Lojalka albo śmierć

Nagrodą w programie lojalnościowym Kolportera jest tygodniowa wycieczka do Kenii.
Wtorek
29.11.2011
Czy programy lojalnościowe wyjdą franczyzodawcom bokiem?
 

Programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Wykorzystują je również marki franczyzowe. Patrol, odzieżowa marka specjalizująca się w kolekcjach jeansu, zachęca klientów do udziału w programie lojalnościowym Patrol World. Po wypełnieniu formularza w dowolnym sklepie Patrol otrzymają oni możliwość wzięcia udziału w konkursach i imprezach organizowanych firmę. Na dodatek w ramach kampanii Hot Jeans przy zakupie jeansów dostaną upominek.

Promocjami wabi też dystrybutor prasy Kolporter. W ramach programu „Afryka dzika” klienci będą zbierać punkty za zakupy artykułów spożywczych wybranych producentów oraz asortymentu marek własnych Kolportera. Najlepsi pojadą na tygodniową wycieczkę do Kenii.

– W poprzednich edycjach programu zabieraliśmy naszych współpracowników do Maroka, na Wyspy Kanaryjskie, Cypr, Sir Lankę i Ibizę – mówi Tomasz Latos, manager produktu Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera. – Każda z wycieczek miała inny charakter i dawała możliwość poznania innej kultury, przyrody i obyczajów mieszkańców. Tak będzie i tym razem.

Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że choć programy lojalnościowe cieszą się wśród Polaków sporą popularnością, to pozostają mało rozpoznawalne. Ponad połowa z nas bierze udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta. Jednak tylko 4 z ponad 100 programów lojalnościowych funkcjonujących na polskim rynku są rozpoznawalne przez więcej niż 10 proc. Polaków. Są to Tesco Clubcard, Vitay Orlen, program Payback oraz Carrefour Rodzinka.

- Program lojalnościowy Carrefour Rodzinka jest przede wszystkim narzędziem służącym do budowania relacji z już istniejącymi klientami. To również dodatkowy kanał komunikacji z klientem i możliwość korzystania z narzędzi marketingu bezpośredniego (mailingi, e-mailing, SMS, kuponing). Dzięki temu, że klient korzysta z karty programu, identyfikujemy go jako jednostkę i możemy zaproponować mu szereg ofert dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb - mówi Iwona Błaszczak, senior menedżer w dziale zarządzania relacjami z klientami. - Każda taka personalizowana akcja dostarcza nam informacji o efektywności promocji. W efekcie możemy wyliczyć bardzo precyzyjnie wpływ każdej akcji na obrót i oszacować skuteczność programu. Pamiętajmy jednak, że program jest skuteczny, jeśli dzięki niemu budujemy indywidualne relacje z klientem.

Specjalistka przyznaje, że samo wdrożenie programu nie powoduje, że klienci stają się bardziej lojalni (w tej chwili wiele firm ma swój program lojalnościowy). Lojalność jest budowana dopiero w momencie, w którym sprzedawca zaczyna bezpośrednio komunikować się z klientem. To natomiast jest możliwe, gdy pozna kim jest, jak często robi zakupy i co kupuje.

- Jednak obecny od pewnego czasu trend doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział lub z jakimi się zetknęli. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023