Kochlöffel otwiera Conieco
Puls Biznesu poinformował, że firma Kochlöffel-Polska z Katowic, prowadząca sieć restauracji typu fast food, otworzyła w połowie kwietnia 2001 r. obiekt w Wodzisławiu Śląskim. Jest to już piąta restauracja spółki w Polsce. Jej uruchomienie, podobnie jak poprzednich, pochłonęło ponad 1 mln zł.
- Nasze obiekty usytuowane są w centralnych częściach miasta. Często wiąże się to z adaptacją zabytkowych obiektów, co wymaga sporo nakładów finansowych. Stąd tak wysokie koszty otwarcia jednej restauracji – wyjaśnił Rafael Zawierucha, dyrektor Kochlöffel-Polska w Katowicach. Powierzchnia lokalu wynosi około 250 mkw. Rafael Zawierucha spodziewa się, że obiekt odwiedzać będzie 500-700 osób dziennie.
Spółka prowadzi obecnie negocjacje z gminami w sprawie inwestycji w Gliwicach i Częstochowie. Chce również zainaugurować działalność na Dolnym Śląsku, gdzie zamierza uruchomić restaurację we Wrocławiu, Legnicy, Świdnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu. Umowy w sprawie rozpoczęcia wszystkich inwestycji firma zamierza podpisać do końca 2001 r. Czas trwania budowy, od zawarcia umowy do otwarcia lokalu, wynosi około 6 miesięcy.
Restauracje maja powierzchnię od 165 do 400 mkw. Jednorazowo może w nich przebywać 50-120 osób. Dziennie każdą z nich odwiedza 0,5-1 tys. osób. Ich obsługą zajmuje się średnio 20 pracowników. Kolorami firmowymi obiektów Conieco są niebieski i żółty. Podstawowym produktem, serwowanym w restauracjacji, jest kurczak z rożna i półprodukty z kurczaka, choć podaje się tam również hamburgery i sałatki.
- Nasza oferta jest zróżnicowana, ponieważ chcemy dotrzeć do przedstawicieli różnych grup wiekowych – tłumaczy Rafael Zawierucha. Restauracje spółki Kochlöffel-Polska działają wyłącznie na terenie południowej Polski. W Chorzowie i Tarnowskich Górach funkcjonują one od 1995 r., natomiast restauracje w Cieszynie i Opolu rozpoczęły działalność w 2000 r. pięcioletnie przerwa spowodowana była okresem pilotażowym oraz monitorowaniem rynku przez firmę. W 2001 spółka planuje osiągnięcie przychodów ze sprzedaży wysokości około 10 mln zł.
Firma Kochlöffel-Polska powstała w 1995 r. Jest ona polskim oddziałem niemieckiej spółki Kochlöffel, do której należy 50 proc. Udziałów (pozostałe 50 proc. jest w rękach także niemieckiej firmy Lohmann). Kochlöffel prowadzi sieć restauracji typu fast food. Niemiecka firma rozpoczęłą działalność na początku lat 60. Jej siedziba mieści się w Lingen. Prowadzi około 100 restauracji na terenie Niemiec.
Więcej: Dominika Malik, Puls Biznesu, 8 maja 2001, s. 12

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka znalazła sposób jak utrzymać zarobki w siłowniach na stałym poziomie, mimo wyjazdów urlopowych klubowiczów.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
Świat Podologii buduje sieć centrów podologicznych i szuka partnerów. W branży, która startuje, ale ma duży potencjał.
Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...