6 tys. osób na Franczyza 2010

Do wyboru mieli 45 różnych konceptów franczyzowych z kraju i z zagranicy. Wśród wystawców znalazły się międzynarodowe tuzy franczyzy, m.in. McDonald’s i Grupa Muszkieterów, obok nich swoje koncepty prezentowali franczyzowi nowicjusze, którzy dopiero rozwijają sieci. Swoje stanowisko na targach Franczyza 2010 miała również Polska Organizacja Franczyzodawców, która czuwa nad etyczną stroną franczyzy w Polsce. Targi odbywały się w dniach 14- 16 października w Pałacu Kultury i Nauki.
- Zainteresowanie Salonem Franchisingu z roku na rok jest coraz większe - mówi Monika Dąbrowska, manager ds. franczyzy McDonald's Polska. - Coraz więcej osób myśli o franczyzie jako sposobie na własny biznes i dla nich Targi są okazją do tego, żeby osobiście porozmawiać z przedstawicielami firm franczyzowych i zweryfikować swoje wyobrażenia o poszczególnych systemach.
Piękna franczyza
Hitem tegorocznego Salonu Franchisingu okazały się firmy zajmujące się kosmetyką i poprawianiem urody. Kolejki chętnych ustawiały się do stoisk No+Vello, czy Yasumi, których przedstawiciele cierpliwie odpowiadali na wszystkie pytania.
![]() |
Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się koncepty związane z medycyną estetyczną i kosmetyką. |
- Praktycznie cały czas ktoś podchodzi do nas i pyta o warunki przystąpienia do sieci - mówi Martyna Królikowska z No+Vello. - Dla wielu osób jesteśmy prawdziwym odkryciem, bo ktoś przyszedł dowiedzieć się czegoś np. o franczyzie gastronomicznej, ale zaciekawił go nasz koncept więc podszedł. Sporo jest też osób, które dokładnie wiedzą po co przyszli na Targi, bo wcześniej szukali pomysłu na własny biznes z Internecie albo w gazecie, a teraz, zanim podejmą ostateczną decyzję, chcą poznać przyszłego partnera i nawiązać z nim pierwszy kontakt.
Przyczyn popularności konceptów związanych z medycyną estetyczną wystawcy upatrują w zmianie mentalności naszego społeczeństwa.
- Polacy mają coraz więcej pieniędzy, które mogą wydać na poprawianie urody i zabiegi kosmetyczne, dlatego rośnie popyt na tego typu usługi. A skoro jest popyt, to naturalna odpowiedzią rynku są kolejne firmy, które mogą go zaspokoić - mówi Sławomir Zaczkiewicz z firmy Image zajmującej się fotoodmładzaniem.
![]() |
Piwiarnie Warki na Ogólnopolskim Salonie Franchisingu wystawiały swój koncept po raz pierwszy. |
Niech nas zobaczą
Targi Franczyza 2010 były dla wystawców nie tylko okazją do zdobycia nowych partnerów biznesowych, ale przede wszystkim szansą na zaprezentowanie konceptu na rynku. Ogólnopolski Salon Franchisingu to jedyna w Polsce impreza branżowa, która od ośmiu lat bez przerwy gromadzi najważniejsze firmy rozwijające się poprzez franczyzę. Renoma, jaką cieszy się Salon Franchisingu z roku na rok przyciąga kolejnych wystawców. Jednym z nich była firma Eurocash rozwijająca Delikatesy Centrum i sieć sklepów abc.
- Chcemy wejść z naszymi konceptami na nowe rynki, dlatego jesteśmy obecni na Salonie – mówi Marcin Woźniak z firmy Eurocash. - Najczęściej na stoisko przychodzą osoby, które gdzieś na południu Polski widziały nasze sklepy i teraz chciałyby zaszczepić ten koncept w swoim mieście.
Nie zabrakło też firm, które wróciły na Targi po kilku latach nieobecności, bo wiedzą, że ten sposób poszukiwania franczyzobiorców jest skuteczny.
![]() |
Kolejny rok z rzędu na Targach obecni byli przedstawiciele sieci Telepizza. |
- Wracamy, bo Targi dają unikalną możliwość zaprezentowania naszych konceptów szerszej publiczności, ale też bezpośredniego spotkania z wieloma potencjalnymi franczyzobiorcami. Zainteresowanie naszą firmą przeszło nasze oczekiwania. Rozmówcy zachwalali atrakcyjne, niskie opłaty w naszej sieci - mówi Janusz Bartkowiak z Grupy Muszkieterów.
Na targach Franczyza 2010 pojawiły się też firmy, które swoje koncepty prezentują w ten sposób już od kilku lat.
- Staramy się wykorzystać różne sposoby poszukiwania partnerów do współpracy, a Targi Franczyzowe są jednym z nich, równie skutecznym jak ogłoszenia w prasie branżowej czy informacje zamieszczane na dedykowanych portalach internetowych. Po ubiegłorocznych targach udało się nam podpisać blisko dziesięć umów, liczę na to, że te będą równie owocne - mówi Marzena Łyszcz z sieci Ada Plus.
Na pytania dotyczące wiarygodności sieci franczyzowych odpowiadali eksperci z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
![]() |
Przez dwa dni odwiedzający Salon mogli wziąć udział w Forum Szkoleniowym. |
- Osoby, które do nas przychodzą poważnie myślą o otwarciu własnego biznesu we franczyzie i w związku z tym oczekują od nas konkretnych informacji. Najczęściej pojawiają się pytania o to jak można sprawdzić system franczyzowy, lub co zrobić, żeby bezpiecznie wejść we franczyzę - opowiada Anna Smolińska z POF. - Mają świadomość tego, że franczyza zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, ale wiedzą też, że nie jest to lekarstwo na wszelkie bolączki.
Wiedza na Salonie
Odwiedzający Salon Franchisingu szukali na nim pomysłu na biznes, ale też okazji do poszerzenia swojej wiedzy o franczyzie. W czwartek i piątek wszyscy chętni mogli wziąć udział w Forum Szkoleniowym, któremu towarzyszyły prezentacje wybranych systemów franczyzowych. W programie znalazły się m.in. wykłady ekspertów z Polskiej Organizacji Franczyzodawców, firmy doradczej PROFIT system oraz prelekcje gości z zagranicy. Wykłady cieszyły się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród młodszych osób odwiedzających Salon.
- Zanim zacznę rozglądać się po stoiskach wystawców, postanowiłam pójść na wykład i dowiedzieć się, czego mogę się spodziewać, kiedy już podejmę decyzję o przystąpieniu do konkretnej sieci - mówi Małgorzata Porębska, uczestniczka wykładu „Etapy przystępowania do sieci franczyzowej”.
![]() |
Wśród wystawców obecna była Grupa Eurocash rozwijająca sieć sklepów abc i Delikatesy Centrum. |
Wystawcy zgodnie twierdzili, że liczba odwiedzających tegoroczne targi była wysoce satysfakcjonująca. Następne targi Franczyzy za rok w październiku.
Poniżej prezentujemy listę tegorocznych wystawców.
|
|
Organizatorami Salonu Franchisingu są: PROFIT system oraz Zarząd Targów Warszawskich. Miesięcznik „Własny Biznes FRANCHISING” oraz portal pomysłów na biznes Franchising.pl objęły patronat medialny nad imprezą. Patronem honorowym jest Polska Organizacja Franczyzodawców.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...