Euro-Color wkracza na rynek detaliczny
Nasze placówki oferują możliwość wywołania zdjęć, przede wszystkim szybkiego uzyskania zdjęć wykonanych w technice cyfrowej. Klienci mogą wykonać fotografie do dokumentów, zakupić aparat fotograficzny, telefon, kartę telefoniczną każdego operatora oraz akcesoria telefoniczne i fotograficzne - mówi Supermarketowi Polska Andrzej Bogucki, prezes Euro-Color. Firma jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce Olympusa, ma w ofercie także sprzęt firm Canon i Nikon. Spółka współpracuje z siecią 200 salonów FotoStop - punktów handlowo-usługowych branży fotograficznej. Andrzej Bogucki jest też założycielem, wieloletnim prezesem oraz udziałowcem sieci Euro-Phone, mającej 60 salonów sprzedaży usług sieci komórkowej Era.
Własne, franczyza i ajencja
Spośród 10 działających obecnie FotoStopów, sześć to placówki własne Euro-Coloru, pozostałe działają we franczyzie. - Zamierzamy rozwijać sieć franczyzową oraz ajencyjną. To oferta dla osób, które prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność handlowo-usługową - nawet jeżeli nie posiadają odpowiednich środków - mówi Andrzej Bogucki. Koszt otwarcia jednej placówki szacowany jest na 30-50 tys. zł. - To może też być po prostu wolnostojący stand - dodaje Andrzej Bogucki.
Cyfrowa samoobsługa
Spółka Euro-Color oferuje też handlowcom samoobsługowe urządzenia do wykonywania odbitek zdjęć wykonywanych aparatami cyfrowymi. Producentem sprzętu jest francuska firma Kis, której Euro-Color jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. - To urządzenie wielkości automatu do sprzedawania napojów. Może je zainstalować sklep dysponujący powierzchnią kilku mkw., szukający sposobów poszerzenia działalności. Dobre lokalizacje to pasaże handlowe, centra turystyczne, hotele czy centra biurowe - mówi prezes Bogucki.
Konkurencja w detalu
- Nadal będziemy utrzymywać jak najlepsze kontakty z naszymi partnerami na rynku detalicznym (jak np. sklepy Foto Joker), którzy są odbiorcami dystrybuowanych przez nas marek sprzętu fotograficznego - tak prezes Bogucki odpowiada na wątpliwości dotyczące zaangażowania hurtownika, jakim jest Euro-Color, w handel detaliczny. Według niego, firma będzie ustalała ze swoimi kontrahentami warunki współpracy w taki sposób, aby realizowane przez wszystkich promocje nie kolidowały ze sobą. Euro-Color utrzyma "partnerską" opiekę nad siecią FOTOKLUBów. Właściciel każdego z tych punktów sam decyduje, jaki procent jego oferty będą stanowiły produkty dystrybuowane przez Euro-Color. - A my wynagradzamy jego lojalność - mówi Andrzej Bogucki.
Więcej:Supermarket Polska, Marzec 2004
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...