystać potencjał naszego rynku gastronomicznego. Właśnie na uruchomieniu sieci pizzerii zależy Pawłowi Hływie.
Dobry marketing za milion – klucz do sukcesu
Strategia rozwoju oparta jest na wnikliwej analizie rynku, do której zatrudnia ona niemal sztab marketingowy. Wszędzie specjaliści os marketingu współpracują z opiekunami regionalnymi, którzy oceniają miejscowość, a nawet lokalizacje poszczególnych lokali, m.in. pod kątem atrakcyjnego położenia. Franczyzobiorców poszukują poprzez ogłoszenia w prasie codziennej i za pomocą stron www.
- Po paru ogłoszeniach w dodatkach do lokalnej prasy tylko przez dwa dni zgłosiło się do nas trzydziestu potencjalnych franczyzobiorców z centrum Polski. Spora grupa osób, które chcą podpisać z nami umowę mieszka w Warszawie lub w okolicach miasta. Współpracujemy także z biurami nieruchomości, które przygotowują nam listę lokali gastronomicznych na terenie całej Polski. Wybraliśmy już 80 miejsc i obiektów, które ewentualnie mogłyby spełniać nasze wymagania. Czekają na właścicieli. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym druga właścicielka sieci Amelia Krzemień.
Pizza dla miast i wsi
Wszystkie pizzerie współpracują z Pan American Pizza na zasadzie franczyzy. Wstępna umowa związana z przystąpieniem do sieci to wydatek 6 tys. zł. Dodatkowe koszty to adaptacja lokalu, uruchomienie sprzedaży i poniesione nakłady na reklamę lokalu.
- Wszystkie wydatki wchodzą w skład pakietów inwestycyjnych w wys. 20, 40 i 60 tys. zł. W zależności od sumy, jaką dysponuje franczyzobiorca, proponujemy mu odpowiedni pakiet – powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin z Biura Centralnego Pan American w Pile.- O wszystkich posunięciach decyduje sam odbiorca. My podpowiadamy jedynie, w jaki sposób analizować koszty. W zamian za podpisanie umowy, sieć tworzy plan marketingowy, szkoli pracowników, udziela wskazówek dotyczących skutecznej reklamy i zarządzania, a także udostępniania receptury dań obiadowych, sałatkowych i pizzy oraz zapewnia niezbędny sprzęt: piece, frytkownice, zamrażarki. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin.
Firma nie ma radykalnych wymogów dotyczących lokalu. Pizzeria musi spełniać wymogi Sanepidu i działać w mieście powyżej 10 tys. mieszkańców. Istniejąca od dwóch lat na polskim rynku firma Pan American Pizza udzieliła 30 licencji na prowadzenie punktów gastronomicznych.
Źródło: Aneta Wieczorek, Nowości Gastronomiczne, marzec 2004
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...