VisionOptyk Bliżej Ciebie

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Z badań wynika, że nawet co trzeci Polak może mieć problemy ze wzrokiem. Potrzeba dobrego widzenia jest potrzebą wyższej kategorii. Dlatego klienci w każdej grupie wiekowej chętnie płacą za produkty, takie jak okulary, które ułatwiają im codzienne życie.
Sieć salonów optycznych VisionOptyk Bliżej Ciebie działa z sukcesami od ponad 18 lat. Posiada ponad 70 jednostek franczyzowych w całym kraju, a do końca 2022 r. ich liczba wzrośnie o kilka nowych. Klienci cenią markę za kompleksowe podejście do wzroku i atrakcyjne ceny markowych produktów: opraw okularowych, szkieł korekcyjnych czy okularów przeciwsłonecznych.
Oferta franczyzowa powinna zainteresować osoby szukające sprawdzonego sposobu na własny biznes oraz przedsiębiorców z branży, którzy prowadzą już salon optyczny. Franczyzobiorca może liczyć na realną pomoc na każdym etapie.
Wsparcie rozpoczyna się od oceny szans rynkowych oraz analizy atrakcyjności potencjalnej lokalizacji salonu i... nigdy się nie kończy. Właściciel salonu franczyzowego otrzymuje pakiet szkoleń założycielskich i sprzedażowych, pomoc w przygotowaniu salonu do otwarcia i prowadzeniu dochodowej działalności (w tym profesjonalny program optyczny), a także wsparcie marketingowe. Współpraca na wielu płaszczyznach trwa przez cały czas prowadzenia salonu.
VisionOptyk oferuje franczyzobiorcom atrakcyjne ceny towarów, które sprawdzają się w sprzedaży od wielu lat i posiadają gwarancje producentów. Usługą „podstawową” w każdym salonie optycznym jest kompleksowe badanie wzroku wykonywane najczęściej przez optometrystę, rzadziej przez okulistę.
Brak wykształcenia medycznego nie dyskwalifikuje przedsiębiorcy. Do prowadzenia badań wystarczy zatrudnić osobę z odpowiednimi kwalifikacjami. Ten model działa z powodzeniem w większości salonów franczyzowych.
Minimalny kapitał na start: 80-120 tys. zł. Właściciele sieci VisionOptyk szacują, że przy spełnieniu kilku warunków (atrakcyjna lokalizacja, koniunktura rynkowa, zaangażowanie w prowadzenie salonu) inwestycja może przynosić zyski już po 6-12 miesiącach działalności.
JEDNOSTKI WŁASNE
6
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
85
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Franczyzodawca zapewnia wiedzę i wiele materiałów potrzebnych do prowadzenia salonu optycznego:
- analizę atrakcyjności potencjalnej lokalizacji,
- towar renomowanych producentów w atrakcyjnych cenach, które pozwalają konkurować w Twoim mieście od pierwszego dnia działalności,
- znajomość rynku optycznego oraz nawyków klientów: produkty, które się sprzedają,
- profesjonalny program optyczny do prowadzenia działalności i rejestracji na badania wzroku,
- pakiet szkoleń założycielskich i sprzedażowych,
- wsparcie marketingowe, m.in. materiały do promocji salonu,
- doradztwo i pomoc na każdym etapie zakładania, a następnie prowadzenia salonu optycznego.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
od 80 do 120 tys. zł.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Brak doświadczenia w branży nie stanowi przeszkody. Podstawowym warunkiem skutecznego prowadzenia salonu franczyzowego jest osobiste zaangażowanie, zmysł organizacyjny i inwestycje w rozwój własnego biznesu.
Ponadto zdecydowanie przyda się:
- otwartość, która ułatwi komunikację z ludźmi,
- atrakcyjna lokalizacja salonu (o powierzchni min. 40 mkw, najlepiej w centrummiasta), która przyciągnie klientów,
- minimalny kapitał na start (80 tys. zł), który pozwoli na wyposażenie salonu i przygotowanie go do otwarcia,
- prowadzenie (lub otwarcie) własnej działalności gospodarczej.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
VisionOptyk Bliżej Ciebie
ul. dr. Pieniężnego 23a, 65-054 Zielona Góra
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Lidia Żarnowska
509 446 405
Dariusz Zysek
602 539 800
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma VisionOptyk Bliżej Ciebie (ul. dr. Pieniężnego 23a, 65-054 Zielona Góra). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego VisionOptyk Bliżej Ciebie oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie visionoptyk.eu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
W tym roku VisionOptyk otworzył już 12 nowych salonów. Ile trzeba zainwestować w biznes optyczny i jak długo czeka się na zwrot?
Przedstawiamy franczyzy, które z powodzeniem można otworzyć w mieście. Magda Gessler opowiada o swoim nowym pomyśle na biznes we franczyzie. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
Na korporacji nie kończy się życie. Wręcz przeciwnie – zakładając własną firmę, możemy je zacząć na nowo.

Katarzyna Graczyk przed pięcioma laty została pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Czy nie żałuje tej decyzji?
Katarzyna Graczyk była pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Z franczyzodawcą nie rozstała się do dziś. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży, żeby prowadzić salon optyczny?
– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
Kodano Optyk otworzył pierwsze salony franczyzowe. Jeden z nich prowadzi Grzegorz Gładysz. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?
Maria Wilczak najpierw pracowała w sklepie medycznym, a później została jego właścicielką. Czy prowadzenie takiej placówki jest trudne?

Maria Janiak porzuciła korporację i otworzyła firmę we franczyzie. Jaką markę wybrała?
Kodano Optyk gwarantuje franczyzobiorcom marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć - franczyzodawca refunduje różnicę.
– To franczyza nie tylko dla osób z wykształceniem medycznym. Naszym franczyzobiorcą może zostać też dobry menedżer – mówi Arkadiusz Stępniewski z Salveo Medical Devices.
W tym roku Kodano Optyk otworzył już cztery nowe salony. Jeśli utrzyma ubiegłoroczne tempo rozwoju, to sieć sporo urośnie.
Automaty vendingowe Pharmashop24 mogą stać w przeróżnych lokalizacjach. Marża na sprzedawanych w nich produktach jest bardzo wysoka.
Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę. Jak otworzyć własny salon optyczny?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Franczyza w modzie. Branża modowa stawia czoła kolejnym wyzwaniom, niesionym przez rynek. Jak radzą sobie z nimi koncepty franczyzowe?
Wielu przedsiębiorców nie chce korzystać z cudzego kapitału, tylko finansuje się ze swoich zasobów. Bootstrapping to czasami luksus, a czasami konieczność.
Jaką formę działalności wybrać? Jednoosobowa działalność, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością czy spółka akcyjna – co i komu najbardziej się opłaca?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.