Wina 2000 w katalogu firm
Firma powstała w 2004 roku. Została założona przez osoby związane z rynkiem winiarskim od 1989 roku. Przy koncepcji sieci pracowali konsultanci związani z importem i dystrybucją win w Polsce oraz osoby, które prowadziły sprzedaż detaliczną win. Od samego początku system został ukierunkowany na drogę franczyzowego rozwoju. - To, że zdecydowaliśmy się na formę franchisingu wynika z doświadczeń naszych oraz obserwacji rynków innych państw europejskich: Niemiec, Holandii, Danii itd. Szansę na zaistnienie w przyszłości mają tylko sklepy oparte o bezpośrednich importerów – tłumaczy Maksymilian Majer, prezes sieci Wina 2000.
Tanie wino?
Franczyzodawca Win 2000 zachęca potencjalnych biorców przede wszystkim stosunkowo niskim wkładem kapitałowym – 50.000 zł, a także odnawialnym limitem towarowym w wysokości 50% wkładu własnego. W gestii biorcy leży ponadto wynajem lokalu, inwestycja w jego aranżację i uiszczenie opłaty wstępnej w wysokości 5000 zł, za zakup licencji na 3 lata. Pakiet franczyzowy obejmuje szeroko pojmowane know-how, opracowanie i wykonanie aranżacji, remont i całkowite wyposażenie lokalu [stojaki do win importowane z Australii, meble, oświetlenie, ściany, podłoga itp.]. Oprócz tego, dawca zapewnia akcje promocyjne, materiały reklamowe, szkolenia [w kraju i zagranicą], minimalną marżę w wysokości 30% od obrotu oraz zatowarowanie sklepu w różnego rodzaju akcesoria i ponad 150 gatunków win z całego świata. Pożądana powierzchnia sklepu to 20-24 m2, a „wzorowy” biorca powinien [przynajmniej w podstawowym zakresie] znać się na handlu, interesować się winami oraz wykazywać chęć do ciągłego podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności.
W oparciu o własne doświadczenie, trendy światowe oraz segmentację polskiego rynku alkoholowego, franczyzodawca stara się zoptymalizować dobór asortymentu i dlatego ponad 60% oferty stanowią wina w cenie 15-30 zł. Za swój największy atut firma uważa odpowiednie dobranie win i bardzo korzystną relację jakości do ceny.
50 tys. zł to kwota potrzebna, aby otworzyć sklep Wina 2000. Strategia rozwoju sieci zakłada otworzenie w latach 2004-2005 minimum 20 punktów. Zaletą sieci jest niskie zaangażowanie kapitałowe biorąc pod uwagę specyfikę branży. Franczyzobiorca otrzyma od sieci „zastrzyk kapitałowy” w wysokości 50% inwestycji w początkowe zatowarowanie, które będzie zobowiązany spłacić w okresie 12-24 miesięcy. Franczyzobiorca będzie miał zapewnione minimum 14 dniowe szkolenie w sklepie Wina 2000 oraz opracowanie działań marketingowych związanych z otwarciem konkretnego sklepu.
Info: Wina 2000
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...