PSB Mrówka
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
INFORMACJE O GRUPIE PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce.
Grupa zrzesza 405 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 286 składach budowlanych, w 370 PSB Mrówka oraz w 79 PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2023 r. osiągnęły poziom blisko 9 mld zł, co stanowi ok. 15% udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,9 mld zł.
Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów: markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami. Grupa PSB działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.
Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB Mrówka". Markety oferują produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów pochodzące od 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców. Markety Mrówka posiadają w ofercie ok. 10-40 tys. pozycji asortymentowych w zależności od wielkości sklepu. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbistyczne, sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze, karnawał).
Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 500-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych.
JEDNOSTKI WŁASNE
2
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
368
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu
- pomoc przy wyborze lokalizacji,
- analizę rynku i jego potencjału,
- bussines plan inwestycji,
- pomoc przy otwarciu sklepu,
- pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu,
- pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach,
- cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.
Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej
- licencje na użytkowanie znaku „PSB Mrówka” oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem,
- liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing,
- specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne,
- możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB,
- bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej,
- dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach,
- realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw,
- dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący konkurencyjne warunki handlowe u dostawców,
- rabaty potransakcyjne od dostawców uzależnione od wielkości zakupów
- dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem,
- stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w operacyjnej księdze sklepu,
- system szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi,
- szkolenia: wstępne przed otwarciem marketu z procedur i standardów w sieci sklepów PSB Mrówka, z obsługi programu sprzedażowego, z zakresu skutecznej obsługi klienta, technik sprzedaży, podstaw zarządzania zespołem, obsługi trudnego klienta, obsługi reklamacji oraz zabezpieczenia transakcji, szkolenia produktowe, mini-MBA.
- Audyt – doradztwo w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów Mrówka, przestrzegania standardów oraz procedur. Jego celem jest poprawa wizerunku i efektywności w zakresie zwiększenia sprzedaży, poprawa rotacji zapasów oraz wzrost zadowolenia klientów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Całkowity koszt inwestycji szacowany jest indywidualnie w zależności od uwarunkowań lokalnych, powierzchni marketu.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Szukamy franczyzobiorców w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. Mrówka to kompaktowy sklep, w którym mieszkańcy mogą nabyć niezbędny asortyment do remontu czy wyposażenia swojego domu i ogrodu.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Grupa PSB Handel S.A.
Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój
(41) 378 52 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Wojciech Słowański
Dyrektor ds. rozwoju
tel.: +48 696 567 384
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Grupa PSB Handel S.A. (Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego PSB Mrówka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie mrowka.com.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
Koncepty z branży dom i ogród zagoszczą 15-16 marca na PGE Narodowym podczas Targów Franczyza. Warto przyjść i zapytać o ich licencję na biznes.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jeta nie wymaga, aby salony franczyzowe inwestowały w zatowarowanie. A ile trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z wyposażeniem łazienek?
Aneta Kozłowska nie planowała otworzyć własnego biznesu. Jak to się więc stało, że teraz prowadzi dwa salony Dr Materac?
– Bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować naszą ofertę do aktualnej sytuacji – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Kto może inwestować w nieruchomości, ile można zarobić na wynajmie mieszkań? I jak się do tego zabrać, żeby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyka?
Otwieramy wine bar, perfumerię, wypożyczalnię samochodów, pizzerię, pralnię, sklep spożywczy, monopolowy, z serami i zakładamy hodowlę kóz.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.