Intermarché (Grupa Muszkieterów)

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Grupa Muszkieterów proponuje dwie opcje współpracy.
Prowadzisz już sklep z artykułami spożywczymi? Dołącz do nas jako partner.
Chcesz otworzyć nowy supermarket? Zostań franczyzobiorcą Intermarché.
Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów sieci Intermarché i Bricomarché, a także prawie 70 przymarketowych stacji paliw pod szyldem Intermarché. Niemal 50 sklepów oferuje klientom usługę click&collect (polegającą na zamawianiu produktów przez internet i ich odbiór na terenie sklepu). Muszkieterowie wypracowują regularny wzrost obrotów. W 2019 roku wyniosły one 7,74 mld złotych. W ciągu ponad 20 lat obecności w Polsce Grupa Muszkieterów regularnie powiększa swoją sieć supermarketów i inwestuje w nieruchomości – obecnie łączna powierzchnia zajmowana przez wszystkie sklepy Intermarché i Bricomarché to około 533 tys. m2. Obecnie Muszkieterowie są 45. największą firmą na polskim rynku w rankingu „Rzeczpospolitej” („Lista 500”).
ZOSTAŃ FRANCZYZOBIORCĄ INTERMARCHÉ
Intermarché to marka supermarketów spożywczo-przemysłowych, które proponują klientom nawet kilkanaście tysięcy pozycji asortymentowych, a także szeroki wachlarz marek własnych.
Członkowie Grupy są inwestorami, ale także aktywnymi przedsiębiorcami. Dzięki odpowiedniemu programowi szkoleń każdy może zostać właścicielem sklepu – w procesie rekrutacji kluczowe są kompetencje ogólnobiznesowe. Otwartość na różnorodne doświadczenia zawodowe przedsiębiorców, umożliwia dynamiczny rozwój Grupy w duchu innowacyjności.
Grupa Muszkieterów jest jednym z czołowych retailerów w Europie, obecnym w 4 krajach. W skali roku wypracowuje obroty na poziomie ponad 45 mld euro.
JEDNOSTKI WŁASNE
Centrum magazynowo-biurowe w Swadzimiu oraz magazyn logistyczny w Mysłowicach.
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
Ponad 200 supermarketów i 68 stacji benzynowych
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Korzyści dla franczyzobiorcy:
* działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
* możliwość rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach (możliwość zostania wspólnikiem Spółki Muszkieterowie oraz udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Grupy),
* pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowania sklepu do otwarcia,
* możliwość otwierania kolejnych placówek handlowych pod tym samym szyldem,
* efektywnie prowadzona logistyka,
* szerokie wsparcie specjalistów i dostęp do szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji,
* wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy przedsiębiorcami w imię zasady niezależność we współzależności,
* możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami,
* regularne akcje handlowe i marketingowe, np. przygotowanie gazetek promocyjnych,
* nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe (np. aplikacja mobilna dla klientów i do zarządzania sklepem, usługi e-commerce, w tym click&collect – np. Intermarché Drive),
* możliwość rozwoju sklepu o dodatkowe usługi, np. stację benzynową, myjnię samochodową, a także wędzarnię,
* możliwość oferowania klientom szerokiego asortymentu,
* udział w akcjach na rzecz lokalnych społeczności.
Każdy z franczyzobiorców współzarządza całą Grupą i ma możliwość wpływania na kierunki strategicznego rozwoju. W dłuższej perspektywie właściciel sklepu może łączyć funkcje zarządcze w Grupie. Jest to unikatowe rozwiązanie na całym rynku europejskim. Wyróżnikiem Muszkieterów jest także niezależność – wszyscy przedsiębiorcy należący do Grupy samodzielnie podejmują decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.
ZOSTAŃ PARTNEREM INTERMARCHÉ
Drugą drogą dołączenia do Intermarché jest możliwość zostania partnerem sieci. Warunkiem jest prowadzenie sklepu o powierzchni ponad 500 m2 z artykułami spożywczymi w dowolnym mieście w Polsce.
Korzyści dla partnera:
- działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
- efektywna logistyka,
- regularnych akcje handlowe i marketingowe,
- możliwości współpracy z lokalnymi dostawcami,
- szerokie wsparcie specjalistów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Suma inwestycji to wkład własny, który wynosi min. 400 tys. zł. Co ważne, jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki (nie jest to ani opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy).
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
* minimalny wkład własny: 400 tys. zł,
* wiek powyżej 25 lat,
* posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych,
* gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa,
* akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera,
* ukończenie 6-miesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego,
* gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania,
* akceptacja umowy gwarantującej przedsiębiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Intermarche
ul. św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
512 31 31 31
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Izabela Borowicz
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Kandydaci na franczyzobiorców Intermarché mają zagwarantowane wsparcie ze strony centrali, a to ułatwia proces uruchomienia nowego lub przejęcia istniejącego supermarketu.
Chcesz zainwestować w supermarket spożywczy albo w sklep z branży dom i ogród? Muszkieterowie zapraszają na bezpłatny webinar 10 grudnia.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Przegląd tygodnia 1-7 listopada. Nowe obostrzenia wprowadzone przez rząd uderzyły w kolejną grupę przedsiębiorców. Franczyzodawcy modyfikują swoje biznesy, żeby uodpornić je na pandemię.
Dwa dni wybieraliśmy pomysły na biznes. W sobotę 17X ze względu na rygor czerwonej strefy targi zostały odwołane. Przeczytaj relację z dwóch dni targowych.

Franczyzodawca Żabki realizuje pomysł, który ma spowodować zwiększenie sprzedaży w sklepach franczyzowych. Przeprowadza akcję o nazwie „Operacja Żabka”. Na czym ona polega?
Rozpocznij współpracę franczyzową z ekspertami dystrybucji
Biedronka otworzyła pierwszy sklep franczyzowy. Jednak potencjalni inwestorzy nie mogą się dowiedzieć, ile trzeba zainwestować. Centrala utajniła tę informację. Spróbowaliśmy się czegoś dowiedzieć.
Franczyzodawca marki zapewnia swoim partnerom nowinki technologiczne, żeby łatwiej było im zarządzać sklepami. Postawa ta procentuje – sieć liczy już ponad 6,5 tys. placówek.
Kandydaci na franczyzobiorców Intermarché muszą przejść półroczne szkolenie. Jakie jeszcze warunki powinni spełniać?

Agro Sklepomat rozwija sieć zautomatyzowanych i bezobsługowych sklepów spożywczych. Czy opłaca się w nie inwestować?
Piekarnie rzemieślnicze przeżywają dziś renesans, zarówno pod względem otwarć, jak i popytu na zdrowe pieczywo. Kto w tej branży ma szansę zarobić najwięcej?
O ile popyt na boczniaki i shiitake rośnie, a producentów wciąż jest niewiele, to na rynku pieczarek coraz trudniej przetrwać.
– Sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Marka sklepów zoologicznych Daisy właśnie przygotowuje nowe otwarcia. Produkty dla zwierząt okazały się dobrym asortymentem sprzedażowym na ciężkie czasy pandemii.
– W czasie pandemii potwierdziło się, jak duże znaczenie odgrywa bliska relacja z lokalną społecznością – mówi Anna Kulczyk-Szymańska, franczyzobiorczyni PSH Lewiatan.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.