5 zasad wizerunku w biznesie
W Polsce działa blisko tysiąc systemów franczyzowych. Silna konkurencja i stale rosnąca liczba systemów sprawiła, że franczyzodawcy muszą zwrócić na siebie uwagę swoich przyszłych partnerów. Przede wszystkim franczyzobiorcy są bardziej świadomi swoich wyborów i potrafią zweryfikować dobrą ofertę. Sprawdź czy Twoja firma właściwie dba o swój wizerunek i czy ma szansę pozyskać wiarygodnych franczyzobiorców.
1. Właściwa prezentacja oferty franczyzowej
Znajomość marki nie jest równoznaczna ze znajomością systemu franczyzowego firmy. Nawet jeśli twój brand jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony przez klientów, nie musi być znany jako pomysł na biznes, który można kupić. Warto więc zadbać o promocję swojej sieci i pochwalić się planami rozwoju. Zachęcać do współpracy franczyzowej można na wiele sposobów – począwszy od placówki, przez stronę internetową po media zewnętrzne i targi franczyzy. Franczyzobiorcą może zostać zarówno jeden z klientów albo zupełnie niezwiązany dotychczas z branżą przedsiębiorca. Warto o tym pamiętać dobierając media do komunikacji.
2. Wykazanie zalet i przewag konkurencyjnych
W każdej branży działa kilka, jeśli nie kilkanaście podobnych systemów – potencjalnych konkurentów. Do tej grupy należy doliczyć kolejnych spoza branży, którzy będą kusić podobną kwotą inwestycji. Z gąszcza ofert, franczyzobiorca wybierze tę, która zwróci jego uwagę i zrobi na nim dobre wrażenie. O decyzji franczyzobiorcy decyduje znajomość marki, opinie dotychczasowych partnerów, jakość materiałów i informacji o współpracy franczyzowej. Należy więc zadbać o to, aby partner miał szansę dowiedzieć się o naszej franczyzie.
3. Systematyczne relacje z mediami
Pochwalmy się sukcesami firmy – nowe otwarcia, poszerzona oferta, pozytywne wyniki sprzedaży. Obecność w mediach z pewnością poprawi nasze notowania i zwiększy wiarygodność. Ale pamiętajmy - jeden news niczego nie zmieni. Na opinię musimy zapracować, a kluczem jest zrozumienie oczekiwań mediów, dla których liczy się terminowość i merytoryczna wartość odpowiedzi. Dla utrwalenia naszej marki w świadomości odbiorcy ważna jest systematyczność. Nie bez powodu działania PR, nazywane są komunikacją z mediami i wymagają planu, odpowiedniego przygotowania i dobrych relacji z dziennikarzami.
4. Aktywna komunikacja z franczyzobiorcami
O wizerunek i dobre relacje z franczyzobiorcami należy dbać nie tylko na etapie zachęcania do współpracy. Zgodnie z ideą franczyzy, partner może liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy oczekują aktywności – zadaniem franczyzodawcy jest rozwijanie sieci, a nie tylko dbanie o należne honorarium. Dlatego zmiany i nowości przekuwaj na zalety dla partnera. Tu obie strony pracują na wspólny sukces, a zadowolony franczyzobiorca to najlepsza reklama sieci.
5. Świadome budowanie wizerunku firmy
Public Relations to niezbędny element biznesowej działalności na każdym etapie rozwoju firmy niezależnie od jej wielkości – nie tylko dla korporacji z potężnym budżetem marketingowym. Aby wizerunek firmy nie był dziełem przypadku, należy go powierzyć doświadczonym doradcom i rzecznikom prasowym, którzy wiedzą jak, co i kiedy powiedzieć, aby firma osiągnęła zamierzone cele.
Świadome wykorzystanie PRu to inwestycja w wizerunek firmy, dzięki której możemy zyskać kontrahentów oraz potencjalnych franczyzobiorców.
Dział Public Relations PROFIT system
Zadbaj o wizerunek firmy franczyzowej! Skontaktuj się z konsultantem PROFIT system: 22 560 80 41, pr@profitsystem.pl
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak szukać, żeby znaleźć franczyzobiorców
/05.02.2025
Rekrutacja franczyzobiorców to złożony proces. Przedstawiamy poradnik, jak przygotować się do rekrutacji, gdzie szukać i jak rozmawiać z kandydatami.
Rekrutacja franczyzobiorców to złożony proces. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, gdzie szukać i jak rekrutować franczyzobiorców.
Czy mam sposoby i odpowiednie zasoby do kontroli franczyzobiorców?
Czy potrafię stworzyć dobrą kampanię reklamową i PR?
Czy uda mi się dotrzeć do potencjalnych franczyzobiorców i wybrać właściwe osoby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...