Rynek w rozkwicie
Jak wygląda polski rynek kosmetyków naturalnych?
Ciągle się rozwija. Widać rozkwit firm kosmetycznych, oferujących naturalne produkty. Co ciekawe, nie powielają one już istniejącej oferty, ale proponują wciąż nowe produkty, rozwiązania. Dla nas to potwierdzenie, że wciąż mamy pole do rozwoju, bo tez potrzeby klientów są coraz większe. Poszerzająca się konkurencja wcale nie stawia nas w gorszej sytuacji. Dzięki szerszej ofercie zwiększa się także świadomość konsumentów, a co za tym idzie liczba klientów. Szukając dobrych produktów, klienci sięgają po różne marki i chcą wybrać jak najlepszą.
Ile obecnie działa punktów pod szyldem Organique?
Mamy 50 sklepów i wysp handlowych, w czego 41 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy punkty w Poznaniu, Wrocławiu i Kaliszu. W najbliższych planach mamy jeszcze otwarcie w Luboniu oraz zamianę wyspy na sklep w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Preferowane przez nas lokalizacje to właśnie galerie handlowe, ale też ulice i centra miast o charakterze handlowym. Interesują nas miasta liczące powyżej 50 tys. mieszkańców. Uruchomienie wyspy handlowej wraz z zatowarowaniem to koszt ok. 50 tys. zł. Natomiast w przypadku sklepu inwestycja wynosi ok. 100 tys. zł.
Franczyzobiorcy rekrutują się głównie spośród kobiet?
Kiedyś rzeczywiście tak było. Teraz jednak zgłasza się równie wielu panów, którzy chcą dobrze zainwestować pieniądze. Zalecamy, by franczyzobiorca, przynajmniej na początku pracował w punkcie razem z personelem, poznał specyfikę branży, wiedział, czego wymagać od pracowników. Później, jeśli sam nie może tego robić, powinien zatrudnić kierownika na pełen etat plus dwóch sprzedawców. Przygotowujemy naszych licencjodawców i ich personel do pracy w naszych punktach, organizując kompleksowe szkolenia. Skupiamy się głównie na dwóch aspektach – wiedzy produktowej oraz znajomości technik sprzedaży. Kładziemy nacisk na to, by osoby sprzedające były dla klientów konsultantami, potrafiącymi dobrać właściwy produkt pielęgnacyjny, w zależności od potrzeb i problemów klienta. W miarę wprowadzania na rynek nowych produktów przeprowadzamy też szkolenia uzupełniające. Sprawdzamy również, jak funkcjonują placówki franczyzowe. Korzystaliśmy m.in. z metody tajemniczego klienta.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...