Klinika młodości
O Klinice Collagena i systemie franchisingowym mówi Erika Kovalick de Noel z amerykańskiej firmy A&Z Holding LLC.
Klinika Colagena specjalizuje się w przeprowadzaniu bezoperacyjnych zabiegów służących odmładzaniu cery. Ceny zabiegów w naszych klinikach zaczynają się już od 100 dolarów amerykańskich. Za podobne usługi w krajach zachodnich należy płacić kilkakrotnie więcej.
Colagena jest jedyną kliniką w Polsce, która wyspecjalizowała się w zabiegach odmładzających. Wąski zakres usług specjalistycznych świadczonych przez nasza firmę, pozwala na osiągnięcie wysokiego poziomu wykonywanych zabiegów. Robimy tylko to, nic innego. Klinika posiada renomę i sprawdzony know-how. Nasi lekarze są naturalnie przeszkoleni i posiadają duże doświadczenie zawodowe. Jeden z naszych lekarzy obliczył, że wykonał już ponad 2000 zabiegów. Pacjenci wiedzą, że w naszych klinikach Collagena są we właściwych rękach.
Nasi franchisobiorcy przechodzą intensywne szkolenia w zakresie prowadzenia przedsiębiorstwa, marketingu, reklamy i obsługi klienta. Właściciel kliniki nie musi być lekarzem. Powinien być przedsiębiorczy. Najlepszymi kandydatami są osoby pragnące niezależności, dążące do posiadania własnej firmy, umiejące jednak podporządkować się regułom systemu, do którego chcą przystąpić. Franchisobiorcy powinni ponadto posiadać odpowiednie środki finansowe oraz sumiennie i terminowo wywiązać się z podjętych zobowiązań. Bardzo ważna cecha kandydatów jest wysoka etyka moralna i uczciwość kupiecka. Dlatego, przed podpisaniem umowy franchisingowej kandydat ma możliwośc wglądu w księgi pilotowej kliniki Collagena, wie ile wynosi opłata licencyjna (22 tys. USD), oraz jaki jest koszt wyposażenia kliniki (32 tys. PLN – urządzenie kliniki i reklama regionalna).
Prowadzenie kliniki Collagena to prosty biznes przynoszący dobre dochody. Pilotażowa klinika Collagena funkcjonuje w Warszawie od ponad 4 lat. W ciągu tego okresu udało się nam zebrać wiele doświadczeń, poznać specyfikę rynku, wypracować metody szkoleniowe, a także przygotować i przeprowadzić liczne akcje promocyjne. W tej chwili Collagena ma ugruntowaną pozycję na rynku, znana markę i unikalne know-how. Franchisobiorcy przystępujący do sieci nie muszą „wyważać otwartych drzwi”. Od początku działalności korzystają z naszej wiedzy, doświadczenia i wszystkich dotychczasowych osiągnięć. Daje im to uprzywilejowaną pozycję startową, pozwala na osiągnięcie odpowiednich dochodów już w pierwszych miesiącach istnienia kliniki. Jedna z klinik Collagena w ciągu pierwszych trzech tygodni działalności uzyskała obroty w wysokości ok. 45 tys. zł.
Każdy nowy partner przystępujący do sieci ma szansę uzyskać wyniki porównywalne z dochodami naszej kliniki pilotażowej. Otrzymuje od nas narzędzie, które umożliwiają mu osiągnięcie tego celu. Sukces rynkowy będzie jednak zależał od indywidualnego zaangażowania każdego z biorców w prowadzeniu własnej kliniki. Aby uświadomić partnerom tę zależność, umieściliśmy w umowie dodatkowy punkt, który brzmi w następujący sposób: „Nie ma gwarancji odniesienia sukcesu. Wraz z licencją nabyliście wszystkie niezbędne instrumenty. Czy i jak je wykorzystacie zależy jedynie od was, waszej przedsiębiorczości i zaangażowania. Jesteśmy w każdej chwili do waszej dyspozycji. Nie jesteście sami!”
W przyszłości przede wszystkim będziemy rozwijać sieć w Polsce. Posiadamy już kliniki franchisingowe w m.in. Katowicach, Krakowie. Docelowo planujemy otwarcie 20 klinik. Polska, dzięki swemu centralnemu położeniu, stwarza doskonałe warunki do ekspansji na rynkach krajów ościennych. Planujemy rozwijać firmę w Republice Czeskiej, Litwie, Łotwie i Estonii.
Obroty miesięczne | 30000 | 50000 | 60000 | 70000 | |
---|---|---|---|---|---|
Opłata licencyjna | 20000 USD | ||||
Zalecane wydatki miesięcznie | |||||
Czynsz | zaleca się nie przekraczać | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 |
Telefon | 300 | 300 | 300 | 300 | |
Materiały biurowe | kawa, czekoladki | 200 | 200 | 200 | 200 |
Materiały zabiegowe | strzykawki, igły, rękawice, leki | 500 | 500 | 500 | 500 |
Personel | 2 recepcjonistki ½ etatu | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 |
Lekarz | 5% od obrotu | 1500 | 2500 | 3000 | 3500 |
Księgowość | 700 | 700 | 700 | 700 | |
Materiały medyczne | 33% od obrotu | 10000 | 16666 | 20000 | 23333 |
Reklama regionalna | wymagana suma | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 |
Składka na fundusz reklamowy | 3% od obrotu | 600 | 1500 | 1800 | 2100 |
Opłata miesięczna od obrotu | 10% od obrotu | 3000 | 5000 | 6975 | 6975 |
Suma wydatków miesięcznie | 22800 | 33366 | 39475 | 43608 | |
Dochód miesięcznie | 7200 | 16634 | 20525 | 26392 |

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...