Jedna firma w trzech odsłonach
Firma Semax Intertrade, operator sieci 16 sklepów Factory Outlet, wyprzedających końcówki kolekcji odzieży znanych producentów, zamierza w 2005 roku otworzyć kolejnych 10 salonów w kraju oraz dwa za granicą. Pod uwagę brane są lokalizacje w Czechach albo na Słowacji oraz w którymś z krajów nadbałtyckich. Tegoroczne przychody spółka szacuje na 80 mln zł.
Firma rozwija sieci sklepów odzieżowych Deep i . W ciągu roku przychody Semax wzrosły o 25 proc. - z 39,8 mln w 2003 roku do 50 mln zł w 2004 roku. W br. spółka liczy na 80 mln zł przychodów ze sprzedaży we wszystkich sieciach.
Poznański Semax istnieje na rynku od 1991 roku. Obecnie zatrudnia 130 osób, a drugie tyle pracuje w sklepach franczyzowych. Od 1999 roku notuje co roku 20-30 proc. wzrost przychodów. Ubiegły rok spółka zakończyła zyskiem wynoszącym ok. 3 mln zł. Firma od prawie 5 lat jest właścicielem znaku towarowego Factory Outlet - pierwszej w Polsce sieci sklepów, które wyprzedają po obniżonych cenach markową odzież ponad 30 renomowanych firm, m.in. Levis, Reebok czy Adidas, pochodząca z zapasów magazynowych i nadwyżek produkcyjnych. Oprócz sklepów wyprzedażowych, poznańska spółka jest właścicielem trzech marek odzieży. Sztandarowa marka Deep jest przeznaczona dla młodzieży. Firma posiada już 3 własne salony Deep: w Poznaniu, Wrocławiu i w warszawskiej Arkadii oraz 65 sklepów partnerskich w całej Polsce. W ciągu 3 lat zamierza otworzyć kolejne punkty: 15 własnych i 200 franczyzowych. W ubiegłym roku powstały także pierwsze salony poza granicami kraju: w Kaliningradzie, Moskwie i Sankt Petersburgu. - Rocznie produkujemy i sprzedajemy kilka milionów sztuk odzieży tej marki. Stanowi to obecnie naszą podstawową działalność, ponieważ przynosi gros zysków i zapewnia rozwój. Uzupełnieniem asortymentu jest jej tańsza wersja - marka Keebo, którą oferujemy także w sprzedaży hurtowej - mówi Mariusz Szeib.
Trzecią marką należącą do Semax Intertrade jest Hot Oil, adresowana do dzieci w wieku szkolnym (7-13 lat). Pierwszy salon funkcjonuje w Warszawie od listopada ub.r.
Właściciele poznańskiej spółki zakładają, że w 2006-2007 roku przychody firmy przekroczą 100 mln zł. Możliwe, że wtedy będzie próbowała swoich sił na giełdzie, żeby pozyskać środki na dalszy rozwój, w tym ekspansję zagraniczną.
Więcej: Anita Skiba, "Gazeta Prawna", 7 stycznia, 2005 r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...