Nie zdzierają z partnerów
Przedstawiciele sieci dają swoim partnerom możliwość wymiany
zatowarowania przez pierwsze trzy miesiące od otwarcia sklepu. Pozwala to
biorcom licencji na dopasowanie swojej oferty do oczekiwań klientów.
Założyciele sieci Okazja posiadają kilkuletnie doświadczenie
w branży, gdyż pierwszy sklep tzw. wyprzedażowy otworzyli osiem lat temu w
Olsztynie. Asortyment tego sklepu stanowiła głównie odzież pochodząca z
końcówek kolekcji i z likwidujących się sklepów. W 2003 roku właściciele
sklepu postanowili poszerzyć swoją ofertę, uzupełniając asortyment o
kosmetyki oraz galanterię skórzaną. Wówczas powstał pierwszy sklep o nazwie
Okazja.
Najpierw sklepy Okazji były lokalizowane w mało prestiżowych
miejscach handlowych. Aktualnie sklep sieci mieści się nawet przy jednej
z najbardziej prestiżowych ulic w Warszawie.
- Coraz więcej osób wie, że w naszym sklepie może kupić nowe, modne ubrania
po okazyjnej cenie. Posiadamy końcówki kolekcji wielu polskich producentów,
a także ubrania importowane m.in. takich firm jak Levi`s czy Gap - mówi
Mirosław Kamiński, właściciel sieci Okazja.

Nie zdzieramy z partnerów
Sklepy Okazja powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale
najczęściej mają powierzchnię 25-160 m2. Przedstawiciele sieci szacują, że
kwota potrzebna na pierwsze zatowarowanie sklepu wynosi 15 tys. zł.
Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Sieć nie pobiera opłaty
wstępnej, ani żadnych opłat bieżących.
- I tak zarabiamy na sprzedaży ubrań. To nam wystarczy - mówi Mirosław
Kamiński.
Firma pozostawia partnerowi dowolność w sprawie urządzenia lokalu
i sposobu jego prowadzenia. Jedyny warunek, który musi spełnić to
zaopatrywać swój sklep wyłącznie w hurtowni Okazja. W zamian sieć zapewnia
partnerowi wyłączność na dany teren oraz możliwość zwrotu towaru w ciągu
pierwszych trzech miesięcy działania sklepu.
- To bardzo ważne. Kilka pierwszych miesięcy pokazuje jaki klient
przychodzi do sklepu. Sieć daje możliwość wymiany towaru, gdy okaże się, że
pierwsze zatowarowanie było błędne - mówi Zbysław Szydłowski, partner sieci
Okazja.
- Często biorcy licencji kupują ubrania do sklepu takie, jakie im się
podobają. A na własnym guście nie zawsze można polegać - mówi Mirosław
Kamiński.
- Mieliśmy biorczynię, która zatowarowała sklep młodzieżowymi ubraniami, a
okazało się, że w okolicy jej sklepu mieszkają głównie starsze osoby.
Możliwość wymiany towaru, sprawiła że mogła dostosować swoją ofertę do
faktycznego zapotrzebowania - dodaje.
Luźna współpraca do czasu
Obecnie sieć posiada 5 sklepów własnych i 19 partnerskich. Nadal poszukiwane
są osoby, które chciałby otwierać punkty partnerskie. Okazja chce nawiązać
również luźną współpracę z osobami, które we własnych butikach sprzedawałyby
poza swoim towarem odzież pochodzącą z hurtowni sieci.
- Współpraca z osobami, które tylko sprzedają nasz towar we własnych
butikach, będzie możliwa jedynie do momentu kiedy
znajdziemy osobę chętną do prowadzenia sklepu partnerskiego. Wówczas
wyłączność na sprzedaż naszych ubrań otrzyma partner Okazji- mówi Mirosław
Kamiński.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Klienci kupują oczami. Zanim zobaczą produkt, najpierw widzą jego opakowanie. Im atrakcyjniejsze, tym bardziej skłania do zakupu? Otóż niekoniecznie. Sukces tkwi w zupełnie innych szczegółach.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...