Jaki klient, taki sklep

Ważny jest przejrzysty sposób ekspozycji – wykorzystanie różnych form prezentacji, w tym wieszaków, stołów ekspozycyjnych i manekinów.
Czwartek
07.04.2011
Nawet najlepsza kolekcja ubrań wyeksponowana w niewłaściwy sposób skazana jest na rynkową porażkę.
 

Nie wystarczy wynajęcie atrakcyjnego lokalu i zatowarowanie go najmodniejszym asortymentem, żeby właściciele sklepów odzieżowych mogli zza kasy liczyć swoje zyski. Klient, zanim wejdzie do sklepu, poddaje go surowej ocenie. Najpierw widzi szyld, potem witrynę z wystawioną kolekcją oraz plakaty informujące na temat ewentualnych promocji. Inne elementy zachęcające (lub zniechęcające) do wejścia to umeblowanie punktu, muzyka i zapach. Trudno określić, co ma największy wpływ na zachowanie konsumenta, ale na wszelki wypadek warto zadbać o każdy najdrobniejszy szczegół.

– Wnętrze sklepu odzieżowego powinno odzwierciedlać panujące trendy. Jednocześnie bardzo ważna jest uniwersalność, która pozwala zaaranżować przestrzeń handlową do szybko zmieniającej się mody, a co za tym idzie – wprowadzenia nowej kolekcji ubrań – wyjaśnia Rafał Kilian, dyrektor zarządzający w firmie Norco.

Ważny jest przejrzysty sposób ekspozycji – wykorzystanie różnych form prezentacji, w tym wieszaków, stołów ekspozycyjnych i manekinów. Wpływ na ekspozycję ma także powierzchnia sklepu. Nie lubimy ciasnoty, dlatego w intencji właściciela jest takie rozplanowanie towaru, żeby klient mógł zobaczyć najlepszą ofertę sklepu, a przy tym nie miał klaustrofobii. Nie zawsze duża powierzchnia jest atutem, bo może wtedy wydawać się, że w sklepie jest mało klientów. A brak kupujących w lokalu nie daje marce najlepszego świadectwa, zupełnie jak w restauracji.

Należy pamiętać, że projekt mebla to zarówno jego wygląd, jak i materiał, z którego został wykonany.

– Dobór mebli zależy od docelowej grupy klientów. W sklepach z ubraniami młodzieżowymi dominuje wystrój industrialny, natomiast w sklepach z bielizną atmosfera powinna być bardziej intymna. W tej chwili wygrywają marki o czytelnej tożsamości, co przejawia się wykorzystaniem odpowiednich kolorów, kształtów, oświetlenia i zapachu. Norco od 20 lat świadczy kompleksowe usługi w zakresie wyposażenia powierzchni handlowej. Przez ten czas nastąpiły olbrzymie zmiany w polskich sklepach, ale obecnie estetyka wykończenia naszych sklepów nie odbiega od tych, które możemy zobaczyć w innych miastach Europy – dodaje Rafał Kilian.

Aranżacja sklepu trwa od tygodnia do trzech miesięcy. Najpierw właściciel sklepu ocenia wizualizację komputerową swojego lokalu. Po jej akceptacji sprowadza się i instaluje meble.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023