Przeprowadzka firmy

Koszt wynajęcia transportu do przeprowadzki zależy od odległości między nową a starą siedzibą, liczbie przedmiotów do przewiezienia. Istotne jest również, czy potrzebujemy pomocy przy przeniesieniu poszczególnych mebli i sprzętu. Cena usługi przeprowadzki zaczyna się od 100 zł.
Wtorek
30.10.2012
Zmiana siedziby przedsiębiorstwa wymaga zaplanowania krok po kroku wszystkich działań – od zamówienia transportu, który przewiezie meble i sprzęt IT, po zgłoszenie zmiany w US i ZUS.
 

Przeprowadzka zwykle oznacza dla nas konieczność poinformowania o tym wielu urzędów. Najpierw wymeldowujemy się w urzędzie gminy lub miasta po to, żeby zameldować się w kolejnym. Po tym kroku wyrabiamy sobie nowe dokumenty. Podobnie wygląda sprawa w przypadku firmy. Trzeba wtedy jednak spisać sobie kolejne punkty, których nie można pominąć przy zmianie adresu firmy.

Kwestie organizacyjne

  1. Zamówienie firmy organizującej przeprowadzki - najlepiej w weekend
  2. Zmiana adresu na pieczątkach, wizytówkach, ulotkach, reklamach prasowych, stronie internetowej, w stopce maila
  3. Poinformowania o nowym adresie klientów, kontrahentów - sugerowany mailing lub przy okazji innej korespondencji drogą tradycyjną
  4. Poinformowanie o zmianie siedziby US, ZUS, urzędu miasta lub urzędu gminy
  5. Zmiana adresu w kasie fiskalnej

Zmiana adresu może okazać się kosztownym przedsięwzięciem. Po pierwsze musimy zlecić firmie graficznej wyrobienie nowych materiałów reklamowych, pieczątek. Mailing wysłany do klientów i kontrahentów jest najmniejszym problemem i nic nas nie kosztuje. Jeśli drogą pocztową wysyłamy inną korespondencję warto wspomnieć w niej o nowej siedzibie firmie. Każda faktura, w której znajdzie się błędny adres będzie wymagała korekty wystawiającego. W urzędzie miasta lub gminy należy wypełnić ten sam formularz, który składaliśmy w momencie jej rejestrowania. W ten sposób w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) znajdą się aktualne dane naszej firmy. O nowym adresie informujemy również pozostałe instytucje - ZUS i US. Mamy na to tydzień. Z większym wyprzedzeniem natomiast planujemy samą przeprowadzkę.

Dokumenty do komórki

Przeprowadzka jest idealną okazją, by posegregować firmowe rzeczy i pozbyć się niepotrzebnych sprzętów, jednak nie zawsze jest to możliwe. Przygotowując się do niej w pospiechu można bowiem pominąć wiele istotnych kwestii. Lepiej nie niszczyć starych dokumentów, które mogą okazać się jeszcze potrzebne. Należy również odpowiednio zabezpieczyć firmowe rzeczy przed zniszczeniem i – jeżeli w nowym miejscu nie wszystko jest jeszcze gotowe – poszukać pomieszczenia, w którym będzie można je przechować.

- Przeprowadzka biura to jeden z najważniejszych powodów, dla którego małe i średnie przedsiębiorstwa decydują się na wynajem samoobsługowych powierzchni typu self storage. Często zdarza się, że choć ich nowa siedziba znajduje się w prestiżowym miejscu np. zabytkowej kamienicy, okazuje się dla nich nieodpowiednia pod względem logistycznym – mówi Dorota Sztuba z poznańskiego Euro Self Storage Komórki do Wynajęcia.

Przedsiębiorstwa, które decydują się na przeprowadzkę biura korzystają najczęściej z krótkookresowego najmu samoobsługowych komórek o powierzchni ok. 20 m. Przechowują w nich przede wszystkim meble biurowe, dokumenty oraz towary przeznaczone na sprzedaż. Najczęściej zlecają przygotowanie całego przedsięwzięcia firmie przeprowadzkowej, a więc spakowanie i przewiezienie rzeczy do samoobsługowego magazynu, a następnie do nowego miejsca. Jak przyznaje Dorota Sztuba, wiele firm kontynuuje wynajem samoobsługowych komórek po przeprowadzce. Jest to bowiem nie tylko element ich planu przeprowadzkowego, ale również forma zarządzania przestrzenią w nowym biurze.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023