Wina 2000 w katalogu firm
Firma powstała w 2004 roku. Została założona przez osoby związane z rynkiem winiarskim od 1989 roku. Przy koncepcji sieci pracowali konsultanci związani z importem i dystrybucją win w Polsce oraz osoby, które prowadziły sprzedaż detaliczną win. Od samego początku system został ukierunkowany na drogę franczyzowego rozwoju. - To, że zdecydowaliśmy się na formę franchisingu wynika z doświadczeń naszych oraz obserwacji rynków innych państw europejskich: Niemiec, Holandii, Danii itd. Szansę na zaistnienie w przyszłości mają tylko sklepy oparte o bezpośrednich importerów – tłumaczy Maksymilian Majer, prezes sieci Wina 2000.
Tanie wino?
Franczyzodawca Win 2000 zachęca potencjalnych biorców przede wszystkim stosunkowo niskim wkładem kapitałowym – 50.000 zł, a także odnawialnym limitem towarowym w wysokości 50% wkładu własnego. W gestii biorcy leży ponadto wynajem lokalu, inwestycja w jego aranżację i uiszczenie opłaty wstępnej w wysokości 5000 zł, za zakup licencji na 3 lata. Pakiet franczyzowy obejmuje szeroko pojmowane know-how, opracowanie i wykonanie aranżacji, remont i całkowite wyposażenie lokalu [stojaki do win importowane z Australii, meble, oświetlenie, ściany, podłoga itp.]. Oprócz tego, dawca zapewnia akcje promocyjne, materiały reklamowe, szkolenia [w kraju i zagranicą], minimalną marżę w wysokości 30% od obrotu oraz zatowarowanie sklepu w różnego rodzaju akcesoria i ponad 150 gatunków win z całego świata. Pożądana powierzchnia sklepu to 20-24 m2, a „wzorowy” biorca powinien [przynajmniej w podstawowym zakresie] znać się na handlu, interesować się winami oraz wykazywać chęć do ciągłego podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności.
W oparciu o własne doświadczenie, trendy światowe oraz segmentację polskiego rynku alkoholowego, franczyzodawca stara się zoptymalizować dobór asortymentu i dlatego ponad 60% oferty stanowią wina w cenie 15-30 zł. Za swój największy atut firma uważa odpowiednie dobranie win i bardzo korzystną relację jakości do ceny.
50 tys. zł to kwota potrzebna, aby otworzyć sklep Wina 2000. Strategia rozwoju sieci zakłada otworzenie w latach 2004-2005 minimum 20 punktów. Zaletą sieci jest niskie zaangażowanie kapitałowe biorąc pod uwagę specyfikę branży. Franczyzobiorca otrzyma od sieci „zastrzyk kapitałowy” w wysokości 50% inwestycji w początkowe zatowarowanie, które będzie zobowiązany spłacić w okresie 12-24 miesięcy. Franczyzobiorca będzie miał zapewnione minimum 14 dniowe szkolenie w sklepie Wina 2000 oraz opracowanie działań marketingowych związanych z otwarciem konkretnego sklepu.
Info: Wina 2000
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...