Franchise EXPO 2002
W 2001 roku liczba odwiedzających sięgnęła 27 000. Niekończące się kolejki świadczyły o olbrzymim zainteresowaniu frachisingiem. W roku bieżącym liczbę rekord oglądalności z zeszłego roku został pobity trzeciego dnia targów.
„Zwiedzającymi są niezależni handlowcy, nie będący w stanie stawić czoła konkurencji, a także osoby w wieku od 30 do 45 lat, które chcą zmienić status zawodowy” - tłumaczy Eter A.AEPALI, prezes firmy 5rSec, dynamicznej firmy franchisingowej.
„Franchising oferuje dobrą receptę na sukces, co jest ważne w obecnie trudnym klimacie gospodarczym i dlatego przyciąga tak wiele osób. Franchise Expo 2002 daje szansę na uzyskanie informacji na temat tej formy działalności, zapoznanie się z nowymi koncepcjami i różnymi jej aspektami prawnymi czy finansowymi” - twierdzą organizatorzy.
Z roku na rok o około 10 proc. wzrasta także liczba wystawców. W tegorocznej edycji, targi gościły około 330 franchisodawców z różnych sektorów gospodarki, a także innych kreatorów francuskiego rynku np. firmy finansowe, konsultingowe, ubezpieczeniowe, wyspecjalizowane w marketingu czy szkoleniach.
Frachise Expo jest równocześnie witryną wszelkiego rodzaju ekstrawaganckich pomysłów. I tak, na przykład, Amerykanie zachwalali sieć czyszczącą plamy od gum do żucia. Inny franchisodawca - Touch Line - zaproponował masaże na stanowisku pracy (pracownik nie zdejmując ubrania siada na krześle przodem do oparcia, a masażysta relaksuje jego ciało). Na targach nie zabrakło firm dbających o zachowanie piękności. Nowym gościem z tej branży była Dominique Torrez, sieć salonów zajmujących się nakładaniem sztucznych paznokci.
Największą inspiracją nowych koncepcji, prezentowanych na tegorocznych targach, były dzieci. To jest branża, które będą rozwijać się najdynamiczniej w ciągu najbliższych lat. Przykładem jest firma Babble Circus - sieć produkująca wysokiej jakości przebarwne, „barokowe” meble dla dzieci. Notabene - Babble Circus otrzymała w ostatni piątek nagrodę dla najlepiej rozwijającej się firmy franchisingowej. Franchise Expo gościł po raz pierwszy - Lollipops - firmę specjalizującą się w akcesoriach dla dzieci, a także firmę - Tubi Tuba - której koncept polega na projektowaniu przestrzeni rekreacyjnych wewnątrz budynków.
Frachise Expo 2002 zakończył się w poniedziałek nadaniem tytułu „Trofeum dla Najlepszego”. Po raz szósty członkowie Kolegium Ekspertów Francuskiej Federacji Franchisodawców (FFF) wybrali wystawców wykazujących się najwyższą kreatywnością, najlepszymi pomysłami, reklamą i informacją dla odwiedzających. Nagrodę odebrała nowopowstająca sieć salonów fryzjerskich - Morhpocioffure.
Niestety, także w tym roku zabrakło wystawców z Polski. Jak dowiedzieliśmy się u rzecznika prasowego targów, było pewne zainteresowanie ze strony dwóch polskich franchisodawców, jednak rozmowy nie zostały sfinalizowane. Natomiast wielu wystawców z zachodu deklarowało zainteresowanie rynkiem środkowo - europejskim, a w szczególności Polską. Wśród nich m.in. wspomniana już Lollipops, Saint Preux (piekarnie), Histoire de senteurs (wyr. dekoracyjne), Fruits et Passions (kosmetyki), Petit Paton (obuwie dziecięce) cay Clayeux (ubrania dziecięce).
Hubert Piekarz
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
W dniach 16-18 marca 2024 roku odbędą się w targi franczyzy w Paryżu.
Wsparcie przy przeprowadzkach, sprzątaniu czy drobnych naprawach jest coraz bardziej pożądane. Jak otworzyć firmę świadczącą takie usługi?
Auto Gamma znalazł masterfranczyzobiorców w Anglii i Niemczech. A jak rozwija się w Polsce?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...