Lojalka albo śmierć
Programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Wykorzystują je również marki franczyzowe. Patrol, odzieżowa marka specjalizująca się w kolekcjach jeansu, zachęca klientów do udziału w programie lojalnościowym Patrol World. Po wypełnieniu formularza w dowolnym sklepie Patrol otrzymają oni możliwość wzięcia udziału w konkursach i imprezach organizowanych firmę. Na dodatek w ramach kampanii Hot Jeans przy zakupie jeansów dostaną upominek.
Promocjami wabi też dystrybutor prasy Kolporter. W ramach programu „Afryka dzika” klienci będą zbierać punkty za zakupy artykułów spożywczych wybranych producentów oraz asortymentu marek własnych Kolportera. Najlepsi pojadą na tygodniową wycieczkę do Kenii.
– W poprzednich edycjach programu zabieraliśmy naszych współpracowników do Maroka, na Wyspy Kanaryjskie, Cypr, Sir Lankę i Ibizę – mówi Tomasz Latos, manager produktu Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera. – Każda z wycieczek miała inny charakter i dawała możliwość poznania innej kultury, przyrody i obyczajów mieszkańców. Tak będzie i tym razem.
Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że choć programy lojalnościowe cieszą się wśród Polaków sporą popularnością, to pozostają mało rozpoznawalne. Ponad połowa z nas bierze udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta. Jednak tylko 4 z ponad 100 programów lojalnościowych funkcjonujących na polskim rynku są rozpoznawalne przez więcej niż 10 proc. Polaków. Są to Tesco Clubcard, Vitay Orlen, program Payback oraz Carrefour Rodzinka.
- Program lojalnościowy Carrefour Rodzinka jest przede wszystkim narzędziem służącym do budowania relacji z już istniejącymi klientami. To również dodatkowy kanał komunikacji z klientem i możliwość korzystania z narzędzi marketingu bezpośredniego (mailingi, e-mailing, SMS, kuponing). Dzięki temu, że klient korzysta z karty programu, identyfikujemy go jako jednostkę i możemy zaproponować mu szereg ofert dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb - mówi Iwona Błaszczak, senior menedżer w dziale zarządzania relacjami z klientami. - Każda taka personalizowana akcja dostarcza nam informacji o efektywności promocji. W efekcie możemy wyliczyć bardzo precyzyjnie wpływ każdej akcji na obrót i oszacować skuteczność programu. Pamiętajmy jednak, że program jest skuteczny, jeśli dzięki niemu budujemy indywidualne relacje z klientem.
Specjalistka przyznaje, że samo wdrożenie programu nie powoduje, że klienci stają się bardziej lojalni (w tej chwili wiele firm ma swój program lojalnościowy). Lojalność jest budowana dopiero w momencie, w którym sprzedawca zaczyna bezpośrednio komunikować się z klientem. To natomiast jest możliwe, gdy pozna kim jest, jak często robi zakupy i co kupuje.
- Jednak obecny od pewnego czasu trend doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział lub z jakimi się zetknęli. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...