Czat z Mail Boxes Etc. i Galerią Prezentów
gutek: Czy MBE moze powstawać w mniejszych miastach, ok. 30-50 tys. mieszkańców, jeżeli jest tam dużo potencjalnych klientów?
Paweł Klimek: Rzecz wymaga szczegółowej analizy. Chodzi o sprawdzenie potencjału małych i średnich przedsiębiorstw w otoczeniu planowanego punktu.
AnitaK: Prowadzę sklep papierniczy w Rzeszowie. Mój lokal jest na tyle duży, że myślę o zwiększeniu asortymentu. Nie chciałabym rezygnować z tego biznesu. Czy możliwe jest prowadzenie Galerii Prezentów i sklepu papierniczego pod jednym dachem?
Paweł Klimek: Pod jednym dachem tak, ale nie pod jednym "szyldem". Należałoby wyodrębnić powierzchnię (min. 25-27 metrów) dla Galerii Prezentów i odpowiednio oznaczyć sklep - stoisko.
adam plock: Witam panie Pawle. Proszę powiedzieć, tak naprawdę z jakich klientów utrzumuje się taka Firma. Chodzi mi o to, czy są to klienci indywidualni czy korporacyjni?
Paweł Klimek: Jeżeli chodzi o MBE (nie zaznaczył Pan, o który koncept pyta), to najważniejszą pozycją w przychodach są oczywiście usługi na rzecz podmiotów gospodarczych. Przy czym nie mam tu na myśli dużych i "wielkich" firm. Chodzi o małe - często jednoosobowe firmy oraz nieco większe (tzw. średnie) przedsiębiorstwa. Z kolei ze skrytek zaczynają też korzystać osoby fizyczne. Małą poligrafią interesują się zarówno klienci korporacyjni jak i indywidualni. Widać to także w przesyłkach i pakowaniu.
Mirka_Wawa: Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozwój dwóch tak różnych sieci?
Paweł Klimek: Wszystko zaczęło się od MBE - nasza firma została wybrana z wielu potencjalnych kandydatów w tej części Europy. Potem zarząd uznał, że skoro i tak budujemy dział sprzedaży franczyzy, warto zająć się także naszymi własnymi sklepami. Tak powstała koncepcja opracowania franczyzy własnej - Galeria Prezentów, oraz spożytkowania niewątpliwego sukcesu tych punktów na rynku franczyzowym. I tak począwszy od II kwartału tego roku sprzedaję dwa zupełnie różne koncepty franczyzowe. Jeden nabyty, a drugi własny. Muszę powiedzieć, że franczyzobiorcy często w początkowej fazie interesują się obydwoma, dopiero później podejmują decyzję.
hanna wawa: Zamierzają Państwo otworzyć Galerię Prezentów w CH Wola Park w Warszawie. Czy dysponują Państwo lokalami w innych CH w stolicy, np. Arkadii bądź Galerii Mokotów?
Paweł Klimek: Niestety muszę Panią zmartwić. W Warszawie mamy kilku potencjalnych franczyzobiorców, ale stolica stanowi dla nas pewien problem pod względem dostępności lokali. Liczymy więc na operatywność franczyzobiorców, którzy zdecydowanie lepiej znają lokalny rynek.
Pulsar: Ile punktów musi mieć sieć Galerii Prezentów żeby Parta pomyślała o ogólnopolskiej promocji marki? To samo pytanie dotyczy MBE. Czy MBE w Polsce otrzymuje jakieś marketingowe wsparcie od amerykańskiej centrali?
Paweł Klimek: Planujemy takie działania - oczywiście w porozumieniu z franczyzobiorcami - po otwarciu 7-9 Galerii Prezentów. Podobnie rzecz ma się z MBE. Oczywiście otrzymujemy różne materiały i wsparcie promocyjne z Centrali w San Diego jak i Centrali Europejskiej.
Mirka_Wawa: Czy zamierzają Państwo stać się polskim multifranczyzodawcą? Może zapoczątkują Państwo nowy trend w polskim franchisingu?
Paweł Klimek: Być może nabyte doświadczenia w zakresie sprzedaży i obsługi punktów franczyzowych skłonią zarząd do rozważenia takiej możliwości. Na razie na to chyba za wcześnie. Poza tym chcemy, by nasi potencjalni i faktyczni franczyzobiorcy byli obsługiwani w pełni profesjonalnie, a to wymaga odpowiedniej ilości czasu poświęconego na kontakty osobiste.
Fymek: Czy otwarcie dwóch punktów franczyzowych pozwala już wyciągnąć wnioski o działaniu tej franczyzy?
Paweł Klimek: Jeżeli chodzi o Galerię Prezentów zdecydowanie tak. Poza tym proszę pamiętać, że bazujemy na kilkuletnim doświadczeniu punktów własnych, które doskonale prosperują.
Adam: Czytałem w magazynie, że zamierza się pan spotkać się z potencjalnymi franczyzobiorcami. Ta propozycja jest cały czas aktualna?
Paweł Klimek: Oczywiście tak. Zapraszam wszystkich chętnych do siedziby firmy Profit System w Warszawie, w piątek 9 września. Szczegóły na stronach www. Proszę umawiać się na konkretne godziny, tak aby spotkania te były dla Państwa jak najbardziej efektywne.
Dziękujemy Państwu za udział w spotkaniu. Dalsze pytania do p. Pawła Klimka prosimy przesyłać drogą emailową: pklimek@mbe.com.pl lub galeriaprezentow@mbe.com.pl.
Paweł Klimek: Dziękuję wszystkim za udział w arcyciekawym dla mnie czacie. Pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresami emailowymi. Życzę miłego weekendu i mam nadzieję, że wygramy z Austrią 3:0 :))

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...