Dobry start to gwarancja sukcesu

Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi.
Wtorek
22.09.2015
Istnieje zasada: 80 proc. twojego sukcesu zależy od tego, co robisz w ciągu pierwszych 20 proc. czasu pracy. Sprawdź, jak najlepiej wykorzystać pierwsze godziny.
 

– Z moich licznych rozmów z przedstawicielami różnych zawodów, ale szczególnie tych powiązanych z finansami, wynika, że niezwykle ważne z punktu widzenia sukcesów w pracy jest to, w jaki sposób zaczyna się dzień – przekonuje Dan Richards, specjalista ds. motywacji w biznesie, autor bestsellera „Getting Clients, Keeping Clients”, który prowadzi swoją stronę danrichards.com.

Poniekąd zgadza się z jego podejściem wielka instytucja finansowa – bank Merrill Lynch, która zaleciła ostatnio swoim pracownikom wdrożenie planu 15-85: pierwsze 15 proc. czasu spędzonego w pracy powinno być jak najwyższej jakości, bo determinuje 85 proc. efektów.

Czemu pierwsze momenty pracy są tak ważne?
– Pierwsza godzina może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi – uważa Richards.

W jaki sposób powinno się więc wykorzystać tę pierwszą godzinę pracy? Richards przyznaje, że są różne podejścia. Wiele z nich jest stosowanych przez klientów Richardsa, bądź przez znane ze świata biznesu osoby.

Znajdź swój sposób

Oto kilka sposobów na dobrą organizację pierwszych godzin pracy:

1. Trzy ważne pytania – tuż po wejściu do biura należy sobie zadać trzy ważne pytania:

- czy są jakieś fakty i sprawy, o których trzeba poinformować współpracowników, szefa, podwładnych?

- co jest najbardziej optymistycznym faktem z wczoraj?

- co jest najważniejszą rzeczą (sprawą), jaką trzeba załatwić dziś?

2. Substytut stania w korkach – jeśli istnieje taka możliwość, zamiast stać w porannych korkach, lepiej zostać na dwie pierwsze godziny pracy w domu i usiąść do odpisywania na maile i wykonywania ważnych telefonów;

3. Składanie życzeń – warto z samego rana dzwonić do tych ważnych w naszym życiu zawodowym osób, które mają urodziny (nawet, jeśli tylko zostawimy wiadomość na poczcie głosowej, to i tak zostaniemy pozytywnie zapamiętani);

4. Taśmy motywacyjne – niektórzy ludzie już w czasie drogi do pracy rozpoczynają tak naprawdę pracę, odsłuchując taśmy motywacyjne z wypowiedziami np. mistrzów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych;

5. Pięć celów – każdego dnia należy na samym początku pracy zrewidować listę 5 najważniejszych celów zawodowych na najbliższy kwartał i zadać sobie pytania: czy te cele są wciąż aktualne? Co mogę dziś zrobić, by przybliżyć się do realizacji jednego z nich?

6. Metoda Bloomberga – miliarder Michael Bloomberg uważa, że na początku dnia pracy należy ustalić, co jest najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą do wykonania danego dnia i spróbować się z nią od razu zmierzyć (jeśli tak nie postąpimy, będzie ona nad nami wisiała jak burzowa chmura, wprowadzając niepokój, wysysając z nas energię i entuzjazm).

7. Poranek bez e-maili – to metoda na dobre rozpoczęcie dnia praktykowana m.in. przez Davida Karpa, założyciela serwisu Tumblr („Rano trzeba się skupić na ważnych sprawach, a jeśli ktoś ma ważną i pilną sprawę – zadzwoni” – przekonuje Karp).

8. Podziękowania – Tony Robbins, inny ekspert ds. sukcesu, uważa, że dzień należy rozpocząć od podziękowań za wszystko, co się ma, ale też od wyobrażenia sobie wszystkiego, co chciałoby się mieć w przyszłości.

9. Zjedz żabę – podejście mówcy motywacyjnego Briana Tracy’ego, bliźniaczo podobne do podejścia Bloomberga: należy z samego rana zająć się najtrudniejszym problemem, potem – niezależnie od rezultatu – wszystko inne będzie już łatwiejsze i przyjemniejsze.

10. Obsługa klienta, głupcze – założyciel Craigslist, Craig Newmark, zaczyna każdy dzień od godzinnego przeglądu listy skarg, zażaleń i zapytań, jakie nadeszły dnia poprzedniego od klientów jego firmy: „Ta czynność zakotwicza mnie i mój biznes w twardej rzeczywistości” – uważa Newmark.

Warto również pamiętać, by podczas pierwszej godziny pracy wykonać niektóre trywialne, ale niezwykle ważne czynności: zerknąć w terminarz (czy przypadkiem nie mamy ważnego spotkania o 13:00?) oraz sprzątnąć biurko (porządek w miejscu pracy nie tylko ułatwia wykonywanie czynności zawodowych, ale i poprawia samopoczucie).
– Nie ma jednej, uniwersalnej dla każdego recepty na pierwszą udaną i efektywną godzinę w pracy. Ważne jest jednak, by odkryć właściwe sobie dobre otwarcie, które daje „kopa” na resztę dnie i regularnie je stosować – podkreśla Dan Richards.

Monika Lorenc, Smart MBC

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.


Kancelaria Prawna Skarbiec

POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Our GotoAssignmentHelp Best Assignment Help Website for Quality Assignment Writing Help. Take advantage of a pocket-friendly academic assignment help service. Visit us now and...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Racja na początku warto uzyskać pewną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, otwarcia jej. Między innymi taką wiedzę uzyskałam dzięki tym ekspertom z...

30 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2018